Synthforum Contest 2023: de uitslag!

Ja maar Nap,

  • Beste track overall
  • Beste compositie
  • Beste sound design
  • Beste productie/mix
  • Meest originele / creatieve inzending
Dat is nogal wat he.. dat kost 5x zoveel tijd. Ik vond het nu al veel werk :slotje:
 
Gefelicteerd @Nap ! Ook gefeliciteerd aan alle deelnemers. Ik heb heel wat mooie stukjes voorbij horen komen en het mooie is dat het erg uiteenlopend was qua stijl, maar het niveau erg hoog. Ook dank voor de tips die ik heb mogen ontvangen om nog verder te schaven aan m’n track.En last but not least dank aan de moderators voor de organisatie!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
@Nap en de andere 2 winnaars: super gefeliciteerd!

Leuk om te zien dat mijn favoriete inzending, namelijk Specter van @Geomasonic , gedeeld 2de is geworden.

Eén stem is in mindering gebracht bij 6 deelnemers die op zichzelf hebben gestemd.
Is dat niet wat hard? Ik bedoel: iemand zal maar een oprechte, goedbedoelende narcist zijn en zichzelf beter vinden dan het plebs, en dan mag je dat niet eens uiten met een stem! Denk aan die arme egootjes, aan het lijden.:dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
Is dat niet wat hard? Ik bedoel: iemand zal maar een oprechte, goedbedoelende narcist zijn en zichzelf beter vinden dan het plebs, en dan mag je dat niet eens uiten met een stem! Denk aan die arme egootjes, aan het lijden.:dubbel: :dubbel: :dubbel:
Kun je hier niet 40 accounts aanmaken?Of zorg dat een hoop cafévrienden hier op synthforum op je stemmen.Waar een win is,is een weg.🤔
 
Kun je hier niet 40 accounts aanmaken?Of zorg dat een hoop cafévrienden hier op synthforum op je stemmen.
Russische bots inkopen schijnt nog meer zoden aan de dijk te zetten. Gewoon gaan voor die 12 miljoen stemmen.
Beat that, you losers!!! :maffia:
 
Ik kan me wel iets voorstellen bij een aantal verschillende awards, zoals
  • Beste track overall
  • Beste compositie
  • Beste sound design
  • Beste productie/mix
  • Meest originele / creatieve inzending
Op zich best een goed idee, dan zou er in de excelsheet een paar extra colums bij moeten zodat je meteen als je luistert ook tracks in een aparte categorie kan vermelden, dat gaat dan in dezelfde luisterbeurt.
Want het viel me op dat sommige echt goede knappe tracks waarvan ik had verwacht dat die in ieder geval ergens tussen plek 5 en 10 of hoger terecht zouden komen nu ergens bleven steken in de top twintig.
Om maar eentje te noemen (er zijn er meer); @flyweight zijn track was heel origineel, hele eigen zang en ver weg van een doorsneetrack, gewoon een goede song/compositie en ik denk dat deze track door een aantal niet gewaardeerd werd omdat ie teveel buiten hun straatje ligt, zo'n track kan dan wel in de aparte categoriëen terecht komen.
Dat kan niet anders te verklaren zijn dan dat dit met smaakverschil te maken heeft en sommigen bijvoorbaat al een gitaar om maar wat te noemen uit sluiten, synthwave is nou eenmaal een vrij populaire categorie hier op het forum terwijl als iemand een echt goede jazzy compositie maakt of bijv iets Zuid Amerikaans dan heeft ie sowieso al verloren, hoe goed die track ook is.
Het is jammer dat sommigen een track die teveel van hun favoriete genre verwijderd is geen stem geven terwijl dat op zich een hele goede track kan zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Kun je hier niet 40 accounts aanmaken
Dat zou je toch moeten weten :).

  • Meerdere accounts registreren is niet toegestaan. Posts die via dubbelaccounts zijn geplaatst, zullen worden verwijderd. Het registreren van meerdere accounts zal leiden tot een permanente ban van al je accounts.

 
Op zich best een goed idee, dan zou er in de excelsheet een paar extra colums bij moeten zodat je meteen als je luistert ook tracks in een aparte categorie kan vermelden, dat gaat dan in dezelfde luisterbeurt.
Want het viel me op dat sommige echt goede knappe tracks waarvan ik had verwacht dat die in ieder geval ergens tussen plek 5 en 10 of hoger terecht zouden komen nu ergens bleven steken in de top twintig.
Om maar eentje te noemen (er zijn er meer); @flyweight zijn track was heel origineel, hele eigen zang en ver weg van een doorsneetrack, gewoon een goede song/compositie en ik denk dat deze track door een aantal niet gewaardeerd werd omdat ie teveel buiten hun straatje ligt, zo'n track kan dan wel in de aparte categoriëen terecht komen.
Dat kan niet anders te verklaren zijn dan dat dit met smaakverschil te maken heeft en sommigen bijvoorbaat al een gitaar om maar wat te noemen uit sluiten, synthwave is nou eenmaal een vrij populaire categorie hier op het forum terwijl als iemand een echt goede jazzy compositie maakt of bijv iets Zuid Amerikaans dan heeft ie sowieso al verloren, hoe goed die track ook is.
Het is jammer dat sommigen een track die teveel van hun favoriete genre verwijderd is geen stem geven terwijl dat op zich een hele goede track kan zijn.
Leuk om over na te denken. En een ja een exelsheet is zeker nodig dan.. ik geloof echt niet dat ik in staat ben om 80 tracks part time te analyseren met verschillende stadia van gemoedstoestand, luister fatique en toenemende desinteresse na een x aantal tracks...

Als je een gabber bent en nooit naar iets anders luistert, of in een band met poppy sounds zit en geen tijd besteed aan andere genre's. Dan kun je al bijna niet oordelen over iets anders behalve je emotionele reactie. Misschien kunnen we naast een stem ook emoticons plaatsen :D

Persoonlijk denk ik ook niet dat we het te serieus moeten nemen.
 
Persoonlijk denk ik ook niet dat we het te serieus moeten nemen.
Nou ja, vooral dit. Het zal altijd subjectief zijn (welke 'verkiezing' is dat niet), er zal altijd wel een methode zijn die 'eerlijker' is en zelfs dan nog wint misschien iemand anders dan je zelf had gewild. Misschien dat we de AI moeten laten jureren... :D
 
ik ben eerlijk gezegt best wel teleurgestelt met mijn 30ste plaats.
Had er toch iets meer van verwacht.
Zal wel weer een jaar nodig hebben om er overheen te komen.
Dit zal vooral komen omdat ik echt al bijna 2 maanden thuis zit. kids zijn ziek dan ik...
Zodra ik weer lekker aan het hardlopen ga en weer regelmatig kan spelen zal het snel veranderen.
Is wel appart omdat ik best goed ben in het niet aantrekken van wat andere van mijn werk vinden.
Zwak moment zullen we maar zeggen.

Ben wel blij dat @Nap heeft gewonnen met een echte track. Handgemaakt :)
Zonder chord track of een hele gitaar erbij van het web geplukt. etc.
 
ahw ik word helemaal warm van binnen :)

f48e0e728bd05333af00cfdf169d6294.gif
 
Zal wel weer een jaar nodig hebben om er overheen te komen.
De beste kunst en muziek wordt gemaakt in een melancholische of zelfs inktzwarte bui, dus het zou zomaar kunnen dat je morgen dankzij dit dipje je meesterwerk maakt :W . En dat bedoel ik bloedserieus (na alle ongein van hiervoor ;)). En zo niet, dan is het snel weer lente, met fluitende vogeltjes en veel zonnige vitame D-tjes en zo. Schijnt ook te helpen voor weerstand en tegen een dip :)
 
ik heb geen dip hoor.
Al helemaal niet na @Nap zijn booster
Alleen lage energie.

Dat van in een dip je meesterwerk maken daar kun je ook overheengroeien op een punt dat je eigenlijk altijd creatief kunt zijn.
De kunstenaar hoeft niet altijd te lijden :)
 
Back
Top