Droomsfeer - Unity (Verzamelalbum met Ambient, New Age en Space muziek)

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
369
Locatie
Limburg
"In a world where reality blurs and dreams come alive, there exists a sound so ethereal, so otherworldly, that it transports you to a realm beyond your wildest imagination. Fluffy clouds drift through the air, carried by the winds of change, painting the sky with colors beyond the spectrum of light. As you close your eyes and surrender to the music, you find yourself floating through a sea of stars, surrounded by the cosmic symphony of the universe. This is a journey through uncharted territory, a pilgrimage to the heart of the unknown. Let the sounds wash over you, let the melodies carry you away, and let your mind soar to the very limits of existence.

This is music like no other, a gift from the cosmos, a reminder of the magic and wonder that exists just beyond the veil. This is the soundtrack to the dreams of humanity, a portal to the infinite, and a celebration of the mysteries from the universe."

Droomsfeer - Unity.jpg








Unity is een muzikaal verzamelalbum, waarop vrijwel alle tracks van Droomsfeer staan die tussen april 2020 en april 2023 zijn gemaakt en uitgebracht. Op het album staat iets meer dan drie uur aan dromerige en sfeervolle muziek, verdeeld over drieënvijftig losse tracks. Het is een mix van ontspanning en euforie, met sporadisch een uitstapje naar iets futuristisch en mystieks. Unity bevat onder andere de twee tracks die hebben meegedaan aan de jaarlijkse Synthforum.nl Contest van 2021 en 2022: "Pathfinder" en "Journey to Scylla". De laatstgenoemde behaalde daarbij de vierde plek: zie de thread "Synthforum Contest 2022: de uitslag!".

Het album is tegen een "name your price" tarief te downloaden via Bandcamp. Daarbij kun je ook een "0" invullen, om het album volledig gratis te downloaden. Eventuele inkomsten, zullen volledig worden gespendeerd aan Droomsfeer's online aanwezigheid.

Alle nummers op Unity worden gedistribueerd via de meest vrije vorm van de Creative Commons licenties. Dit betekent dat iedereen vrij is om deze werken te delen en bewerkingen te maken op basis van de originelen. Je hebt de vriendelijke toestemming van Droomsfeer om de tracks te kopiëren en opnieuw te verspreiden in elk medium of format. Je mag de tracks ook remixen, transformeren en erop voortbouwen voor elk doel, zelfs voor commerciële doeleinden. Echter dien je wel de juiste bronvermelding te geven, een link naar de licentie te verstrekken en aan te geven of er wijzigingen zijn aangebracht.



Totaal aantal tracks: 53 (drieënvijftig)
Totale speelduur: 03:08:22 (drie uur, acht minuten en tweeëntwintig seconden)

De belangrijkste instrumenten en effecten die zijn gebruikt ter vorming van het album, staan onderstaand in lijstvorm weergegeven:
  • Boss DD-8 Digital Delay
  • Boss RV-6 Reverb
  • Moog Mother-32
  • Moog Subharmonicon
  • Roland MC-101
  • Roland MC-707
  • Vermona Mono Lancet '15
Vrijwel alle tracks zijn origineel in 24-bit WAV-format opgenomen, met een Olympus LS-P4 recorder.
 
Allemaal van harte bedankt voor jullie reacties. Er zit vast en zeker voor ieder van jullie een aantal leuke tracks tussen.

Overigens zou ik het erg op prijs stellen als mensen het album verder delen/verspreiden via social media. Mijn eigen netwerk is vrij klein, dus qua publiciteit zou het veelal vanuit de fans moeten komen.
 
Allemaal van harte bedankt voor jullie reacties. Er zit vast en zeker voor ieder van jullie een aantal leuke tracks tussen.

Overigens zou ik het erg op prijs stellen als mensen het album verder delen/verspreiden via social media. Mijn eigen netwerk is vrij klein, dus qua publiciteit zou het veelal vanuit de fans moeten komen.
Gedaan!
 
Veel tracks die ik niet eerder heb gehoord hier op SF. Zitten echt pareltjes tussen.
Nogmaals, hulde!

Ik heb het gedeeld in de Discord groep Ambient Soundscapes. Dat zijn een stuk of 800 potentiële luisteraars. Maar verwacht er niet teveel van haha.
 
Back
Top