Kobuz - Keep on going

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.314
Locatie
Eindhoven
Over het algemeen hou ik ervan om lekker te knallen, maar soms verlies ik mezelf ook wel eens in een soort ambient-achtige sfeer. Helemaal als je met de Moog Matriarch aan de slag gaat :). Dit is een opname van een jam die ik aan het begin van het jaar maakte en toen ook al had gepost (Space enigma). Corona was nog steeds 'talk of the town' en een ontwrichtend element in het dagelijks leven. Maar hey, zoals Barry het altijd al zei: vooral doorgaan! Daar slaat de titel dan ook op, want dat was het sentiment dat ik erbij had en is precies wat de matriarch hier doet.

Anyway voor de gearheads, in één take opgenomen en alles geimproviseerd. Drums in een spoor en de synths in aparte, daardoor heb ik er nog wel wat uit kunnen halen met mixen voor de contest :)

- Behringer Rd-8 met eigen sequence door een Boss BX-800, ableton delay, valhalla reverb
- Moog Subsequent 37 voor de zeer lage bass, in het begin wat in aan het spelen met de push en op een gegeven de sequence opgenomen in ableton en op loop gezet
- Moog Matriarch met eigen sequence die op random wordt afgespeeld, waarbij ik af en toe de hoeveelheid octaven aan pas. delay van de moog zelf natuurlijk en beetje extra valhalla reverb
- Sequential Prophet Rev2: soort spacey lead/pad die ik in speel, valhalla reverb
- Roland JX-8P: geeft af en toe wat tegengas aan de prophet met de heerlijke soundrtrack preset, valhalla reverb

Enjoy en veel plezier met de contest!


 
Ik kan goed begrijpen wanneer dit soort tracks aan het ontstaan is, je in een sfeer komt dat alles in mekaar lijkt te vloeien en er een heel apart resultaat bereikt wordt. Klinkt heel cool en extra bewonderenswaardig omdat alles in één take gedaan is :okdan:
 
best mooie sfeer. het duurd ff voor ie op gang komt maar daarna raak ik een beetje in een droom
 
Alles klopt en hier vind ik het niet erg dat er op 1 akkoord c.q. toon door wordt gegaan, omdat de sfeer belangrijk is en die ik heel fijn. Mooie techniek, zoals je die beschrijft, om zo een track in 1x keer te maken. Als je zo doorgaat heb je in een dag een CD volgespeeld!
 
Na een knal party deze ambient opzetten...
haaahh...rust in de kiet...
Minimal beats en pads...:okdan:
 
Lekker man je hartslag gaat er van omlaag heerlijk chill Stem!!
 
FF een keer geen dikke knaller van je, dit is een heel andere kant. Wel heel fijn, mooie warme sound, die lekker opbouwt, deze track heeft mij ondanks de lengte toch tot het eind weten te boeien.

(haha, heb je intro pas achteraf gelezen, dus dat van die knaller, was mij zeker opgevallen ;P)
 
Zeer aangenaam. Vooral de intro.
Wanneer je rond 2:30 de subtiele percussie laat inkomen ben ik helemaal mee.
De synth rond minuut 3 is dan voor mij wat veel ineens.
Vanaf 4:15 ben ik terug helemaal mee, bass drones die eens komen piepen en wat acid quelches, nice!
 
Ohh mooi! Prachtige baslijn, heerlijk subtiele opbouw. De synthlijn die er bij 2 minuten inkomt, had ik wat later laten beginnen, en de pads misschien wat zachter in de mix. Maar dat is een kwestie van smaak hoor. Vanaf 4 minuten vind ik ‘m echt prachtig. Genieten!
 
De Anti-knal track klinkt me zeer fijn in de oren.
Heerlijke sfeersetting zo op de zaterdagmorgen.
Je hebt me mooi meegenomen tot het einde van de track :okdan:
 
In 1 take proficiat, mooi hoor! Stem!
Thanks Jan!
Ik kan goed begrijpen wanneer dit soort tracks aan het ontstaan is, je in een sfeer komt dat alles in mekaar lijkt te vloeien en er een heel apart resultaat bereikt wordt. Klinkt heel cool en extra bewonderenswaardig omdat alles in één take gedaan is :okdan:
Thanks!
Ondanks dat het een improvisatie is zou hij niet misstaan als soundtrack van een film. Mooi hoor.
Mooi compliment :)
best mooie sfeer. het duurd ff voor ie op gang komt maar daarna raak ik een beetje in een droom
Tof om te horen!
Alles klopt en hier vind ik het niet erg dat er op 1 akkoord c.q. toon door wordt gegaan, omdat de sfeer belangrijk is en die ik heel fijn. Mooie techniek, zoals je die beschrijft, om zo een track in 1x keer te maken. Als je zo doorgaat heb je in een dag een CD volgespeeld!
Thanks!
Na een knal party deze ambient opzetten...
haaahh...rust in de kiet...
Minimal beats en pads...:okdan:
hehe ff chillen, thanks!
Mooi en rustgevend!
Thanks!
Dikke trip! Erg fijne live jam met een mooie compositie en een perfecte lengte.
Thanks!
Sorry, vind het maar wat 'kabbelen'. Weinig spannend.
Helaas, toch thanks voor het luisteren
Het 'kabbelt' maar wel op een fijne manier. Ik vind 'm mooi sereen. Goed gemaakt.
Thanks!
Lekker man je hartslag gaat er van omlaag heerlijk chill Stem!!
Thanks buddy :)
Wauw mooi ingetogen stukje! Heel anders dan ik had verwacht hier van je maar zeker niet teleurgesteld :) Mix klinkt ook herlijk!
Thanks man :)
FF een keer geen dikke knaller van je, dit is een heel andere kant. Wel heel fijn, mooie warme sound, die lekker opbouwt, deze track heeft mij ondanks de lengte toch tot het eind weten te boeien.

(haha, heb je intro pas achteraf gelezen, dus dat van die knaller, was mij zeker opgevallen ;P)
hehe, mooi dat dit tot het einde wist te boeien :)
Zeer aangenaam. Vooral de intro.
Wanneer je rond 2:30 de subtiele percussie laat inkomen ben ik helemaal mee.
De synth rond minuut 3 is dan voor mij wat veel ineens.
Vanaf 4:15 ben ik terug helemaal mee, bass drones die eens komen piepen en wat acid quelches, nice!
thanks!
Een beetje lang maar wel leuk. Vind het knap dat je dit zo in een take hebt opgenomen. Fijn ook dat je er bij vermeld wat je hebt gebruikt. Altijd leuk om te lezen!
Vind ik zelf ook altijd leuk om te lezen, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven, thanks!
Goeie sfeer, de bass klinkt superlekker met de sub aan. Goeie opbouw ook, na 4:00 lekkere percussie.
Mooi om te horen, koste wat moeite om tevreden te zijn met de bass. Was erg laag en kwam niet echt door op speakers zonder sub, naast eq het bass spoor nog een keer eronder gezet, maar dan een octaaf hoger gepichted :)
Ohh mooi! Prachtige baslijn, heerlijk subtiele opbouw. De synthlijn die er bij 2 minuten inkomt, had ik wat later laten beginnen, en de pads misschien wat zachter in de mix. Maar dat is een kwestie van smaak hoor. Vanaf 4 minuten vind ik ‘m echt prachtig. Genieten!
Thanks!
De Anti-knal track klinkt me zeer fijn in de oren.
Heerlijke sfeersetting zo op de zaterdagmorgen.
Je hebt me mooi meegenomen tot het einde van de track :okdan:
Goed om te horen, thanks!
 
Back
Top