Mrdrbobo - Shallow Green

Verrassend! Dat is het eerste wat in mij opkomt, en dan op een positieve manier bedoeld. Leuk stukje muziek, met toffe wendingen, en die snare is super lekker, goed gedaan!
 
Ja leuk om impressie van akoestische sounds te horen.. Toch wel gedistingeerd met die brass.. enige is dat ik deze track beetje dragging vind, zou hem rushing willen horen voor mijn gevoel. Maar ja dat kan ook een gemoedstoestand van mij zijn en dat ik het vanavond lekker chill nummer vind.. Mooi gecomponeerd!
 
Origineel en muzikaal, lekkere sounds en de mix is ook best goed.
Het begin pakte me niet zo, maar aan het einde vind ik dat stukje weer wel leuk. De rest is heel chill.
Al met al erg leuke track. :okdan:
 
Leuke track, is inderdaad weer eens heel wat anders tussen al het synth geweld. Ik vind vooral de overgang naar de smooth-fusion 1:55 erg geslaagd, lekker chill. En een goed doordacht einde, goeie keuze voor een slotakkoord!
 
Het begint een beetje gek in de drums met de kick en snare naar links gepanned enzo, maar het ontwikkeld zich in een mooi relaxed stukje jazz muziek.
 
Terwijl ik de intro beluisterde en de comments erbij las zat ik me af te vragen waarom mensen steeds over jazz begonnen.
Ik hoorde het ondanks die bass sax zelf niet zo.

Later word het inderdaad iets meer jazzy, maar zonder de comments was die asociatie bij mij wel minimaal geweest. Gelukkig maar, want ik hou helemaal niet van jazz.

Ik vind deze inzending heel origineel. Beetje mal in het begin waardoor ie wel een hele specifieke eigenzinnigheid heeft vanaf t begin. Als later de wat meer jazzy elementen komen en de synths word het een wat serieusere track die door de relatief recht-toe-recht-aan ritmes nooit echt de vervelende 'moeilijke' jazzy kant op gaat. En daardoor veel meer mijn smaak is dan een fullblown jazz plaat.

Sfeervol ook en wellicht daarom zelfs bruikbaar als soundtrack in de juiste surrralistische filmhuis cult classic die exact die sfeer nodig heeft...denk niet zo 1-2-3 onder een mainstream film/serie/game.

En zo heb ik hem (met plezier) ervaren :)
 
Bedankt voor het zorgvuldige luisteren allen, dat is toch wel heel fijn, die feedback. Dat jazzy zit hem denk ik in het gebruik van blazers en in de synthsolo, die nogal buiten het akkoord zit. Ik luister nogal veel naar SomaFM Sonic Universe, met heel veel (vooral noorse) jazz en electrojazz, dat gaat dan een beetje in je genen zitten. Jon Hassel (rip) en Bugge Wesseltoft (al of niet in combi met Henrik Schwartz) vind ik heel aangenaam.
Verder over het begin: ik heb geprobeerd in de eerste maten de luisteraar op het verkeerde been te zetten over waar de 1 in de maat zit, en na 8 maten (meen ik) blijkt wat je denkt dat de 1 is de "ne" van de 2 te zijn, en dan struikel je een beetje over welk perspectief je nou moet hebben. Zoals je een tekening van een kubus kan opvatten als van boven gezien of als van onder gezien. Led Zep heeft ook ergens een nummer waar de maat ineens op zijn kop lijkt te worden gezet. Enfin, dat was t idee.
Verder ben ik de laatste tijd bezig met hoe je blaasinstrumenten nou goed krijgt in de DAW. Ik doe saxen etc nu nog steeds via gesamplede Vsts, maar ik ben op zoek naar physical modeling (PM) blazers, zoals die van SWAM, of de Yamaha VL70. Maar PM synths zijn in VST land niet dik gezaaid, of ze gaan alleen over percussieve PM (zoals Chromaphone of Ableton Collision).
TalkTalk vind ik een groot compliment, is 1 van mijn favo groepen, jammer dat ze er snel mee opgehouden zijn.
 
Ik ben niet zo zot van het begin, daar mocht er voor mij wat meer fx gebruikt worden. Vanaf 1:15 komt de track toch "los" en is het genieten. Tot net voor het einde die saxofoon terugkomt. Ik ga je toch een stem geven vanwege het excellente middenstuk van het nummer.
 
Blijf heel verwonderd achter na het luisteren terwijl ik wel iets gewend ben, lekker hoor die chill jazzy vibe.
De track krijg een paar keer een bijzondere change en ik werd prettig verrast in ieder geval.
Echt een hele eigen compositie wat je hebt gemaakt en hulde daarvoor!
Ik lees dat je zo nu en dan naar Soma fm luistert dus kan me goed voorstellen dat dit zo z'n invloed heeft.
Heb je die blazers met Kontakt ingespeeld of zo?
 
Back
Top