Kobuz - It will come

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.316
Locatie
Eindhoven
Hier mijn inzending, net als vorig jaar weer gekozen voor een meer sferische track waar -als ik het me goed herinner- de inspiratie kwam uit de remake van Blade Runner die ik toentertijd weer eens had gekeken :)

Deze 'jam' is in één take opgenomen. Uiteraard heb ik het een en ander voorbereid aan sequences en wat oefenen, maar verder niks ge-edit aan arrangement ofzo. Hoor je misschien ook wel aan de timig her en der ;). Wel wat eq en dergelijke op de afzondelijk opgenomen synths om er een mooie mix van te maken. Mocht je de jam zelf willen zien kan je de youtube versie bekijken die ik aan het begin van dit jaar al een keer heb gepost.

Veel plezier met luisteren van alle inzendingen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Gebruikte instrumenten: Korg MS20 mini, Sequential Prophet 6, Elektron Analog Rytm, Moog Subsequent 37, Moog Matriarch, Behringer CAT, Behringer TD-3 and Roland JX8P. Sequenced in Ableton met Valhalla send fx (reveb en delays).

 
Last edited by a moderator:
Heel space! knaop dat je dit in 1 take hebt opgenomen! klinkt ook erg goed hiero soundwise
 
mooie synth sounds, lekker in het lage gebied.
het lastigste van dit soort tracks is vaak om het boeiend te houden voor de luisteraar (want maken is sowieso heel leuk).
Ook omdat ze vaak worden opgeleverd als lange stukken.

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat deze daar wel heel erg goed in slaagt.
normaal ben ik direct een beetje minder streng als ik lees "in 1 take opgenomen", omdat een beetje eentonigheid daar al snel op de loer ligt.
Dat is hier echt niet nodig geweest, hij wisselt naar mijn smaak meer dan voldoende af om ruim 7 minuten te boeien.
 
Toffe jam!
 
Goede jam, dikke sound. Ik krijg gelijk weer zin om zelf muziek te maken (dat is altijd een goed teken). Fijne balans tussen geluiden. Genoeg ruimte voor elk instrument (zoals het hoort). Enige puntje van kritiek is de delay op de hat /shaker, maar da's een detail. Voor de rest lekker heur!
 
Wat een toffe reacties allemaal!


Heel space! knaop dat je dit in 1 take hebt opgenomen! klinkt ook erg goed hiero soundwise
Thanks, fijn dat het goed klinkt :)
Lekkere track dit met mooie analoge synths, dat hoor je toch.
Thanks! Ongewtijfeld ook mogelijk met software, maar dan zou ik wel een stuk harder moeten werken gok ik ;)
Knap hoor, hier heb ik met veel plezier naar geluisterd. Stemmetje van Gloomy :)
Goed om te horen Gloomy!
Veel respect dat je met zo'n jam 7+ minuten op een boeiende manier kan vullen :okdan:.

:doei:
Thanks Danny!
Dacht even dat mijn mp3 bleef hangen door de stilte aan het begin na de eerste bliep.. 8)
Maar knap gedaan zo alles in 1 take, respect :okdan:
Hehe ik was nog aan het twijfele of ik daar iets aan moest doen, aangezien je zonder video niet ziet wat er gebeurd. Maar gelukkig heb je doorgeluistered, thanks! :)
Mooi dit, een episch space verhaal compleet met bliepjes en soundscapes. Ook goed gebruik gemaakt van de delays.
Thanks! Erg mooi compliment :)
mooie electronische muziek (zoals het ooit bedoeld is?). je roept een fijn sfeer op. lengte doet er bij dit soort muziek niet toe. zal eerder te kort zijn dan te lang.
Bedankt! Qua lengte zou ik zo uren door kunnen blijven gaan, maar dat is dat vooral voor mezelf lekker wegspacen. Om het langer interessant te houden voor de luisteraar, dan zou het volgens mij mooi en langzaam over mogen vloeien richting het volgende verhaal. Zo ver ben ik voorlopig nog niet :)
Toffe jam!
Thanks!
Vette sounds, lekker expressief.
Thanks!
Leuke track, gaaf gedaan. Net genoeg variatie.
Thanks :)
Heel erg lekker van genoten
Dosering smaak en finesse
:mega:
Bedankt, mooi compliment ook weer :)
Goede jam, dikke sound. Ik krijg gelijk weer zin om zelf muziek te maken (dat is altijd een goed teken). Fijne balans tussen geluiden. Genoeg ruimte voor elk instrument (zoals het hoort). Enige puntje van kritiek is de delay op de hat /shaker, maar da's een detail. Voor de rest lekker heur!
Bdankt, nog een mooi compliment :)
mooie synth sounds, lekker in het lage gebied.
het lastigste van dit soort tracks is vaak om het boeiend te houden voor de luisteraar (want maken is sowieso heel leuk).
Ook omdat ze vaak worden opgeleverd als lange stukken.

Maar ik moet je eerlijk zeggen dat deze daar wel heel erg goed in slaagt.
normaal ben ik direct een beetje minder streng als ik lees "in 1 take opgenomen", omdat een beetje eentonigheid daar al snel op de loer ligt.
Dat is hier echt niet nodig geweest, hij wisselt naar mijn smaak meer dan voldoende af om ruim 7 minuten te boeien.
Wow, en weer zo'n mooi compliment, thanks!
 
Knap gemaakt met je gear. Klinkt verder prima, al is het niet helemaal mijn smaak.
 
Sterke sfeer, razend knap uitgevoerd. Wauw.

Als je het voor elkaar krijgt om een dystopie als deze warm te laten klinken, doe je iets heel goed.

Paardenstickertje.


En toen had ik je openings-post nog niet eens gelezen. Helder, wat betreft die sound, haha. Nice. En het jammen had ik erin gehoord, maar een totale one-take...? Damn. Knap gedaan. Nog een stickertje erbij dan. :D
 
Back
Top