rvanommen - Singularity of me

Een mooi stukje neergezet! Mag je heel trots op zijn!
ik stuur nog wel een kaartje tegen de tijd dat ik zoiets moois neer kan zetten
:okdan:
 
Een mooi stukje neergezet! Mag je heel trots op zijn!
ik stuur nog wel een kaartje tegen de tijd dat ik zoiets moois neer kan zetten
:okdan:
Thanks voor het compliment!
Enne... stuur geen kaartje... maar deel een lekker stukje muziek! :)
Enne... wacht niet :D gewoon mee met de contest van 2024 :D
 
Vrij snel na post te lezen stopte ik maar, eerst maar gewoon luisteren...
Ik hoop dat je niet beledig, zo is het niet bedoeld. Ik vind het een hele gezellige track.
Zo wel goed zijn voor een aftiteling ofzo
 
Vrij snel na post te lezen stopte ik maar, eerst maar gewoon luisteren...
Ik hoop dat je niet beledig, zo is het niet bedoeld. Ik vind het een hele gezellige track.
Zo wel goed zijn voor een aftiteling ofzo
Tekst is volledig optioneel :D
Ik ontspoor snel met enorme lappen tekst en ben me ervan bewust...

Dat iemand me af en toe met een TLDR om de oren slaat geeft niet... heb ik verdient.

Zolang de track maar gezellig was ;)
 
Ik ga er vanuit dat ik dit jaar strenger behandeld word :D

Let's go.



*haalt diep adem*



...

Nee. Prima track man!

Goede productie! Het mixen gaat je niet slecht af.

Beste tip die ik je kan geven, is om de blokjes nog vloeiender in elkaar te laten overgaan. Laat ze een logisch vervolg zijn op elkaar. Ik hoor trouwens wel risers en reversed cymbals - the works :) maar neem mij nog maar wat meer aan het handje.

Ik hou van die demoscene-sound (ah lache, lees net de comments), laat me graag daarin meenemen. De akkoordprogressie en melodieën zijn niet ultra-spannend, maar dat moet je bij die sound misschien ook niet willen.

Heb genoten!
 
Leuk, thanks!
Ik ben wel echt gegaan voor iets toegankelijks en dat heeft er (ook gezien de rest van het commentaar) tot geleid dat ik een iets te braaf productietje heb gedraaid voor de thrillseekers hier :D
Geeft niks, het is wat ik wilde op dat punt, dus blijf daarachrer staan. Maar als ik volgend jaar hoger wil scoren moet het spanneder! Noted! :)

Mixen blijft lastig, maar wel fijn om te horen dat het niet compleet ruk is. Gebeurt er misschien toch wel wat.
een beetje leuke overgangen maken gaat de ene dag beter dan de andere... ik heb er geen formule voor. Ik vind een standaard snare roffeltje van een 909 al lekker ook haha... ik probeer ook te vermijden dat dat vaste prik word lol.

Bedankt! Ik zal eens een beetje meer werk in die overgangen stoppen en kijken waar dat dan naar toe gaat
 
Goeie track man, mag je zeker trots op zijn vind ik.
Begint lekker met die sequence en als de ritmetrack erbij komt wordt het een hele catchy tune.
Mooie break en daarna een goede opbouw en het outtro bouw je prima af.
Mixen doe je prima want sommigen gaan al gauw de boel oppompen terwijl deze goed luisterbaar is, ben tenslotte ook geen 25 meer. :D
Klein kritiekpuntje wat mij betreft is dat ik de sequences iets te voorspelbaar vind, iets meer verrassing had ik nog mooier gevonden maar het is altijd een fine line tussen catchy en spannend natuurlijk.
Track met een hoog feel good gehalte in ieder geval!
Ach vergeet helemaal je solo nog te benoemen, die vond ik erg lekker!
 
Laatst gewijzigd:
Goeie track man, mag je zeker trots op zijn vind ik.
Begint lekker met die sequence en als de ritmetrack erbij komt wordt het een hele catchy tune.
Mooie break en daarna een goede opbouw en het outtro bouw je prima af.
Klein kritiekpuntje wat mij betreft is dat ik de sequences iets te voorspelbaar vind, iets meer verrassing had ik nog mooier gevonden maar het is altijd een fine line tussen catchy en spannend natuurlijk.
Track met een hoog feel good gehalte in ieder geval!
bedankt voor de feedback. sluit ook aan bij wat anderen ook vonden van de track.
Maar ook zeker bedankt voor de complimenten, want als je het feel-good gehalte hoog vond dan kan ik in elk geval met trots zeggen dat de track qua intenties wel geslaagd was :)
 
bouwt zich mooi op. gelaagd, getrapt;

uplifting; zeker!

(en wat een uitgebreide beschrijving van de werkwije, eveneens met plezier gelezen.)
thanks! "uplifting" goed om te horen!

en ja... oopsie... beetje ontspoord in het typ-werk :dubbel:
Ook gewoon een getuige van het feit dat ik veel lol aan de muziek hobby beleef.
aan het maken en aan het delen
aan het ontdekken en experimenteren
aan het het lezen erover, en het leren ervan
maar dus ook aan het "eindeloos ouwehoeren over..." :D

Leuk om te horen dat je het met plezier hebt gelezen :)
 
Ook gewoon een getuige van het feit dat ik veel lol aan de muziek hobby beleef.
aan het maken en aan het delen
aan het ontdekken en experimenteren
aan het het lezen erover, en het leren ervan
maar dus ook aan het "eindeloos ouwehoeren over..."

herken, en dat zou ik meer willen delen, uitgebreider, maar doe dat meer via vids, een kortere opmerkingen. soms is het gehele proces, ach, wanneer net iets af is, kan ik het nog goed herinneren, hoe ik er aan gewerkt hebt, je leert er zelf ook veel van, om het zelf te kunnen reproduceren..

EDIT: en getrapt uplifiting; vond het mooi dat het zich getrapt, naar mijn gevoel opbouwt, met het uplifting gevoel.

(en we hebben dezelfde DAW gebruikt en zie, hoe ander werk er uit voortkomt.... altijd leuk!)
 
herken, en dat zou ik meer willen delen, uitgebreider, maar doe dat meer via vids, een kortere opmerkingen. soms is het gehele proces, ach, wanneer net iets af is, kan ik het nog goed herinneren, hoe ik er aan gewerkt hebt, je leert er zelf ook veel van, om het zelf te kunnen reproduceren..

EDIT: en getrapt uplifiting; vond het mooi dat het zich getrapt, naar mijn gevoel opbouwt, met het uplifting gevoel.

(en we hebben dezelfde DAW gebruikt en zie, hoe ander werk er uit voortkomt.... altijd leuk!)
Ha leuk! deel je die vids ergens?

en ja...ableton... dat is grenzeloos! ik ben er erg blij mee. Ik zie de installatie van Ableton live 11 trial ook echt als startpunt van de muziek-hobby.
Ik kan wel zeggen dat de lol die ik met dat programma heb de catalysator is achter alles wat er aan deze hobby (prettig) ontspoort is :)
 
Je kunt merken dat je het afgelopen jaar in ieder geval flinke progressie hebt gemaakt! Mix is zeker in orde, catchy melodietje. Well done!
 
Mooie uitgebreide track! Qua mixing zou er een wat betere balans kunnen zijn voglens mij, de synth lijnen knallen er nu echt uit, waardoor de percussie een beetje achterblijft. Daardoor mis je mijn inziens wat power die de track nog wel kan gebruiken. Maar compimenten voor de hoeveelheid bij elkaar passende sounds :)
 
Mooie uitgebreide track! Qua mixing zou er een wat betere balans kunnen zijn voglens mij, de synth lijnen knallen er nu echt uit, waardoor de percussie een beetje achterblijft. Daardoor mis je mijn inziens wat power die de track nog wel kan gebruiken.
Thanks!

Ik ben van plan om na de contest nog eens een nieuwe mix te maken op basis van het gegeven commentaar.
Leuke leerzame exercitie denk ik zal dan eens kijken wat ik daarmee kan :D
Ik heb inmiddels al een versie die iets breder in het stereo beeld zit en die maakt het echt een stuk helderder (en daar valt nog meeer op dat de synths iets te hard staan ten op zichte van de drums). Kick en Bass zijn in die versie ook een beetje te flauw geworden.... zat te doen nog dus! thanks voor de tips!

Maar compimenten voor de hoeveelheid bij elkaar passende sounds :)
Dit vind ik een groot compliment aangezien ik het allemaal zelf gemaakt heb en de meeste sounds echt specifiek gemaakt zijn voor dit nummer.
Wat dat betreft verwacht je natuurlijk dat ze allemaal goed bij elkaar passen, maar dat is bij mij echt nog geen vanzelfsprekendheid :D (ook al zijn de meeste sounds in dit nummer niet ultra complex)
Leuk om te horen dat iemand anders ook kan waarderen wat ik geprobeerd heb op dat vlak.
 
Ik vind dit wel een fijne track. Niet heel origineel misschien maar het luistert lekker weg, de melodie is prettig en er zitten een hoop leuke soundjes in. Het voelt wel soms een beetje als een Amiga MOD file van vroeger, waarbij je duidelijk hoort dat dezelfde stukken vaak worden gerepeteerd. Maar je geeft aan geinspireerd te zijn door chiptunes, dus misschien is dat wel een bewuste keuze.
 
Het voelt wel soms een beetje als een Amiga MOD file van vroeger, waarbij je duidelijk hoort dat dezelfde stukken vaak worden gerepeteerd. Maar je geeft aan geinspireerd te zijn door chiptunes, dus misschien is dat wel een bewuste keuze.
Ja inderdaad , ik kan die zin niet als kritiek lezen :)

Het zit allemaal strak op de grid en de afwisseling moet komen uit het arrangement zelf, de toegankelijkheid en "catchy-ness".
Niet echt uit evoluerende complexe sounds en progressie schemas.

Tot zover de intenties, want ik heb wel hier en daar getracht om de geluiden te tweaken om ze passend te maken voor elke phase van het nummer en ze veranderen dus wel gedurende het nummer. Wellicht had ik daar iets ruiger tekeer mogen gaan of wat scheutiger mogen wezen met FX en automation, want het valt blijkbaar niet genoeg op.
En dat het inderdaad niet origineel is of, wat ik vaker hoorde, niet spannend word gevonden, daarvan had ik uiterard ook gehoopt dat het spannender gevonden zou worden, maar ik kan me wel vinden in het commentaar op die punten.
En het feit dat ik sommige stukjes muziek, die ik als eerste hoorde in Amiga games, vind behoren tot de beste stukjes muziek ooit gemaakt (Bedankt Chris Huelsbeck!) relativeerd dit commentaar wel makkelijk voor me :)

Wel word ik wederom ook blij van het commentaar dat de geluidjes leuk worden gevonden, dat is namelijk iets waar ik met toenemende mate veel plezier aan beleef... al die geluidjes in elkaar zetten en tweaken.

Bedankt voor het luisteren en de feedback!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Qua je compositie en soundkeuze valt er misschien nog wel wat winst te halen. Ik wil muziek voelen, en deze voel ik helaas niet. Dat gezegd hebbende, de opbouw is volgens mij prima. Keurig volgens het boekje, en dat bedoel ik positief. De track steekt logisch in elkaar. Petje af voor dat. Daar heb ik zelf de nodige moeite mee namelijk.

Je comments lezende, heb je een goed analytisch oor. Gebruik dat ook voor je eigen muziek. En tegelijk lees ik dat je net twee jaar bezig bent... Dus toch newbie erkenning van mijn kant :). Hoeveel tijd besteed je per week aan het make van muziek?
 
Qua je compositie en soundkeuze valt er misschien nog wel wat winst te halen. Ik wil muziek voelen, en deze voel ik helaas niet. Dat gezegd hebbende, de opbouw is volgens mij prima. Keurig volgens het boekje, en dat bedoel ik positief. De track steekt logisch in elkaar. Petje af voor dat. Daar heb ik zelf de nodige moeite mee namelijk.

Je comments lezende, heb je een goed analytisch oor. Gebruik dat ook voor je eigen muziek. En tegelijk lees ik dat je net twee jaar bezig bent... Dus toch newbie erkenning van mijn kant :). Hoeveel tijd besteed je per week aan het make van muziek?
Dank voor de feedback. Ik experimenteer veel met verschillende soorten muziek maken. Programeren, inspelen, mpe... deze is inderdaad niet zo expressief, maar ik voelde hem zelf wel hoor. Dat zit hem denk ik in het gamey, chiptune achtige. Ik trek dat waarschijnlijk beter dan de gemiddelde persoon :) maar dat is ook goed om te weten... want in de contest hoop je het toch goed te doen. Volgend jaar spannender en expressiever! Ga ik proberen :D
Wel is er inderdaad nog veel winst te behalen met de geluiden... met het design en ook met de keuze zodat ze elkaar hopelijk minder in de weg zitten.
Na 2 jaar hoef ik geen newbie-erkenning meer hoor ^^ ... ik kan prima tegen een stootje, en ik merk dat het meeste commentaar me alleen maar iets leert en eigenlijk nooit mn motivatie deukt. Ik vind het te leuk om te doen.
Hoeveel tijd per week verschilt. Gamen en muziek maken wisselen elkaar af als favoroete hobbies, en ik werk fulltime en heb een gezin. Maar ben gelukkig een nachtmens :D

Ik denk dat ik 3-5 avonden per week gemiddeld met muziek bezig ben in een of andere vorm. Dat kan zijn achter de pc met ableton, of achter de waldirf quantum of opsix patches maken. Of een avondje beats maken met de analog rytm/tr8s.

Verder lees ik heel veel. Over sounddesign, mixen, masteren, manuals, van alles. Ik denk dat ik daar ook veel aan heb.

Voor ableton heb ik vorig jaar ook wat les genomen, dar gaf me ook wel een boost qua muziek maken.
 
Back
Top