Synthforum Contest 2020: De Uitslag

Dank voor alles stemmen en bovenal gefeliciteerd winnaars! Ik heb weer nuttige suggesties mogen ontvangen en daar kan ik weer verder mee!
 
Al blijf het voor mij geen namen bij de nummers,onbekend.Zoals in de the voice.
Eerlijk ? Ik vind dit echt een héél goed idee. Immers, het neemt een deel van de vooringenomenheid weg.
Stel, ik zet tijdens het jaar iedereen flink te kakken in allerlei SF-threads. Wedden dat ik SFSC 2021 laatst eindig ? Het is mss een extreem voorbeeld, maar zal zeker invloed hebben...
 
Op zich is het wel een goed idee, alleen is het denk ik nog veel meer werk voor de Mods en is het nooit 100% waterdicht. Er zijn mensen die hun tracks al eerder posten om feedback en sommige vaste SF'ers hebben een herkenbare stijl die toch opgemerkt wordt. Dus ik weet niet of het blind posten van de nummers het extra werk waard is.

Voor mij persoonlijk is het ook niet zo belangrijk. Ik vind het een leuke event op deze manier. Er wordt respectvol feedback gegeven, daar groeien mensen van en iedereen leert door naar andere te luisteren en de feedback daarvan te zien. Voor mij gaat het daar om in deze contest. Aandacht voor elkaars muziek en daarvan samen leren!
 
Eerlijk ? Ik vind dit echt een héél goed idee. Immers, het neemt een deel van de vooringenomenheid weg.
Andersom vind ik het leuk om als eerste de tracks van bepaalde leden te luisteren. Maar ik benader het dan ook niet als een wedstrijd. Het leuke van muziek is dat het juist niet gaat om winnen en verliezen (wat mij betreft dan).
 
ik denk dat het altijd een diskussie zal blijven, wat is de beste wijze. anoniem. of juist niet.
ik zal niet ontkennen dat bekendheid met bepaalde leden meespeelt, maar ook daarin blijf ik kritisch. voor mij heeft het weinig invloed, er zal altijd invloed zijn, dat zeker.

maar juist de persoonlikke reakties, zoals @ohtar al zegt, en de reakties op andere tracks, die anders laten luisteren, vind ik veel belangrijker.

ik ga ook niet voor de overwinning (ja ja, natuurlik wel! nee, ja!, nee), de contest, ook tracks posten, maar vooral de contest, geeft wel een gevoel van, ik kan wat. maar goed, er staan ook mensen onderaan, waarvan de tracks erg, erg goed vond/vind.

dus...

volgens mij kun, zeker niet, binnen zo'n kleine community, het goed doen. en als het groter wordt, het songfestival, wordt het politiek....

met het goed doen, bedoel ik, het wordt al zeer goed gedaan (nog dank aan de mod's!!!), en volgens mij luisteren vooral degene die aan de contest meedoen, of wellicht zie ik dat ik verkeerd, iets wat ook op KVR gebeurt overigens. niets vreemds aan, ook geen oordeel, een vaststelling (wat overigens in kantiaanse zin wel een oordeel is..).

voor mij is contest, sinds ik mee doe, altijd bizonder. juist vanwege het persoonlikke. dat is mijn opinie. o opinies! we zijn allen halve eksperts... (walter benjamin.)

of: het eens proberen; anoniem. maar goed, stijl, nummers die al in tracks hebben gestaan. dan zou je eisen moeten stellen, minimaal; nooit gepubliceerd.. sja, dat lijkt me nogal té scherp.

eigenlik zeg ik in mijn bijdrage niets nieuws; inderdaad de sfeer van de contest, en jazeker, ook hoeveel stemmen je krijgt, maar vooral de sfeer.

het aantal stemmen op een track van mij, is nu het hoogste (en de positie blijft ongeveer gelijk, en kan nu de hele flauwe grappen weer van stal halen, kunnen de lezers zelf wel..).
opvallend, vind ik, wellicht vanwege dat deze track een lange geschiedenis kent, en ik echt op het laatst de vocals heb gedaan. en dan de mix doen, voor de vocals..
dus deze is nog niet opgedroogd. of beter, ook te vaak geluisterd, door mijzelf, vanwege dat er nog vocals bij moesten en had al een repetitie gedaan, met een zangeres (mijn grote liefde), maar nooit opgenomen, en heb ik zelf met een andere tekst de vocals gedaan, we hadden geen tijd om het goed te doen.

wat wil ik hiermee aangeven; eigenlik wat @ohtar al zegt... én dat ik een track heb afgemaakt, en weer meer zin heb om met vocals te werken... mijn eigen stem...

aan een contest, zoals deze, zit veel meer verbonden.
 
Eerlijk ? Ik vind dit echt een héél goed idee. Immers, het neemt een deel van de vooringenomenheid weg.
Stel, ik zet tijdens het jaar iedereen flink te kakken in allerlei SF-threads. Wedden dat ik SFSC 2021 laatst eindig ? Het is mss een extreem voorbeeld, maar zal zeker invloed hebben...
:D Maar inzendingen van Vink, DvLb en de zingende sax virtuoos met het gouden zakmes haal je er natuurlijk meteen uit *D
 
Paar jaar geleden werd ik 15e, nu 12e. Nog 4 contests te gaan en dan win ik!
 
@sKeLeTvM gefeliciteerd met je welverdiende 1e plaats. Verder iedereen ook gefeliciteerd! *D. Volgend jaar ben ik weer van de partij. Bedankt voor de stemmen!!
 
Misschien is het een goed idee om, net als bij het Eurovisie Songfestival, de winnaar de volgende editie te laten organiseren.
De heilige Synthforum competitie met het songfestival vergelijken.... De horror (Bobski, even de houdbaarheidsdatum van je medicatie nakijken) :D
 
Misschien is het een goed idee om, net als bij het Eurovisie Songfestival, de winnaar de volgende editie te laten organiseren.

schater.gif
 
Misschien is het een goed idee om, net als bij het Eurovisie Songfestival, de winnaar de volgende editie te laten organiseren.
Ja, met een officiële gala en closing party ! Babes & Limo's, zoeklichten... Ik ben helemaal gewonnen. Inkom tickets vanaf 500€ (staanplaats) tot 1.575€ PP VIP tafel met Champagne. We nodigen ondermeer Bandcamp, Gearslutz, Soundcloud e.a. delegaties uit en laten fabrikanten zoals Roland e.d. het event sponsoren. Verder nog standjes vr obscure synthfabrikanten en ook een live-stream op YT.
Ik hoor het al uit de speakers galmen : "NOMINATIONS FOR WEIRDO TRACK OF THE YEAR ARE...
AND THE WINNER IS..." :D :D :D
 
Ja, met een officiële gala en closing party ! Babes & Limo's, zoeklichten... Ik ben helemaal gewonnen. Inkom tickets vanaf 500€ (staanplaats) tot 1.575€ PP VIP tafel met Champagne. We nodigen ondermeer Bandcamp, Gearslutz, Soundcloud e.a. delegaties uit en laten fabrikanten zoals Roland e.d. het event sponsoren. Verder nog standjes vr obscure synthfabrikanten en ook een live-stream op YT.
Ik hoor het al uit de speakers galmen : "NOMINATIONS FOR WEIRDO TRACK OF THE YEAR ARE...
AND THE WINNER IS..." :D :D :D
Ja dat :D :D :D
 
Back
Top