3ddie - The Bright Side Of A Dark Year

Bijzondere track, het heeft meerdere invloeden lijkt het, beetje avant-garde/post-rock/new-wave achtig. Instrumentaal gezien erg goed, de vocals hadden er wat mij betreft niet in gehoeven. Klopt het dat je dit in 1 dag gemaakt hebt?
Ja, een mengelmoesje van invloeden inderdaad. Ik heb dit op 30 december gemaakt en 31 december ingestuurd.
 
Ik vond m leuk tot de vocals erin kwamen, toen haakte ik een beetje af. Na 2.29 vond ik m weer lekker, en in dat stuk na 2.29 stoorde de stem me ook minder, vanwege de toonhoogte wellicht. Knap dat je dit in 1 dag flikt, en ik hoop oprecht dat 2024 één grote vuurbal van lichtpunten voor je wordt!
 
ja heel artistiek, lijkt ook wel of ik een theremin hoor? Anyway ik hoor idd beete struggle in je track en vind hem muzikaal gemaakt. Klinkt goed hier!
 
Heel interessant. Vocals altijd goed!
Er zijn een paar momenten waar het een beetje rommelig aanhoort. Was zeker in orde gekomen als je wat meer tijd had gehad.
Puik!
 
Knap gemaakt ouwe artiest! vond de stem wat te op de voorgrond maar ben deze sound ook niet zo gewend maar klinkt verder heel goed!
 
Hey die is origineel man, de vocals mogen er voor mij zo dik opliggen, Arno doet dat ook. Seg, ik vind hem zo goed dat ik hem op radio-bullet wil draaien.

Als het okee voor je is gaat deze track airborne op zondag, 28/01 op Radio Bullet.

Nice, stem!

Gloomy
 
klote van het rotjaar, maar we hebben nu deze track, en wat een track!

de drums, de geluiden in het begin, gelijk raak!

ik vind de vocals wél erg sterk. met die lead erbij... mooi kontrast, versterken elkaar op eigen wijze...

kortom erg goeie song, erg sterk!
 
je nummer is redelijk vrolijk, maar je zang maakt het toch weer wat droevig. als ik de tekst er niet bij had (dank daarvoor) dan had ik het opbeurende niet meegekregen. wel originele geluiden en compositie, zeer afwisselend... wel tegen het drukke aan. helaas beurt het mij uiteindelijk niet op, maar mss heb ik wel een hans dorresteijncomplex.
 
klote van het rotjaar, maar we hebben nu deze track, en wat een track!

de drums, de geluiden in het begin, gelijk raak!

ik vind de vocals wél erg sterk. met die lead erbij... mooi kontrast, versterken elkaar op eigen wijze...

kortom erg goeie song, erg sterk!
Dank je wel @vink
 
je nummer is redelijk vrolijk, maar je zang maakt het toch weer wat droevig. als ik de tekst er niet bij had (dank daarvoor) dan had ik het opbeurende niet meegekregen. wel originele geluiden en compositie, zeer afwisselend... wel tegen het drukke aan. helaas beurt het mij uiteindelijk niet op, maar mss heb ik wel een hans dorresteijncomplex.
Hahaha, sorry @bijlevel. Ik snap je opmerking helemaal hoor. De stem klinkt best wel depressief ipv positief... en ja.. het is een vrij drukke track en als dat juist tegen de haren in strijkt... dan wordt je hier niet vrolijk van. Sorry.. maar wel een heel mooi en muzikaal 2024 en dat je veel mooie nieuwe muziek mag maken, beluisteren en beleven.
 
Ik vind hem knap gemaakt, beetje 80's sound zit er in, tegelijkertijd een beetje spooky, zou zo in een oudere SF-film kunnen. :okdan:
 
Leuke track, blijft verassen. Heb op mijn telefoon geluisterd dus kan misschien wat invloed gehad hebben.

er zit een soort ongepolijstheid in de track ik naarmate de track vordert steeds meer ging waarderen. Reverb misschien wat aanwezig.
  • Vocals👍🏻 beetje dunglish maakt niet uit, had van mij net iets energieker gemogen.
  • Drum beats zijn lekker en opbouw blijft uitnodigen om te blijven luisteren.
 
Vocals👍🏻 beetje dunglish maakt niet uit, had van mij net iets energieker gemogen.
Dank je wel. Ja het gebrek aan energie is precies wat het zo'n rot jaar voor mij gemaakt heeft... vandaar de poging om een energieke track te maken maar idd, de vocals klinken wat futloos en deprimerend.. ik had niet meer in me.
 
Die drums klinken lekker, heel live gevoel (ook live ingespeeld? edit: ah soort van lees ik nu ;)), mooi synth partijen gecomplementeerd met veel subtiel guitar en andere shizzle. Vocals zijn ook vet (en goed gezongen!!), maar zit wel wat apart in de mix, mist wat glue door de gebruikte reverb denk ik. Mooie afgewerkte track, good job!
 
Die drums klinken lekker, heel live gevoel (ook live ingespeeld? edit: ah soort van lees ik nu ;)), mooi synth partijen gecomplementeerd met veel subtiel guitar en andere shizzle. Vocals zijn ook vet (en goed gezongen!!), maar zit wel wat apart in de mix, mist wat glue door de gebruikte reverb denk ik. Mooie afgewerkte track, good job!
Nee de drums zijn niet volledig live ingespeeld. Sommige stukken zijn dat maar zijn dan gekopieerd naar andere delen van de track. Ik heb wel geprobeerd om de drum track organisch te maken dus ik heb veel tijd besteed om een "off the grid" groove te maken.
 
Gave track hoor, lekkere live feel ook. Bij de (harde) vocals haakte ik af (daar heb ik wel vaker last van) maar gelukkig bleven ze niet te lang aan een stuk doorgaan. :)
 
Aardige track, rammelt wel wat maar leuke spooky synthgeluiden, vocals iets te overheersend maar een mooi thema.
 
Back
Top