Synthforum Contest 2022: de uitslag!

En dat ze mij een negativist, een afbreker noemen is niet correct of terecht.Zeer zelden heb ik een nummer afgebroken, regelmatig plaats ik een dikke duim.En ga maar na hoe dikwijls ik hier een komische kwinkslag geef aan de leden, wat eigenlijk mijn hoofdzaak is hier.De clown wat uithangen.Een vrolijke noot plaatsen.🤠
Sorry dat ik 't toch even zeg; ik weet niet of je een spiegel in huis hebt maar kijk er 'ns wat vaker in zou ik zeggen want hoe vaak ik al niet van je heb gehoord dat als andere mensen iets kopen dat je beter niet kan kopen want het is alleen kortstondige bevrediging of dat alleen met grondig theorieonderricht men verder komt als muzikant enz.
De ondertoon van je comments, de manier waar op je iets verkondigt komt op mij nog wel 'ns te negatief over maar misschien heb je het zelf niet in de gaten?
Als je dat een vrolijke noot plaatsen noemt dan komt dat in ieder geval niet zo over.
 
Ik blijf gewoon duiden op het gemoedelijke karakter dat vroeger of later verzuurd zou kunnen worden als er jaarlijks een prijs aan de winnaar gekoppeld wordt. Dan is het gewoon oneerlijk t.o.v. de creatievelingen die minder kaas gegeten hebben van mastering, mixing etc. Daarom dat het gewoon voor de fun moet blijven.
Ben ik het wel mee eens, ik denk dat we geen prijs moeten verbinden aan de contest.
Voor mij is het vooral het meedoen, het luisteren naar elkaars werk en het kletsen met elkaar over de muziek, gewoon leker laagdrempelig

En het is een feit dat er een aantal getalenteerden elk jaar weer goed scoren en anderen die meestal ergens op plek 40 of lager uitkomen dus dat zou het niet eerlijk maken.
Je laat ook niet een aantal F1 coureurs aan een wedstrijd meedoen temidden van goedwillende hobbyisten.
 
Ik heb een grondige hekel aan edm: voor mij is dat mainstage tommorowland.
Ik heb die associatie van EDM met "hersenloos mainstage gebeuk" ook (en met jou en mij veel meer mensen), maar de afkorting Electronic Dance Music zou veel breder moeten zijn dan dat. Ik hoop dat we ooit de afkorting EDM terug kunnen trekken tot de overkoepelende term die het zou moeten zijn en iemand moet daarin de voortrekkersrol nemen, dus dat doe ik dan maar :D.
 
Laatst gewijzigd:
House/Techno/Dance/etc.

Duidelijk genoeg toch...?

En anders houden zoals het nu is: er is kennelijk een meerderheid tegen het invoeren van categorieën, dus kunnen we het ook maar beter niet doen.
 
Sorry dat ik 't toch even zeg; ik weet niet of je een spiegel in huis hebt maar kijk er 'ns wat vaker in zou ik zeggen want hoe vaak ik al niet van je heb gehoord dat als andere mensen iets kopen dat je beter niet kan kopen want het is alleen kortstondige bevrediging of dat alleen met grondig theorieonderricht men verder komt als muzikant enz.
De ondertoon van je comments, de manier waar op je iets verkondigt komt op mij nog wel 'ns te negatief over maar misschien heb je het zelf niet in de gaten?
Als je dat een vrolijke noot plaatsen noemt dan komt dat in ieder geval niet zo over.
Precies dit
 
Sorry dat ik 't toch even zeg; ik weet niet of je een spiegel in huis hebt maar kijk er 'ns wat vaker in zou ik zeggen want hoe vaak ik al niet van je heb gehoord dat als andere mensen iets kopen dat je beter niet kan kopen want het is alleen kortstondige bevrediging of dat alleen met grondig theorieonderricht men verder komt als muzikant enz.
De ondertoon van je comments, de manier waar op je iets verkondigt komt op mij nog wel 'ns te negatief over maar misschien heb je het zelf niet in de gaten?
Als je dat een vrolijke noot plaatsen noemt dan komt dat in ieder geval niet zo over.
Dat bazige zal ik in het vervolg op letten.Dat is de ernst in m'n betoog en daarom heb ik niet altijd gelijk.Gewoon mijn visie.Ben geen weetal in het heelal.
De vrolijke noot..Niet veralgemenen hé.
 
@sinew1958 als je in een verhaal wilt duidelijkmaken dat iets niet al te serieus moet worden genomen en/of de vrolijke noot betreft dan werken de emoji's / smileys daar goed voor. :eureka:
 
Ik heb die associatie van EDM met "hersenloos mainstage gebeuk" ook (en met jou en mij veel meer mensen), maar de afkorting Electronic Dance Music zou veel breder moeten zijn dan dat. Ik hoop dat we ooit de afkorting EDM terug kunnen trekken tot de overkoepelende term die het zou moeten zijn en iemand moet daarin de voortrekkersrol nemen, dus dat doe ik dan maar :D.
Noem t gewoon allemaal house. Klaar toch :)
In mijn tijd hadden we Gabber en Mellow... meer niet... ik ben ook de weg een beetje kwijt ::D
 
Wat mij betreft lekker zo laten de contest. Geen prijzen, geen categorieën. Niet nodeloos ingewikkeld maken. Helemaal met Danny eens dat de focus moet liggen op een ongedwongen event.
 
Ik zou de competitie gewoon zo laten als het is, lekker ontspannen, en genieten van elkaars muziek.
Categorieen zijn leuk, maar persoonlijk weet ik zelf nooit in welk vakje mijn electro-deuntjes zouden horen, laat staan dat ik het van een ander zou weten :D

Een eventueel idee: De mogelijke toevoeging naast het aantal stemmen, laten zien hoe vaak een nummer is afgespeeld.
 
Ik sluit me aan bij anderen voor mij....Lekker laten zo als het is. Het levert veel leuke discussies op. Ik vond het onwijs leuk!
Het enige wat me wat tegenviel is het werkelijk aantal stemmers.
Misschien zou daar nog eens over nagedacht kunnen worden.
Wie weet om het stemmen te stimuleren een klein prijsje verloten onder de stemmers? (eventueel gefinancierd door de deelnemers.)
 
Een eventueel idee: De mogelijke toevoeging naast het aantal stemmen, laten zien hoe vaak een nummer is afgespeeld.

Dat bestaat reeds. De lijst van alle nummers bevat in één van de kolommen het aantal views van het desbetreffende nummer.

En daar zie je dan dat sommige tracks enkele honderden malen bekeken zijn terwijl andere nummers met moeite aan 200 views geraken. En dat is iets wat eigenlijk niet echt fair is. Maar hoe je dit oplost, weet ik ook niet zo onmiddellijk.
 
Dat bestaat reeds. De lijst van alle nummers bevat in één van de kolommen het aantal views van het desbetreffende nummer.

En daar zie je dan dat sommige tracks enkele honderden malen bekeken zijn terwijl andere nummers met moeite aan 200 views geraken. En dat is iets wat eigenlijk niet echt fair is. Maar hoe je dit oplost, weet ik ook niet zo onmiddellijk.
Ik heb gemerkt dan mijn eigen view ook meetelde, klopt dat? (Als het klopt, dan is dat een "mooie" manier om het aantal views op te krikken...) En het aantal views wil niet zeggen dat een nummer ook zo vaak is afgespeeld.
 
Back
Top