Door de grote hoeveelheid muziek, gecombineerd met de weinige hoeveelheid tijd - moet ik inderdaad een keuze maken in de tracks waar ik feedback op geef.
In die zin kan ik
@sinew1958 wel volgen, dat leidt altijd toch tot een (soort van) vriendjespolitiek.
Tegelijkertijd - voor wat het waard is - die vriendjespolitiek baseer ik op
de moeite die iemand neemt om feedback te geven op mijn muziek, niét op het slijm-gehalte. Inhoudelijk gaat het er alsnog best hard aan toe, als je de feedback soms leest, maar zonder dat het vijandig wordt - en dat heb ik altijd supergaaf gevonden aan dit forum. We vinden elkaar inderdaad tof - maar dat wil niet zeggen dat onze muziek ook heilig is. Integendeel.
Ik ben nog maar relatief kort lid - te kort om me te storen aan dingen. Ik zag vorig jaar de contest als een soort van "proef", was benieuwd met hoeveel kleerscheuren m'n track uit die contest zou komen. En dat viel me reuze mee, wat zelfvertrouwen gaf. Kan ik iedereen aanraden.
Daarnaast zie ik de contest als een perfect moment om juist even die tijd en moeite te nemen, waar we in het "tracks"-gedeelte meestal snel-snel luisteren en reageren. Ik kijk er althans naar uit, om al die muziek in een playlist te hebben en daar lekker even de tijd voor te nemen - wat dan ook prima kan, vanwege de feestdagen.
Wat is dan nog het wedstrijd-element? Tja, ik zie het meer als een "best of"-compilatie, met de uitslag als thermometer voor wat het publiek ervan vond. Ben je dan een winnaar als je bovenaan staat? Goh, dat hangt ook een beetje van jezelf af. Ik vond het doodeng om mee te doen, vorig jaar, dus dat was voor mij al een overwinning. Super-truttig, haal de wierook er maar bij - maar toch is het zo.
Had ik willen winnen? Zeker. Had ik verwacht te winnen? No way.
Maar goed. Dat ben ik. Wil niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt.