Synthforum Contest 2023: de uitslag!

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.662
Locatie
Utrecht
1706402197882.jpeg


Beste forumleden,

Na weken van druk luisteren en vergelijken en een overweldigend aantal uitzonderlijke inzendingen, zijn we verheugd om de winnaars van de Synthforum Contest 2023 bekend te maken. Het creatieve talent dat de deelnemers hebben getoond, maakte het beoordelingsproces voor iedereen zowel uitdagend als inspirerend. We willen elke deelnemer bedanken die zijn passie in zijn inzending heeft gestopt.

Er ontspon zich deze week een spannende strijd. In de top was het tot op de laatste dag een komen en gaan van potentiële winnaars. Zelfs in de laatste uren werd er nog zoveel gestemd dat tot op het moment dat de poll zich sloot het onduidelijk was wat de eindstand zou worden. Nu dan zonder getreuzel de artiesten die de felbegeerde eretitels hebben verdiend:

🥇 Eerste Plaats:

"
Zolderversum" door @Nap wint de eeuwige roem voor de "Beste Synthforum Track van 2023" :kroon: :W :halleluja


🥈 Gedeelde Tweede Plaatsen:

"
Specter" door @Geomasonic en "Hidden Danger" door @bombario


Applaus, gestamp, joelen, heel luid schreeuwen: van harte proficiat!

We willen iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om alle nummers te beluisteren, te becommentariëren en te beoordelen. Het kost elk jaar weer een hoop tijd en toewijding om alles zorgvuldig langs te gaan. Er is ook dit jaar weer vaker opgemerkt dat de kwaliteit hoog was, iets wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar het is weer gelukt, met een recordaantal van 110 stemmers, 79 deelnemers en bijna 3400 berichten waarin over de inzendingen werd gediscusieerd.

Aan de winnaars: gefeliciteerd met jullie welverdiende triomf! Dat geeft jullie dat felbegeerde stukje eeuwige roem op jullie pad naar muzikale onsterfelijkheid. Verder danken we bovenal iedereen die heeft deelgenomen. Jullie toewijding en muzikale uitspattingen heeft dit evenement een overweldigend succes gemaakt. Blijf creëren, blijf inspireren en moge jullie muzikale reis blijven bloeien.

Dank jullie wel voor jullie interesse in dit grootse vaderlandse synth-feest! Blijf vooral gedurende het jaar je tracks insturen in het trackforum. Volgend jaar zien we elkaar weer bij de Contest 2024!

De volledige uitslag ziet er zo uit:

1. Nap "Zolderversum" | 44 stemmen
2. Geomasonic "Specter" | 43 stemmen
2. bombario "Hidden Danger" | 43 stemmen
4. Jason31 "Love" | 41 stemmen
5. RFB "Prypjat" | 39 stemmen
5. MatthewLeBlom "Bowling Star" | 39 stemmen
5. lowieken "We just ran out of wine" | 39 stemmen
5. Bahamut "Guitar Miniature 1" | 39 stemmen
9. stoter "Voordat ik het wist" | 38 stemmen
9. Danny "Caedis (Why did you do This?)" | 38 stemmen
11. Mr_Synth "Mystic & Mr_Synth: Loved by you" | 36 stemmen
11. Fifth Bot "Rush" | 36 stemmen
13. Dr. RiPsaw "Squares & Circles" | 35 stemmen
13. demian "Reprozic" | 35 stemmen
15. Sankt Pauli "pecial" | 34 stemmen
15. rubbah "W8 4iT" | 34 stemmen
17. Roonan "A New Hope" | 33 stemmen
17. metatron "Fake Reality" | 33 stemmen
17. LocalTrack19 "La Primavera" | 33 stemmen
17. flyweight "Keep it cool!" | 33 stemmen
21. Exoterrestrial "Backwards Living" | 32 stemmen
21. CreOn "Magellanic Clouds" | 32 stemmen
23. Droomsfeer "Solarium" | 31 stemmen
23. Dr van Lansberg "So Nice" | 31 stemmen
25. Dorian Urac "Sweet lullaby" | 29 stemmen
26. bijlevel "Alba" | 28 stemmen
27. Tom 32 "Call me anytime!" | 27 stemmen
28. Synthopius "Conquered" | 26 stemmen
28. payt "NEONGLOW" | 26 stemmen
28. e-Gloomy-nations "Music Makes Me" | 26 stemmen
31. Void Pointer "Schlankzaal" | 25 stemmen
31. Septic "Erased Citadel" | 25 stemmen
31. kobuz "It will come" | 25 stemmen
34. Ytse "Evocative Memory Aid" | 24 stemmen
34. tragmadat " PooBoo and Porkywork" | 24 stemmen
36. vink "(Room (Prophecies))" | 23 stemmen
36. SmartBits "Postcard from Nomansland" | 23 stemmen
36. KAOSKAOS "Zwart" | 23 stemmen
39. Yawgmoth "Vacs in the morning" | 22 stemmen
39. seyor "Live Life" | 22 stemmen
39. digit62 "The Contorsionist" | 22 stemmen
42. Mrdrbobo "Shallow Green" | 21 stemmen
42. H-Man "Modesto" | 21 stemmen
42. Ernesto "230904-06" | 21 stemmen
45. rvanommen "Singularity of me" | 20 stemmen
46. von haulshoven "Steed mix" | 19 stemmen
46. Tierelantijn "Arpeggio" | 19 stemmen
46. snitch "Room 113" | 19 stemmen
46. kreakleuter "J’ai trouvé ma main" | 19 stemmen
46. klinkske "I'll Run My Fingers Through Your Hair" | 19 stemmen
46. BasicSystem "The Hidden Chambers of your Mind" | 19 stemmen
52. Rutger "Between Hope and Disappointment" | 18 stemmen
52. Calculator Operator "Going On" | 18 stemmen
54. sunny pedaal "julian bream sfc23" | 17 stemmen
54. silverlight "earth to urs" | 17 stemmen
54. andreos "Softly she Goes" | 17 stemmen
54. =XTRECIST= "Rough Scene" | 17 stemmen
58. Transistor "Last Flower In The Landfill Part II" | 16 stemmen
58. jando "steranijs" | 16 stemmen
60. magneteyez "Just Music" | 15 stemmen
60. dreamer "Down By The Water" | 15 stemmen
62. Darwin* "The return of the king" | 14 stemmen
63. Eclectic "Alex Love" | 13 stemmen
64. The Big Ear "TM (FenixFire mix)" | 12 stemmen
64. P-Nutz "Solus Rising" | 12 stemmen
64. Nuccer "Weltraum Space" | 12 stemmen
64. MstrFX "voor Rudi" | 12 stemmen
64. jserle "Amuzante ringmodulator" | 12 stemmen
69. Mr. Muzak "Strings" | 11 stemmen
70. Tiny "Space flight to the past" | 10 stemmen
70. SvEnErGy "De Eerste Keer" | 10 stemmen
70. kris renton "Fall Mood" | 10 stemmen
70. In2waves "Spheric" | 10 stemmen
74. techno "Erotic Remix" | 9 stemmen
74. NGNS "Maiden Voyage" | 9 stemmen
74. C-Klein "Sunrise" | 9 stemmen
74. 3ddie "The Bright Side Of A Dark Year" | 9 stemmen
78. wavejockey "E_before_C" | 6 stemmen
78. Talames "Retrotek" | 6 stemmen

Eén stem is in mindering gebracht bij 6 deelnemers die op zichzelf hebben gestemd.
 
Laatst gewijzigd:
Van harte gefeliciteerd, @Nap!

@Danny hoe drink jij je koffie? Ik loop wel even..
Euhm ... met melk en suiker :koffie: ... maar ik snap niet waar je op aanstuurt.

In ieder geval proficiat aan iedereen die mee heeft gedaan en in het bijzonder @Bahamut , @RFB en @Exoterrestrial die mijn persoonlijke favorieten waren.

En bedankt aan de mensen die me van fijn commentaar voorzien hebben (dit jaar geen enkele klacht over een ´te lieve track´ :D) en zeker ook voor het medeleven met mijn gezondheidstoestand.

En last but not leest een dikke pluim voor de moderators die dit jaar na jaar mogelijk maken :okdan:.

:doei:
 
Yay, gefeliciteerd allemaal en @Nap in het bijzonder!
Ik heb regelmatig even gekeken naar de stand en je hebt een mooie sprint naar de eindstreep gemaakt; de nummers 2 hebben beiden langer bovenaan gestaan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zo, dat is leuk! :D Ik doe al veel jaren met plezier mee en heb het weleens tot de top 3 geschopt, maar dat ik er nog een keer met de Eeuwige Roem vandoor zou gaan had ik toch niet verwacht. Ik zal haar een mooi plekje geven! Er zaten dit jaar erg veel toffe producties tussen in hele diverse stijlen en het is absoluut een eer daartussen naar boven te mogen komen drijven. Uiteraard veel dank aan alle deelnemers, luisteraars, commentatoren, critici, stemmers én natuurlijk de mods die dit mooie evenement ieder jaar weer tot een feestje maken. :okdan:

🍾
 
Gefeliciteerd @Nap ! :halleluja

Ik ben blij met mijn plaats, dus hierbij dank voor alle stemmen, de commentaren en alle feedback.
Leuke opsteker! :okdan:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Trouwens ook best trots op m'n eigen resultaat. Als iemand een keer een samenwerking wil en een leuk idee heeft om wat (meer) te doen met dit soort "akoestisch gitaarspel" in zijn of haar muziek, dan hoor ik wel! :)
Anyway, het was weer een feest en ik heb met veel plezier geluisterd naar vele inzendingen!
 
Well done Nap. Congrats.

(akkoord dat er 2 winnaars met plaats 2 zijn omdat ze evenveel votes hebben, maar wat ik dan niet snap is dat de volgende in rij plaats dan 4 is?? Dat moet 3 zijn!!)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik ben trouwens hoogst verbaasd met mijn gedeelde tweede plaats. Op een gegeven moment hoorde ik alleen nog maar wat niet goed was. @NicoNoise heeft nog een keer kritisch geluisterd en gaf me de tip er een melodielijn aan toe te voegen. Kennelijk sloeg dat aan. Note to myself: oordeel niet te streng over je eigen probeersels (en maak sneller nummers af, voor je ze str*ntzat bent 😉)
 
Ik ben trouwens hoogst verbaasd met mijn gedeelde tweede plaats.

Jaa...jij ook gefeliciteerd. ;)
Overigens had ik mezelf de beperking opgelegd niet meer dan 10 stemmen uit te brengen.
Dat is niet helemaal gelukt (zijn er geloof ik 12 geworden), maar Nap en Bombario waren bij mij al snel favoriet.
 
Back
Top