Synthforum Contest 2021: de uitslag

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.654
Locatie
Utrecht
Dames en heren, jongens en meisjes, het zit er weer op: de Synthforum Contest 2021 - jubileum-editie!

Het mag een beetje een traditie genoemd worden, want ook dit jaar was de strijd om de top weer bijzonder spannend en enerverend. Gedurende de stemweek was het een komen en gaan van kanshebbers in de top. Ook de laatste dagen lieten nog de nodige verschuivingen zien totdat de eindstand gisterenmiddag uiteindelijk begon te stabiliseren.

Maar ook in de vele weken ervoor, waarin er geluisterd en gereageerd kon worden, zagen we veel activiteit in alle track-threads. Voor ons als team fantastisch om te zien hoeveel er over de muziek werd gesproken, gewikt en gewogen. Een snelle blik op de globale reactie-teller laat zien dat we daarmee dit jaar een record hebben gebroken: nog nooit werden in een contest zoveel reacties geplaatst!

Dit doet ons oprecht goed, omdat wij na twintig jaar nog steeds op zoek zijn naar manieren om bezoekers en leden van het forum zoveel mogelijk met elkaar in contact te brengen rondom onze gezamenlijke passie: de synth (en alles wat daar in de verste verte mee te maken heeft). Het geeft ons in ieder geval energie om het komende jaar initiatieven te blijven ontplooien om het forum een plek te laten blijven waar we graag samenkomen, kletsen, hulp bieden, muziek delen en onze nieuwste gear showen.

En dan nu.. hoort die aanzwellende Moogy bassss met zijn langzaam openende lowpass filter: de uitslag zelve!

Op een gedeelde derde plek zijn maar liefst vier tracks geëindigd:

"Distant Glow" van Exoterrestrial
"How To Survive Pandemics" van lowieken
"INSYA (ft KFO)" van sKeLeTvM
"The Rift" van SB-SIX


De tweede plek is dit jaar voor:

"Melodic Electro Techno Vibe" van Mr Synth


Maar de eeuwige roem voor de "Beste Synthforum Track van 2021" gaat naar:

"Lost Years" van onze eigenste Dr van Lansberg :kroon: :W :halleluja


Applaus, gestamp, joelen, heel luid schreeuwen: van harte proficiat allemaal!


logo_i4studio2.png
Dit jaar was bijzonder vanwege ons 20-jarig jubileum. Daarom is er voor de winnaar een hoofdprijs beschikbaar gesteld door i4studio.nl. Volgens de spelregels kan deze prijs niet worden gewonnen door een moderator en dus gaat hij zeer verdiend naar de nummer 2: Mr Synth. Hij mag een pakket akoestische panelen uit de EYE4-lijn van i4-studio samenstellen tot een waarde van 250 euro. Veel plezier daarmee. We zien graag de foto's van je toekomstige studio-upgrade op het forum verschijnen..

Dank aan alle deelnemers, stemmers en luisteraars. Als je nog even wilt nababbelen, kan dat hier. We zien jullie volgend jaar graag weer terug.. :yamaha:


De volledige uitslag ziet er zo uit:

1. Dr van Lansberg "Lost Years" | 42 stemmen
2. Mr_Synth "Melodic Electro Techno Vibe" | 40 stemmen
3. sKeLeTvM "INSYA (ft KFO)" | 35 stemmen
3. SB-SIX "The Rift" | 35 stemmen
3. lowieken "How To Survive Pandemics" | 35 stemmen
3. Exoterrestrial "Distant Glow" | 35 stemmen
7. vink "Crawl" | 33 stemmen
7. seyor "Trouble" | 33 stemmen
7. Jason31 "Illusion" | 33 stemmen
10. tragmadat "Das Tweed Frequenz" | 32 stemmen
11. NicoNoise "Something different" | 31 stemmen
12. flyweight "Czech Koruna" | 30 stemmen
12. Dnomyar "Naar de zon" | 30 stemmen
14. MonoTron "101 Lives" | 28 stemmen
14. e-Gloomy-nations "Within a Dream" | 28 stemmen
16. Sankt Pauli "nfamiliar" | 27 stemmen
17. Ytse "Quattuor Tempora" | 26 stemmen
17. RFB "MAX: Theme from Abu Dhabi" | 26 stemmen
17. Fifth Bot "Hurt" | 26 stemmen
17. Droomsfeer "Pathfinder" | 26 stemmen
17. Danny "Neptune VIII" | 26 stemmen
17. bijlevel "Haruka toi miraini" | 26 stemmen
23. vcovca "This Thing Of Yours" | 25 stemmen
24. Roonan "Be here now" | 24 stemmen
24. ProtoHuman "Moraine" | 24 stemmen
24. demian "Escape" | 24 stemmen
27. stoter "Zone Leave (Michiel Stoter Remix)" | 23 stemmen
27. DungBeatle "First Contact Proxima Centauri b" | 23 stemmen
29. snitch "Sisyphus" | 22 stemmen
30. ohtar "A new Dawn" | 21 stemmen
30. Bahamut "Elsewhere" | 21 stemmen
32. The Big Ear "The Flame" | 20 stemmen
32. payt "Spacebike" | 20 stemmen
32. Geomasonic "Lower Vibrations" | 20 stemmen
32. axa "cypher" | 20 stemmen
36. RD-Productions "Power Down" | 19 stemmen
36. Myura "Slow Fuzz" | 19 stemmen
36. metatron "Blue Skies" | 19 stemmen
36. Erwinn "One chance" | 19 stemmen
36. batspinda "cRonAcid" | 19 stemmen
41. Xclusive1983 "Als tijden veranderen" | 18 stemmen
41. SirSickSik "Piercer in your ears" | 18 stemmen
41. Ravon "Onetaker" | 18 stemmen
41. klinkske "l'union fait la farce" | 18 stemmen
45. Mrdrbobo "He lifts me up" | 17 stemmen
45. Eclectic "Move On Ft. Raena (Original Mix)" | 17 stemmen
45. =XTRECIST= "Wallpusher" | 17 stemmen
48. Rutger "Planet 106" | 16 stemmen
48. krautrock1958 "Unexpected Ways" | 16 stemmen
48. bombario "Maes" | 16 stemmen
51. NGNS "rites Paradox" | 15 stemmen
51. jserle "geluidsopname voor de CONTEST 2021 . . . . . . . . .Goed te pruimen zonder mixer" | 15 stemmen
51. jandojando "schelpdier" | 15 stemmen
51. farlukar "ardant" | 15 stemmen
55. Talames "From here to you" | 14 stemmen
55. Robi "Broken Views" | 14 stemmen
55. Club Mayz "Growing In The Dark" | 14 stemmen
55. BasZiePee "Into Depth" | 14 stemmen
59. Nuccer "Unconsciousness" | 13 stemmen
59. Alk "Rule Number One" | 13 stemmen
61. Sto "Wantveld" | 11 stemmen
61. Nap "Sick of it all" | 11 stemmen
63. Transistor "Minor Whale Scales" | 10 stemmen
63. ronnyvalder "A Dark Vortex" | 10 stemmen
63. KaeD "Follow Me" | 10 stemmen
66. Tierelantijn "Rocket" | 9 stemmen
66. thumper "Toto Gives A F**k" | 9 stemmen
66. sunny pedaal "Dental flash" | 9 stemmen
66. KAOSKAOS "All in My Head" | 9 stemmen
66. dreamer "Memory Fleeting" | 9 stemmen
71. Googol "Day one..." | 8 stemmen
71. EviL303 "Motorcycle Narcotics" | 8 stemmen
73. NorthernLightX "Epiphany" | 7 stemmen
73. Geachte "Tear Joker" | 7 stemmen
75. quad "Vax21" | 6 stemmen
76. Seva Randeep "Christmas Greetings" | 5 stemmen
76. DRe "Ghost station Nord-bahnhof" | 5 stemmen
78. Stephen "The Experience of a Blue Sky" | 4 stemmen
79. score100 "Descent" | 3 stemmen
79. FTWLTG "SPHERES" | 3 stemmen

Eén stem is in mindering gebracht bij 6 deelnemers die op zichzelf hebben gestemd.


Over de uitslag kan zoals gebruikelijk "niet worden gecorrespondeerd". Zij die toch hééél geïnteresseerd zijn in hoe één en ander achter de schermen zo eerlijk mogelijk is gerealiseerd, kunnen altijd een PM sturen naar ondergetekende.
 
Laatst gewijzigd:
Gefeliciteerd Dr van Lansberg en Mr_synth!

Ik heb ook dit jaar weer genoten van alle muziek en reacties op elkaars muziek.

Dank naar de moderators voor de organisatie! Ook een pluim naar alle forumleden voor respectvolle manier waarop gereageerd is op elkaars inzendingen!
 
Laatst gewijzigd:
Dank aan iedereen voor de mooie/interessante/opmerkelijke inzendingen, hopelijk zijn er eind dit jaar nog pakken meer. En een grote dank u aan de organisatoren om dit jaarlijks hoogtepunt technisch mogelijk te maken!
 
Felicitaties aan de hele top 3!

Het was een hele leuke en boeiende jaargang, heel veel originele en knappe inzendingen, wat is het niveau gegroeid hier zeg. Meest leuke is de sfeer die we er met zijn allen weten neer te zetten. Smaakt naar meer, volgend jaar weer. En heel veel dank voor de goede organisatie natuurlijk, zonder dat gebeurt dit niet :halleluja
 
Proficiat aan iedereen! Ik Ga zeker de lijst is helemaal beluisteren. I
 
Gefeliciteerd!
Prachtig om zoveel variatie in de inzendingen te horen. Dit was de eerste keer dat ik mee deed en zeker niet de laatste :kimono:
 
allereerst; congrats aan de winnaar!! en de winnaars..

ik moet me niet elk jaar herhalen (al is herhaling mijn ding..), een redelik aantal tracks die ik erg goed vind, 'bungelen' onderaan, zowat...

de SF contest moet hebben van 2 dingen; de reakties en de uitslag, maar wellicht vooral de reakties. o dit is meer nababbel.

maar alle tracks met plezier geluisterd, alle tracks de aandacht kunnen geven;

en nogmaals congrats en vuurwerk en bliksem en donder voor de winnaars!
 
Gefeliciteerd Dr va Lansberg! 🥂
Een mooie top 3 ook maar felicitaties aan iedereen en bedankt voor het meedoen! Er stonden nog veel meer juweeltjes tussen. ❤️

Heb helaas niet alles kunnen beluisteren maar de tweede plaats is alsnog een aangename ontdekking :dj:
 
Laatst gewijzigd:
Proficiat aan @Dr van Lansberg met het behalen van de eerste plek. Leuk om te zien dat een aantal tracks waar ikzelf op heb gestemd, hoog te zien eindigen. Alhoewel een aantal tracks lager is geëindigd dan verwacht.

Ben zelf erg tevreden met het behalen van 26 stemmen in totaal. Had gehoopt om bij de beste 25 te eindigen, en dat is gelukt dankzij iedereen die gestemd heeft. Heel erg bedankt allemaal, ook voor het positieve commentaar. Dat geeft weer de nodige energie om in 2022 door te blijven gaan met het maken van muziek.
 
Gefeliciteerd allemaal en bedankt voor alle stemmen en reacties!
Vond het tof om mee te doen en heb een maand m'n best gedaan om alles te beluisteren en beantwoorden.
Tot December!
 
@Dr van Lansberg gefeliciteerd met de eerste plek en ook @Mr_Synth met het winnen van de prijs!
Vond het een mooie contest dit jaar met goede tracks, een paar die nu net buiten de top 10 vallen had ik persoonlijk van verwacht hoger te eindigen.
Een bedankje aan de mensen die mij een stem hebben gegeven en ook aan alle mensen die m'n track hebben beluisterd!
 
Yeah! Een tromgeroffel voor “Dr van Lansberg” voor het behalen van de 1e plaats! :halleluja
Uiteraard ook voor 3e plaats winnaars en alle opvolgende deelnemers van de contest!

Allen super dank voor het organiseren, beluisteren, de comments en het stemmen. Het was weer n feestje.

Zeer gaaf dat ik de 2e plaats heb mogen behalen van de jubileum editie .. het was tot de eindstreep spannend!
En ja, uiteraard zeer blij verrast dat ik ondanks de 2e plek de prijs van i4studio.nl in ontvangst mag nemen. Many Thanks!

Groet,
Paul
 
Het was zeker de aangenaamste contest so far. Dank aan de organisatie en proficiat allemaal!
 
Proficiat aan de winnaars en ook aan de luisteraars die de moeite hebben genomen om te stemmen.
Ik had de energie er niet voor.Het kost me moeite om nog constant naar muziek te luisteren op internet.
 
Gefeliciteerd @Dr van Lansberg met de winst! Echt een hele goede track! En mr synth ook, het scheelt ook maar weinig, en je lag een tijd aan kop, was spannend!

En gezellig dat we met zoveel op 3 staan. Iedereen ontzettend bedankt voor het luisteren en stemmen. Ik had nooit gedacht dat ik zover zou komen met het genre waar ik tegenwoordig mee bezig ben.
 
Back
Top