Synthforum Contest 2021: de uitslag

Ik probeer echt alles te luisteren, maak notities en probeer ook altijd feedback te geven. Ik geef ook toe dat ik voor beginners zalvender ben dan voor de gevestigde waarden hier, qua feedback.
Ik heb de indruk dat mensen daarom vaak ook luisteren en comment geven op mijn andere inzendingen tijdens t jaar en dat is geweldig.
Ik kijk er alweer heel erg naar uit. Ik daag de durvers hier uit om eens een wat meer gewaagde track te gebruiken als sf deelname. Ik kreeg zelf zo al vomments die me heel veel deugd deden ookal had ik met een klein hartje de onwaarschijnlijke track gepost. Als ik bij de “hoger dan voorlaatste” zit vind ik dat al schitterend. Ik maak nl nooit poppy commercial toestand :)

In het kort: de sf contest is voor mij een challenge, en een motivatie en ik wil dat dit ook voor de deelnemers zo is, dus ik engageer me ook zo.

Doe gewoon mee man, doe t voor jezelf, en zeker ook n beetje voor mij. <3
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nog geen geschikte inzending dit jaar dus ik moet nog aan de slag. Mijn enige wens dit jaar is sluitings datum inzendingen op 31 december 24:00 uur zodat ik tijdens kerstdagen mijn inzending kan afmaken. :)
Zalig kerstfeest.
 
Ik vind het best leuk moet ik zeggen, leuk om al die verschillende brouwsels te horen.
Winnen is so overrated tegenwoordig. Een hoop oud leraren verdienen gevangenisstraf voor het opfokken en verne*ken van hele generaties, vind ik.

Ik begin altijd met een DJ-achtige prik ronde want het is te veel voor mij. Bij de 3e prik: neuh, geen klik of heb ik al 1000 keer gehoord, ligt die track er direct uit voor mij.
Er zaten echt wel pareltjes tussen de vorige keren.


zelfs niet laten zien dat er gestemd is en hoe vaak. Dan wordt het op het einde echt een verrassing
Ik ben voor dit goede idee, lijkt me grappig en leerzaam.
misschien alleen met het totaal aantal stemmen.
 
Dit inderdaad. Ik luister alles door, maar ik geef maar 5 tracks mijn stem. Dus ook leden die ik persoonlijk ken moeten hun best blijven doen om in mijn top 5 te komen.
Vind ik wel een wat eigenaardige gedachte want wat als er wel 8 of 10 tracks errug goed zijn?
Ik laat het open en heb zeg maar drie indelingen; tracks die meteen al voor een stem in aanmerking komen en daar zet ik een 1 achter, dan zijn er tracks die minder zijn maar toch interessant genoeg of zodanig afwijkend dat er in ieder geval nog een luisterbeurt extra aan vast zit voor wel of geen vote, daar staat een kruisje achter en dan is er de categorie die vrijwel meteen afvalt, die komen niet op de lijst.
In het ene jaar kunnen dat bijv 6 tracks zijn en een ander jaar misschien wel het dubbele.

Ook ik heb bij sommigen wel een verwachting op basis van tracks die ze af en toe insturen of leden die alleen met de contest een track insturen maar wel in m'n herinnering zitten als leden die een goede track kunnen maken.
Voor mij is de contest wel een manier om in ieder geval een track af te maken, ik maak vaak niet meer dan een paar tracks per jaar.

Ik heb wel gemerkt dat als je zelf meedoet dat je meer betrokken bent, ik geef niet een vote aan iemand die wel voor mij stemt maar alleen als die z'n track ook oké is en zo krijgen anderen die niet op mij stemmen ook een vote als hun track wat mij betreft goed is, gewoon eerlijk en geen geslijm of vriendjespolitiek.

Waar ik me in vorige edities soms wel aan geërgerd heb is dat sommigen wel een track inleveren en dan omdat ze bijv te laat beginnen met afluisteren niet alle tracks kunnen afluisteren?
Mijn idee is; als je meedoet, doe dan ook echt mee en daar hoort ook bij dat je aandacht hebt voor de inzendingen van medeforummers.
 
'Ik stem op u en jij op mij contest'.Wat is de waarde van het nummer nog?
Pff, werkt bij het Eurovisie Songfestival toch ook prima?
😁
 
Schermafbeelding 2022-11-09 om 17.19.26.png
 
Ieder jaar weer een hoop kritiek op alles rond en over de contest. Terwijl het m.i. gewoon een leuke extra toevoeging is op het synthforum.
Een hele zwik leden plempen wat tracks een draad in en de hele gegoede gemeente die mee doet geeft elkaar stemmen. Daar komt dan een “winnaar” uit. Of dit nou anoniem/openbaar is qua posten / stemmen maakt allemaal niets uit.
Dit is een “internet matties onder elkaar contest”, stijlloos (alles mag/kan), om daar überhaupt een winnaar uit te halen vindt ik al knap.
Kan er naast zitten maar volgens mij is het forum technisch ook altijd een lekker druk draadje. En het pushed toch ook een hoop lui om tracks af te maken en te posten.
Niet te serieus nemen allemaal hoor. Het is gewoon leuk om aan mee te doen toch.
 
mjaa het zal weer snel zover zijn en de dagen die ik heb zijn beperkt, dus dan is 't weer: maak ik een verse track, tweak ik een bestaande (kei saai) of pak ik eentje uit t rek van 2022 :)
 
Oh ga er ook helemaal voor hoor!
mjaa het zal weer snel zover zijn en de dagen die ik heb zijn beperkt, dus dan is 't weer: maak ik een verse track, tweak ik een bestaande (kei saai) of pak ik eentje uit t rek van 2022 :)
 
Ik kijk er alweer heel erg naar uit. Ik daag de durvers hier uit om eens een wat meer gewaagde track te gebruiken als sf deelname.

zal ik eens de minst toegankelikke kiezen, dan... (ik heb dit jaar best wat keuze, van nieuwe tracks, dus van dit jaar, en zelfs van het laatste half jaar...)
 
2x als 1ste geëindigd, en 1x 3de. Bijgevolg een heeeele opgave om mezelf te overtreffen

:D
 
Als het een gezellige onderonsje toch is.Entrez-nous.Alles kan niets moet.
Stel een lijst van sub-categorie samen.En put jou nummer in één van die categories waarvan je van denkt het beste bij te passen.Denk je dat het nergens bij past,maakt een lijst van bv diversen.Ik zeg maar iets.
Resultaat is dat we meerder winnaars hebben ipv één grote.M'n kan altijd degene die over alle stijlen de meeste stemmen heeft een aparte prijs geven bv een Moog one of een wereldreis.😉
 
2x als 1ste geëindigd, en 1x 3de. Bijgevolg een heeeele opgave om mezelf te overtreffen
Dan reageer ik toch nog een keer 😉

Vorig jaar was het voor het eerst met prijzen. Super leuk natuurlijk en sympathiek van de sponsor. Het valt me alleen wel op dat bepaalde genres hier meer in de smaak vallen. Daar laat ik me niet door weerhouden, maar als je bijvoorbeeld een trancenummer instuurt weet je nu al dat je niet wint. Hoe goed die track ook is.

Ik weet niet of er dit jaar weer prijzen zijn. Maar zo ja, is het dan een idee dat de winnaar de hoofdprijs krijgt en de rest via loting gaat ofzo? Ik denk maar even hardop, hoor. Van mij verdient iedereen die meedoet een diepe buiging. En als je 20 jaar bezig bent, klink je (hopelijk) beter dan iemand die net begint. Maar een beginnersnummer kan - ondanks alle tekortkomingen - ook geweldig zijn. En experimentele inzendingen verdienen wat mij betreft ook een kans, ook al zou ik er zelf niet snel op stemmen.

Het is maar een hersenspinsel, hoor.
 
O ja. Een “things you will only listen once” lijkt me wel n goeie.
Zoals suicide hun franky teardrop lied :)
 
Back
Top