rvanommen - Singularity of me

Klinkt lekker, pakkend deuntje en ook goed gearrangeerd, ook de sound design is goed. Mix technisch zou ik nog wat meer stereo effecten of wat meer breedte toevoegen en de hogere frequenties nog wat boosten. Maar erg tof ook dat je helemaal uit legt hoe je alles gemaakt hebt en welke plugins je gebruikt, je bent erg goed bezig!
 
Klinkt lekker, pakkend deuntje en ook goed gearrangeerd, ook de sound design is goed. Mix technisch zou ik nog wat meer stereo effecten of wat meer breedte toevoegen en de hogere frequenties nog wat boosten. Maar erg tof ook dat je helemaal uit legt hoe je alles gemaakt hebt en welke plugins je gebruikt, je bent erg goed bezig!
Heel erg bedankt!
En ja! Stereo beeld... heb dat totaal niet onder controle inderdaad.

Als ik sommige andere inzendingen hoor en dan mn eigen daarna aanzet... zo benauwd...
Hoop daar het een ander over op te steken de komende tijd.

Ben de laatste maand een beetje aan t experimenteren met wat gedurfdere pan settings en ook met mid-side eq (heb die fabfilter bundel recent aangeschaft) ook in de hoop daar wat trucjes op te pikken die bij gaan dragen aan beter mooier en breeder :)
 
En ja! Stereo beeld... heb dat totaal niet onder controle inderdaad.
je hebt daar sheets voor welke sounds je het beste in welk stereobeeld kan zetten, die kan je vinden op google, als je dan elke channel van je track een andere width setting geeft (met shaperbox widthshaper kan dat multiband!, en PRO-Q is daar ook uitermate geschikt voor) krijg je al een hoop meer ruimte in je mix.
 
luistert lekker weg, maar mist ook een beetje, ja hoe moet ik het zeggen... persoonlijkheid? wel goed dat je ons een kijkje gunt in je muziekkeuken. komt toch altijd meer bij kijken bij het koken dan je je realiseert als je luistert. en het maakplezier straalt er goed van af!
 
luistert lekker weg, maar mist ook een beetje, ja hoe moet ik het zeggen... persoonlijkheid?
Welnee, dit was een perfecte weergave van mijn holle inhoudsloze persoonlijkheid :D

:p

zou het kunnen dat je wat expressie mist?
Tis natuurlijk allemaal geprogrammeerd en nauwelijks ingespeeld. Is wel iets waar ik momenteel veel mee experimenteer. Mpe, live inspelen, non-quantized... zal je in toekomstige projectjes van mij vaker tegenkomen.

Kan natuurlijk ook dat een simpel lief melodietje net wat te makkelijk verteerd tussen al dat experimentele geweld wat er verder te beluisteren valt.
 
Kan natuurlijk ook dat een simpel lief melodietje net wat te makkelijk verteerd tussen al dat experimentele geweld wat er verder te beluisteren valt.
dit zou het kunnen zijn. het is niet alleen het melodietje, maar ook de redelijk voorspelbare opbouw van zo'n soort nummer. natuurlijk niet zo zwart/wit als ik het zeg, want ik heb echt respect voor je muzikale inspanningen en de uitgebreide uitleg! en ook je gezonde dosis zelfspot!
 
Goeie vibe! Naarmate het nummer vordert wordt de energie ook hoger, compositie blijft daardoor interessant. In de mix is het mid en mid-laag wel vrij vol t.o.v het hoog; je kiest een paar sounds uit die dicht bij elkaar in het frequentiespectrum liggen en allen om aandacht vragen (ook de lead), dat maakt de mix druk en wollig. De lead vind ik heel cool, en als die wat meer een eigen plek krijgt in de mix dan klinkt het heel dik denk ik!
 
Goeie vibe! Naarmate het nummer vordert wordt de energie ook hoger, compositie blijft daardoor interessant. In de mix is het mid en mid-laag wel vrij vol t.o.v het hoog; je kiest een paar sounds uit die dicht bij elkaar in het frequentiespectrum liggen en allen om aandacht vragen (ook de lead), dat maakt de mix druk en wollig. De lead vind ik heel cool, en als die wat meer een eigen plek krijgt in de mix dan klinkt het heel dik denk ik!
Leuk, thanks!
En bedankt ook voor de praktische tips, kan ik wel wat mee :)
 
Mooie main melodie, iets stacatto en strak op de grid uitgevoerd, maar in deze track werkt het wel. De 2e helft (midden) van de track zakt het voor mij een beetje weg, daar had ik wat meer spanning willen zien, als de main melodie er weer bij komt is het ineens weer een andere track.
 
Mooie main melodie, iets stacatto en strak op de grid uitgevoerd, maar in deze track werkt het wel. De 2e helft (midden) van de track zakt het voor mij een beetje weg, daar had ik wat meer spanning willen zien, als de main melodie er weer bij komt is het ineens weer een andere track.

Bedankt.

Ja ik denk dat ik je commentaar over energie in helft 2 ook begrijp. Zit misschien zelfs wel verhaal achter:

Denk namelijk dat het de intentie echt was om het zo te doen.
Er zat in eerdere versies nog een break en drop in maar die maakten het midden nog saaier en flauwer.
Nadat ik dat wegknipte vondd ik de impact overgang naar de oorspronkelijke melodie ineens heel lekker klinken en heb het dan ook zo gelaten.

Dus wat dat betreft vervult het middenstuk een soort break/bridge-achtige functie. Volume word gaandeweg in t midden ook wat teruggedraait op de master om hem weer 2-3 dB harder te zetten als die oorspronkelijke melodie terug komt.

Als dit ongeveer is waar jij het over had dan was het dus mijn bedoeling om t zo te doen.

OF nou ja... de bedoeling....
Ik vond het in elk geval ook niet spetteren van de energie in eerdere versies, maar ben de rol van dat stuk muziek daarna anders gaan beschouwen :D en toej vond ik het wel lekker. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden :)

Thanks voor de feeback en het luisteren :)
 
Wat te brave geluidjes en melodieën denk ik.
Niet de eerste keer dat dit commentaar valt.
MIsschien ben ik iets te voorzichtig geweest met het sounddesign.

maar 'lief' was verder wel de intentie, dus ook al valt dat niet bij iedereen in de smaak, ik denk dat ik er nog wel achter sta.
Geloof niet dat ik het achteraf heel anders zou willen doen op dat punt. Het bevalt me nog steeds wel aardig op dat punt.
Dus ik vermoed dat dat een kwestie van smaak is.

De snare is wellicht een beetje te omdat de rest zo lief is?

Bedankt in elk geval voor het luisteren.
Ik vind het soms ook wel leuk om wat ruigers te maken en wat meer de randjes op te zoeken, maar had voor de contest geprobeert het wat toegankelijker te maken.... heb misschien ietsjes overdreven daarin :D
 
Kudos voor de uitgebreide omschrijving. Ik vond het een erg vermakelijke track. Het deed me sterk denken aan de oude tracker demoscene tijd. Leuk dat je niet voor de standaard rechttoe rechtaan beat bent gegaan. Er zit genoeg variatie in het nummer en qua melodie / harmonieën neemt het je wel mee op reis. Thumbs up!

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met muziek maar dit klinkt zekers goed hoor. The force in strong in this one :beard:
 
Kudos voor de uitgebreide omschrijving. Ik vond het een erg vermakelijke track. Het deed me sterk denken aan de oude tracker demoscene tijd. Leuk dat je niet voor de standaard rechttoe rechtaan beat bent gegaan. Er zit genoeg variatie in het nummer en qua melodie / harmonieën neemt het je wel mee op reis. Thumbs up!

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met muziek maar dit klinkt zekers goed hoor. The force in strong in this one :beard:
November 2021 geleden begon de hobby met het installeren van Ableton live 11 trial,.
half jaar later m'n eerste hardware synth en een paar lessen ableton gevolgd... the rest is history :)
dus ruim 2 jaar onderweg (en dus ook mijn 2e inzending voor de contest).

Leuke associatie, die tracker/demo scene! Ik laat me graag inspireren door videogame music en chiptune en de demo scene overlapt daarin ook :)
leuk dat je het verder kon waarderen ook.

Thanks voor de complimenten!
 
Leuke track! Positieve energie.
Over de mix is al het nodige gezegd; die kan beter.
positieve energie
Mooi! Daar ging ik voor.
En die mix... dat komt vast goed. Ben alweer druk aan t expetimenteren met nieue materiaal. aan de slag opmerkingen hier over stereo en de balans ed.
komt vast goed... ooit... :D
 
Back
Top