Kobuz - It will come

Knap gemaakt met je gear. Klinkt verder prima, al is het niet helemaal mijn smaak.
Thanks!
Sterke sfeer, razend knap uitgevoerd. Wauw.

Als je het voor elkaar krijgt om een dystopie als deze warm te laten klinken, doe je iets heel goed.

Paardenstickertje.


En toen had ik je openings-post nog niet eens gelezen. Helder, wat betreft die sound, haha. Nice. En het jammen had ik erin gehoord, maar een totale one-take...? Damn. Knap gedaan. Nog een stickertje erbij dan. :D
Twee stickers! :luv:
 
Wel een spannende track met typisch analoge synth geluiden, waardoor het een heel puur stuk synthesizer muziek wordt.
 
Wel een spannende track met typisch analoge synth geluiden, waardoor het een heel puur stuk synthesizer muziek wordt.
Thank, pure synthesizer muziek..... kleine kobuz die vroeger als eerste cd 'Synthesizer greatest hits' kocht, moet er van blozen :)
Hele lekkere jam, van genoten! :okdan:
Goed om te horen, thanks!
 
Mensen die zoiets live kunnen performen kan ik alleen maar respect voor hebben, dik gedaan. Zo rond 2:00 erg lekker als die nieuwe sound erin komt, doet me aan Booka Shade denken, top hoor!
 
Altijd bijzonder veel waardering voor mensen die in 1 take zoiets neer kunnen zetten, ik zou dat zelf echt niet kunnen. Lekkere donkere jam, nice!
 
Lekkere sfeer, mooie sounds, goede mix. Pikte de Matriarch er meteen uit nog voor ik de tekst gelezen had :D Tracks die in 1 take worden opgenomen zijn vaak vrij saai, geven te vroeg alles prijs of kabbelen veel te lang doelloos door. Hier lukt het je om telkens net genoeg veranderingen aan te brengen dat je ook de volgende bars weer doorgetrokken wordt en dan zijn die 7 minuten toch nog snel om. Goed! :okdan:
 
Klinkt prettig, goede sfeer, blijft interessant! Na de track je livestream ook bekeken. Intern lampje ging branden dat ik dit ook weer eens moet gaan doen, heb zeker meer dan 10 jaar alles live gedaan. Hoe heb je dit geprogrammeerd?
 
Thanks! Fijn om te lezen :)
Hoe heb je dit geprogrammeerd?
er zitten een aantal clips in Ableton met de sequences die ik af en toe aan of uit zet, maar verder geen automations of song mode ofzo. Daarnaast speel ik een paar noten zelf en is het vooral lekker spelen met de filters her en der :)
 
oei oei oei, een dromertje en ik begin net aan mijn lijst met luisteren
fraai hoor
 
Zo'n jam als deze vraagt eigenlijk om live geroezemoes op de achtergrond. En rooklucht. Die denk ik er dan wel bij. Knap werk en een totaal andere manier van werken dan ik zelf heb. Wat ik me dan afvraag: bewerkt je zo'n opname nog na als je ermee klaar bent? Ik las wel iets over eq, maar doe je dan dat voor of na die tijd? Hoe werkt zoiets?
 
Zo'n jam als deze vraagt eigenlijk om live geroezemoes op de achtergrond. En rooklucht. Die denk ik er dan wel bij. Knap werk en een totaal andere manier van werken dan ik zelf heb. Wat ik me dan afvraag: bewerkt je zo'n opname nog na als je ermee klaar bent? Ik las wel iets over eq, maar doe je dan dat voor of na die tijd? Hoe werkt zoiets?
Thanks, mooi compliment weer :). Zo'n jam als deze ben ik meestal een uur of wat mee aan het spelen tot ik op een gegeven moment denk dat ik een mooie opname kan maken. Tijdens het spelen doe ik wat grof eq werk, vooral het laag weg halen uit de meeste synths bijvoorbeeld. Even terug gekeken wat ik verder nog gedaan heb... Rytm track heb ik gedubbeld en een daarvan al het laag en midlaag weg gehaald, om de hats wat te kunnen accentueren. Verder vooral wat eq overal op, compressie op de jx8p om die wat in te tomen en een trackspacer erop om de subsequent lekker door de jx8p te laten gaan waar ze elkaar in de weg zaten. Daarnaast een hoop Valhalla Vintageverb en supermassive, hoewel die er tijdens het opnemen ook al op zaten. Oja en Ozone 9 elements op de master om het volume wat op te krikken ;). Enige waar ik niks aan gedaan heb is het arrangement, dat zijn puur de opgenomen audiotracks. Shit, bijna niks, ik zie dat ik wel het classis s&h filter effect op enkele plekken anders getimed heb, die werd namelijk flink random getriggerd.

oei oei oei, een dromertje en ik begin net aan mijn lijst met luisteren
fraai hoor
Thanks! Inderdaad muziek om lekker bij weg te dromen :)
 
Back
Top