Synthforum Contest 2023: de uitslag!

De beste kunst en muziek wordt gemaakt in een melancholische of zelfs inktzwarte bui
Als ik niet lekker in mijn vel zit is mijn creativiteit vaak echt 0, kan er dan niet de energie voor opbrengen. Helaas werkt therapeutisch creatief doen zelden voor mij.
 
De kunstenaar hoeft niet altijd te lijden :)
Ah maar dat bedoel ik niet. je kunt ook creatief zijn vanuit blijheid of welke emotie dan ook, of zelfs zonder emotie, maar meer als een vakman met kennis van wat muzikaal of mix-technisch gezien werkt. Maar goed, dit lijkt me eerder iets voor een los topic.
Als ik niet lekker in mijn vel zit is mijn creativiteit vaak echt 0
Grappig hoe anders dit bij iedereen werkt. Geef mij maar the blues; heerlijk inspirerend :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Vorig jaar had ik niet bepaald mn beste jaar
Veel ziekte in familie en gezin, heb meer dan de helft van m'n vrije dagen in t ziekenhuis doorgebracht met m'n ouwe pa of met m'n vrouw... word je niet vrolijk van.
(allebij overigens inmiddels wel weer okee voor wie het wat kan schelen :) )

Ik kan niet zeggen dat het me heeft geïnspireerd, maar ook niet dat het me gedemotiveert heeft.
Het staat er bij mij los van.
Ik stap mn hol in... zet de synths aan... en begin geluid te maken.
Het is voor mij meer escapisme denk ik (mischien wel net als de gisteren, in een ander topic, veel besproken games).
Als ik lekker bezig ben dan bestaat er niks anders meer. zo beleef ik het althans.
 
ik ben eerlijk gezegt best wel teleurgestelt met mijn 30ste plaats.
Had er toch iets meer van verwacht.
Zal wel weer een jaar nodig hebben om er overheen te komen.
Dit zal vooral komen omdat ik echt al bijna 2 maanden thuis zit. kids zijn ziek dan ik...
Zodra ik weer lekker aan het hardlopen ga en weer regelmatig kan spelen zal het snel veranderen.
Is wel appart omdat ik best goed ben in het niet aantrekken van wat andere van mijn werk vinden.
Zwak moment zullen we maar zeggen.

Ben wel blij dat @Nap heeft gewonnen met een echte track. Handgemaakt :)
Zonder chord track of een hele gitaar erbij van het web geplukt. etc.
Ik heb 21 stemmen uitgedeeld, en daarvan zat jij zeker in de shortlist (en verder doe ik niet aan een 1-2-3, onmogelijk voor mij, want veel te divers) :mega:
 
Als je een gabber bent en nooit naar iets anders luistert, of in een band met poppy sounds zit en geen tijd besteed aan andere genre's. Dan kun je al bijna niet oordelen over iets anders behalve je emotionele reactie. Misschien kunnen we naast een stem ook emoticons plaatsen :D

Persoonlijk denk ik ook niet dat we het te serieus moeten nemen.
Zo belangrijk is het ook weer niet natuurlijk maar het is wel leuk als je ziet dat echte goede tracks ook gewaardeerd worden, we zitten hier op een forum van liefhebbers.
Ik had daar met @Dr van Lansberg een paar weken terug nog een praatje over, ik zei toen ook dat het jammer is dat smaak toch vaak bepalend is en dat ik toen Dozart z'n track uit de contest van 2017 aanhaalde zegt wel iets dat ik me na jaren die track nog herinner en dat ik toen vond dat ie veel te laag geeindigd was, waarschijnlijk omdat ie te vreemd en afwijkend was want aan de creativiteit of de produktie lag het niet; Synthforum Contest 2023: de inzendingen
 
Tis natuurlijk ook ontzettend leuk gewoon, ik had ook pm contact met sommige mede forum leden tijdens de contest en ik heb er ook echt de tijd voor genomen. Het blijft een moment opname. Ik heb al eens een vergelijking met Jacques Brel gemaakt. Als ik die op een krakerige plaat in mono zou horen zou ik het nog steeds prachtig vinden.

Tis meer ook dat sommige of veel dat weet ik niet wellicht ook technisch kijken, zoals naar chord progressie. Micortuning.. geluidskwaliteit. Mastering..
Wel of geen synths gebruikt, zang.. tjsa tis eigenlijk een Rabit hole. Ik luister zelf nu al een week piano muziek. Even geen zin in EDM.
 
Het is al vaker aangehaald, maar dan toch nog maar eens herhalen.

De echte waarde van deze “contest” zit helemaal niet in de uitslag. Natuurlijk, het is/voelt jammer als je lager eindigt dan verwacht of gehoopt, en zeker, het is superleuk als je wint. Maar het belangrijkst, hoe cliché ook, zit in de andere dingen.

Mensen die het hele jaar nooit een track posten, weinig luisteren naar geposte tracks of bijna nooit commentaar geven, worden door deze contest uitgedaagd om dat 1x per jaar wel te doen, en dan ook nog eens om ook aandacht te geven aan iets wat soms buiten hun comfort zone ligt, de welbekende smaak, normaal sla je dat dan gewoon over, maar de meesten hebben de beleefdheid om dan toch door te zetten en een track die hun helemaal niet ligt in ieder geval eens kans te geven (om te beluisteren). En wie weet, daardoor zelfs geinspireerd raken om eens iets anders te proberen….

Pogingen om de contest om te vormen tot iets wat ”eerlijker“ zou zijn, zie ik zelf niet zo zitten, daar zijn simpelweg te weinig kandidaten voor en teveel categorieën voor nodig, tel daarbij op de tijdsinvestering die dat zou vragen. Ik zou dan afhaken denk ik…..
 
Ja t is een heerlijke inspiratiebron die contest. Ik zit vol zin om soundscapes te maken en n terror beuk ram track van 178 bpm met oorsmeltende acid 303 en distorted drums from fookin’ HELL 🤣
 
Is gewoon een beetje een gare periode geweest en als je normaal heel fysiek bent en dan bijna 2 maanden stil zit werkt ook niet mee.
Er komt ook bij dat in principe al mijn werk uit een soort onzekerheid voort komt.

Nu is er een nieuw jaar om nieuwe muziek te gaan maken en weer terug te gaan naar die plek waar ik lekker mijn eigen ding doe.

ja @Jason31 tof.
Probeer er wel eerlijk over te zijn.
Maar goed jouw en @Nap en @krautrock1958 jullie reactie beuren me wel op.

Zo ben mijn ei ook weer kwijt.
Nu weer lekker azijn zeiken en muziek nerden :)
 
De echte waarde van deze “contest” zit helemaal niet in de uitslag.

Daar ben ik het 100% mee eens. Als je bepaalde genres maakt weet je op voorhand dat je niet wint.

Pogingen om de contest om te vormen tot iets wat ”eerlijker“ zou zijn, zie ik zelf niet zo zitten.

Ik heb dit jaar alles blind geluisterd. Dat gaf de contest voor mij een meerwaarde. Zonder naam en eerdere reacties luister je (onbewust) toch anders, in positieve en in negatieve zin. Dan is het echt jouw mening, puur op basis van het liedje.
 
Het is al vaker aangehaald, maar dan toch nog maar eens herhalen.

De echte waarde van deze “contest” zit helemaal niet in de uitslag. Natuurlijk, het is/voelt jammer als je lager eindigt dan verwacht of gehoopt, en zeker, het is superleuk als je wint. Maar het belangrijkst, hoe cliché ook, zit in de andere dingen.

Mensen die het hele jaar nooit een track posten, weinig luisteren naar geposte tracks of bijna nooit commentaar geven, worden door deze contest uitgedaagd om dat 1x per jaar wel te doen, en dan ook nog eens om ook aandacht te geven aan iets wat soms buiten hun comfort zone ligt, de welbekende smaak, normaal sla je dat dan gewoon over, maar de meesten hebben de beleefdheid om dan toch door te zetten en een track die hun helemaal niet ligt in ieder geval eens kans te geven (om te beluisteren). En wie weet, daardoor zelfs geinspireerd raken om eens iets anders te proberen….

Pogingen om de contest om te vormen tot iets wat ”eerlijker“ zou zijn, zie ik zelf niet zo zitten, daar zijn simpelweg te weinig kandidaten voor en teveel categorieën voor nodig, tel daarbij op de tijdsinvestering die dat zou vragen. Ik zou dan afhaken denk ik…..
Precies dit ja
 
De uitslag vond ik zelf zo onbelangrijk dat ik NIET op mezelf heb gestemd. :D

Ik vind het leuk om op deze manier forummers wat beter te leren kennen door hun muziek.
Wat voor muziek zit er achter een naam die je al lang kent.
Ik vind het ook leuk om eens wat van mezelf te laten zien op deze manier, hoewel mijn bijdrage dit jaar qua stijl weinig zegt over mij vrees ik.

Ik ben wel weer ijdel genoeg om de 27 op mij uitgebrachte stemmen egostrelend te vinden. ;)
 
Maar serieus.. wie voorstander is van categorieën: niemand houdt je tegen om een contest te organiseren, specifiek voor een genre. Doe je ding. Wie weet krijg je nog support ook, van de mods, voor een polletje op het einde, of een aparte plek.

Houden we deze gewoon zo. Oneerlijk. Maar vet gezellig.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top