3ddie - The Bright Side Of A Dark Year

3ddie

Belegen kaas
Lid sinds
5 april 2019
Berichten
928


Het was geen goed jaar voor mij maar de eeuwige optimist klampt zich altijd vast aan de kleine lichtpuntjes... Ik had zowaar vandaag tijd om een track te maken en ik wilde iets opbeurends maken. Ik hoop dat je er een beetje vrolijk van wordt. Zo niet laten we dan in ieder geval proosten op 2024 en dat het een mooi jaar mag worden.

Vanwege beperkte tijd heb ik voornamelijk software synthesizers gebruikt. Geen loops, samples, construction kits, beats e.d. Allemaal handwerk, veelal eigen patches, hier en daar een "stock" patch (of met heel lichte wijzigingen).

Lyrics:
This is the bright side of a dark year
There's no reason to fear
There's no reason to disappear
Come out and let your colors shine
Come on and mix your colors with mine
For this is the bright side of a dark year

Gebruikte Instrumenten:
Audioblast MininnDrum (2 tracks)
AAS Lounge Lizard
U-he ACE (3 tracks)
G-Force Axxess (2 tracks)
Rob Papen RG (6 tracks)
U-he Diva (2 tracks)
Cherry Audio Sines (3 tracks)

Gebruikte effecten:
Wave Alchemy DAWN (reverb, 2 instances)
Brainworx bx clipper
Fabfilter Pro-Q 3
Fabfilter Pro-L 2
U-he Satin
U-he ColourCopy (3 instances)
Bitwig EQ5
Bitwig Compressor
Kuassa Amplifikation 360
Waves CLA Epic (slapback echo)
 
Interessante track. Ik heb er met plezier naar geluisterd. De vocal is wel een beetje te aanwezig en drukt een deel van je track op de achtergrond.
 
nice! vind dat leuk om te zien als je alles zoveel mogelijk zelf doet.
IPV sample packs of complete parts van splice te halen.
De gitaar klinkt apart. Snap dat het een vst is maar dat hoor ik bijna niet.

Nice!
 
Muzikaal gezien is dit niet echt mij smaak maar wat ik wel bewonder is het feit dat je zoveel mogelijk zelf inspeelt en niet terugvalt op voorgeprogrammeerde arp's, drumpatterns etc :okdan:. Ook de combinatie met de ritmegitaren vond ik wel lekker in het gehoor liggen.

En ja, de vocals zijn een tikkeltje te hard gemixed.

:doei:
 
Interessante track. Ik heb er met plezier naar geluisterd. De vocal is wel een beetje te aanwezig en drukt een deel van je track op de achtergrond.

Exact. Het had zo een live opname kunnen zijn, klinkt levendig met de Mic te hard. Cool gedaan!
 
Ik vind dit wel een interessant nummer, beetje prog-rock-achtig, ritme wisselingen, houd daar wel van. Zou zelf wel voor andere geluiden gekozen hebben.
Eigenlijk best een vet nummer nu ik het al wat langer aan het luisteren ben. Zelf ingezongen?
 
Coole synth sounds, maar ze klinken wat eenzaam in de mix. Ik zou op zoek gaan naar vette volle progrock drums of iets dergelijks (mag veel smeriger!); dan krijg je ineens een hele vette energie denk ik.
 
ik werd er over het algemeen best vrolijk van.
leuk sound design, fijne lead. heel afwisselend, zeker neit saai.
van de vocals werd ik minder vrolijk... niet omdat het slecht was hoor, zeker niet vond het goed ingezongen, maar alleen een beetje... vermoeid klinken :)
later in t nummer werd dat minder, daar was het inderdaad al wat vrolijker. De enige reden dat ik hier wat over zeg is omdat je de intentie uitsprak om mensen vrolijk te maken met je inzending :)
En dat is gewoon gelukt hoor.

En voor het geval je dit leest en denkt "jeetje wat is ie kritisch en wat loopt ie nou te zaniken"... tja, er was verder gewoon niet veel mis mee verder... moet toch wat zeggen. Ik vond het een hele aangename track, hele goede inzending.
 
Wel verrassend. Veel elementen die je niet zo in track samen hoort vaak. Leuk gitaartje wat er bij komt. Voor mij iets te veel tegenstelling tussen donkere vocal en vrolijke melodietjes.
 
Die tempowisselingen zijn precies goed, de rest eigenlijk ook wel. Blijft nu al hangen na 1 keer ;)
 
De gitaar klinkt apart. Snap dat het een vst is maar dat hoor ik bijna niet
Dank voor je reactie. Ja, dat is Rob Papens RG (Rhythm Guitar). Het heeft een sequencer waar je de verschillende strokes kunt “programmeren”. Ik heb daarna nog een guitar fx VST erachter gehangen (Kuassa Amplifikation A360).
Zelf ingezongen?
Ja, hoewel het waarschijnlijk niet onder "zingen" geschaard mag worden :P
van de vocals werd ik minder vrolijk...
Ja, dat is een goed punt... die klinken inderdaad behoorlijk deprimerend.
 
Bijzondere track, het heeft meerdere invloeden lijkt het, beetje avant-garde/post-rock/new-wave achtig. Instrumentaal gezien erg goed, de vocals hadden er wat mij betreft niet in gehoeven. Klopt het dat je dit in 1 dag gemaakt hebt?
 
Back
Top