Synthforum Contest 2022: de uitslag!

Misschien kunnen we stemmen op wie recht heeft op n weekje praten op de bank met n psycholoog. Levert misschien inspiratie op Bovendien. Been ther done that worked great.
 
Een suggestie die ik trouwens nog wel serieus had bedacht... de mogelijkheid voor forum-leden om samen een track in te sturen, als collab. Niet verplicht, maar als optie.

Benieuwd óf dat, en zo ja, wat voor boost het zou geven.. ik denk een positieve.
 
Er zit een verschil tussen opbouwende kritiek geven en gewoon negatief zijn. Het streven is om dit forum een fijne plek te laten zijn voor iedereen. Denk je dat je opmerking dat iedereen behalve de winnaar een mislukking is daaraan bij draagt?
Wist niet dat er wat commotie ontstaan is over behalve de winnaar, de rest een mislukker zou zijn.Was niet de bedoeling en ik had er ook bijgezet 'scherp gesteld' maw niet al te letterlijk nemen.
Maar blijf bij mijn mening als je tussen de regels doorleest en tussen de vier muren van het synthforum dit kleinschalige contest doorgaat en waarbij iedereen regelmatig berichten naar elkaar stuurt er toch een zekere hypocrisie is om zelf geen stemmen te verliezen.Maar ik herhaal, nog eens ik herhaal dit is mijn persoonlijke mening.En meningen zijn zoals een achterste iedereen heeft er ene.En waarom ik(voorlopig)niet meedoe.Ik kan amper mixen en masteren.
En dat ze mij een negativist, een afbreker noemen is niet correct of terecht.Zeer zelden heb ik een nummer afgebroken, regelmatig plaats ik een dikke duim.En ga maar na hoe dikwijls ik hier een komische kwinkslag geef aan de leden, wat eigenlijk mijn hoofdzaak is hier.De clown wat uithangen.Een vrolijke noot plaatsen.🤠
 
Laatst gewijzigd:
Ha en ik kan wel mixen of masteren of wat? Die kwinkslag is er alvast. Ik,doe maar wat. Komop, doe ook eens wat. Je hebt toch helemaal niks te verliezen? Misschien krijg je wel n publiekje voor je eigen sound.
ik rol van zowat alles t laag af en duw een compressor en limiter op de master en rol er opnieuw alles onder de 30 hz af. Klaar
 
Categoriën zouden kunnen werken op voorwaarde dat er 1000 deelnemers waren. Met amper 60 deelnemers is dat imo volslagen zinloos.
Een prijs koppelen aan de contest? Ik vrees dat dat het "gemoedelijke" karakter van de contest zal beïnvloeden. Zeker wanneer dit in de vorm van synthesizers of andere hardware zou gebeuren, krijg je al snel een aantal deelnemers die jaarlijks heel veel kans maken om hun studio uit te breiden terwijl het merendeel vrij kansloos blijft.
:doei:
Jij behoort in elk geval al tot de kanshebbers...;)
Maar een fietskoers wordt in België ook steeds gewonnen door Van Aert of Vander Poel. Maar toch rijden er 200 fietsers mee...
 
Jij behoort in elk geval al tot de kanshebbers...;)
Maar een fietskoers wordt in België ook steeds gewonnen door Van Aert of Vander Poel. Maar toch rijden er 200 fietsers mee...

Die 200 fietsers worden wel betaald door de ploegleiding en sponsors :dubbel: dus slechte vergelijking ;).

Ik blijf gewoon duiden op het gemoedelijke karakter dat vroeger of later verzuurd zou kunnen worden als er jaarlijks een prijs aan de winnaar gekoppeld wordt. Dan is het gewoon oneerlijk t.o.v. de creatievelingen die minder kaas gegeten hebben van mastering, mixing etc. Daarom dat het gewoon voor de fun moet blijven.

Maar 1000 mensen = 1000 meningen. En die van mij is slechts persoonlijk.

En wat die kansen van mezelf betreft: ik reken mij er zelf niet echt toe omwille van de stijl die ik trouw blijf. Ik ben gewoon blij als ik flink wat reacties krijg en dat mijn werk meer dan 10 mensen bereikt :). Dat is belangrijker dan een plaats in de top 5 of zo (alhoewel ik moet bekennen dat de 17de plaats vorig jaar met Neptune toch wel "pikte" zoals ze dat in hier zeggen). Maar dit jaar ben ik weer helemaal tevreden :engel:.

:doei:
 
Misschien een idee om naast de jaarlijkse algemene contest aan het einde van het jaar, een tussentijdse contest in een genre onganiseren? In dezelfde gedachte als de collApril en de reMeix?

De inzendingen van de contest van 2022 waren in mijn optiek grofweg op te delen in Synth-pop en EDM (onder EDM schaar ik alles met een beat, dus alle techno en trance vormen) - uitzonderingen daargelaten zoals @vink die een eigen categorie verdient. Misschien is het een idee om als tussentijdse contest het genre EDM te kiezen, om het speelveld wat gelijker te maken. Is meteen te peilen of zo'n opdeling in genres überhaupt in de smaak valt / haalbaar is.

Gelijk nog een brainstorm voor eventueel te winnen prijzen: @BasZiePee is zeer leuk aan de weg aan het timmeren met de SF seizoensreleases op de bekende streaming platforms. Misschien is het mogelijk om de top 3 (of 4 of 5) te releasen via zijn label. Met zulke prijzen blijft het zuiver gericht op de muziek. Just my 2 cents.
 
Ik had zelf hoogstens 3 of 4 categorieën in gedachten: House/Techno/Dance/etc. , SynthPop/SynthRock/etc. , Experimenteel/Ambient/Overigen . Waarbij die laatste categorie dan eventueel nog in tweeën kan. De deelnemer mag dan zelf een van de drie of vier voor zijn inzending uitkiezen. Ik zie net dat NorthernLightX een soortgelijke indeling voorstelt.

Ik heb zelf door tijdgebrek dit keer niet mee gestemd, maar ik zou ook grote moeite gehad hebben met het beoordelen van inzendingen van de eerste categorie die mij muzikaal niets doen (ik hoor daarin dus ook geen kwaliteitsverschil).
 
Laatst gewijzigd:
Ik had zelf hoogstens 3 of 4 categorieën in gedachten: House/Techno/Dance/etc. , SynthPop/SynthRock/etc. , Experimenteel/Ambient/Overigen . Waarbij die laatste categorie dan eventueel nog in tweeën kan. De deelnemer mag dan zelf een van de drie of vier voor zijn inzending uitkiezen. Ik zie net dat NorthernLightX een soortgelijke indeling voorstelt.

Ik heb zelf door tijdgebrek dit keer niet mee gestemd, maar ik zou ook grote moeite gehad hebben met het beoordelen van inzendingen van de eerste categorie die mij muzikaal niets doen (ik hoor daarin dus ook geen kwaliteitsverschil)
M'n kan de genres ook wel halen uit bv spotify of apple tune,......
 
Ik ken zelf maar 2 muziek categorieën, goede en slechte muziek

Dat lijkt mij heel onhandig, doet mij denken aan een grapje uit het boekenvak:

Verkoper: Wat voor boek zoekt u?
Klant: Ik zoek een goed boek!
Verkoper: Ja - maar wat voor soort boek?
Klant: Gewoon - u weet wel - een goed boek!
Verkoper: :?
 
Ik ken zelf maar 2 muziek categorieën, goede en slechte muziek
Dus een winnaa(of de verliezer) van slechte en een winnaar van goede muziek?En in welk van de twee ga je je nummer zetten?Ja en hoe maak je de beste slechte nummer?🤔
 
Ik heb helaas niet mee kunnen doen aan de contest wegens tijdgebrek, maar ik zie deelname als een vorm van gezelligheid, je maakt wat en stuurt dat in, we genieten er van (of niet) we hebben weer wat om over te kletsen, nou en dat was het dan weer. :D

Categorieën hoeven niet, dan heb je echt veel meer tracks nodig. Het is wel prima zo.
 
Dat lijkt mij heel onhandig, doet mij denken aan een grapje uit het boekenvak:

Verkoper: Wat voor boek zoekt u?
Klant: Ik zoek een goed boek!
Verkoper: Ja - maar wat voor soort boek?
Klant: Gewoon - u weet wel - een goed boek!
Verkoper: :?
Hahaha..

Maar de introductie was er heel helder over toch? In januari 2023 start het stemmen en beslissen jullie samen wat uiteindelijk de "Beste Synthforum track van 2022" is geworden.

Ik heb wel veel goede muziek gevonden in de contest overigens.. :dj: Dat was in voorgaande jaren ook juist het leuke.. sommige mensen hoor je het hele jaar door nooit wat van..
Ik zag mijn deelname meer als een overwinning op mezelf.. dat het me met een beetje moed en een stok achter de deur (de contest) eindelijk weer eens gelukt is iets af te ronden. En dat ik me misschien niet zo moet laten afleiden door GAS.. :bekdicht:
 
Laatst gewijzigd:
Voor zover ik als noeuwkomer eenn mening mag hevben hierover:

1) een prijs koppelen aan de winst. Zou wat mij betreft geen afbreuk doen aan de lol van de wedstrijd. Ik zou nog steeds meedoen puur voor de lol en de feedback. Ook de elfstedentocht kent winnaars, maar iedereem die hem succesvol uitrijd is een held.

2) categorieen, geen mening. Lijkt me lastig met dit aantal deelnemers. Maar boeit me niet. Ik zou waarschijnlijk niet meedoen aan een wedstrijd die te ver van mn interesse staat maar wellicht zou het ook challengen om eens out of the box te produxeren. Geen idee/geen mening.

3) ik heb inderdaad de wedstrijd als redelijk informeel ervaren en laagdrempelig om mee te doen. Wellicht dat dat amateurtjes aantrekt (zoals ikzelf). Voor hoger niveau en objectievere beoordeling denk ik dat je niet heel het forum met x aantal stemmen zn gang lan laten gaan.
Uit de content die ik las van voorgaande edities las ik dat niet af en gokte erop dat deelname met een erg amateuristische track geen probleem Ou zijn anders had ik ook nooit iets durven opsturen 😁
 
Ik heb helaas niet mee kunnen doen aan de contest wegens tijdgebrek, maar ik zie deelname als een vorm van gezelligheid, je maakt wat en stuurt dat in, we genieten er van (of niet) we hebben weer wat om over te kletsen, nou en dat was het dan weer. :D

Categorieën hoeven niet, dan heb je echt veel meer tracks nodig. Het is wel prima zo.
Ik sluit mij hier bij aan. Hoe serieuzer de contest wordt, hoe minder zin ik heb om mee te doen. Gewoon een leuk dingetje voor het einde van het jaar, niet te zwaar maken allemaal.
 
Ik wil gerust meedoen in de categorie “i have no idea what i’m doing”

Mijn inzending onder edm wegzetten maakt me pissed btw. Ik heb een grondige hekel aan edm: voor mij is dat mainstage tommorowland.

Niet meer doen hoor :)
 
ik denk dat categorieën voor zulk een beperkt deelnemersveld niet veel bijbrengen. En een prijs verstoort het gemoedelijke karakter niet zolang ie eerder symbolisch is. Een aankoopbon bij Bax van 20 eur of zo is ook een prijs hé. Kan je als winnaar achteraf fijn zeggen: kijk dat kabeltje daar heb ik gewonnen met de contest :D
 
de mogelijkheid voor forum-leden om samen een track in te sturen, als collab. Niet verplicht, maar als optie.
Ik herinner me dat er indertijd wel 'ns een track met de contest meedeed die door twee leden samen was gemaakt dus dat kan al.
 
Back
Top