Seyor - Live Life

Vind de track lastig. Zit wel goed in elkaar. Op 3:02 een foutje? Track en vocals passen wel goed samen.
Bedankt voor je commentaar, 3:02 hoor ik eigenlijk niets opmerkelijks?
 
Ik hou altijd wel een voice met een randje! Ik zou de reverb wel een tikkeltje terugschroeven is nu net te aanwezig. Lekkere poppy track verder, gebeurt genoeg in deze track. De overall sound(mix) had naar mijn smaak wel iets moderner gemogen, maar ik weet hoe lastig dat kan zijn: keep on practising!
Bedankt voor je commentaar, we blijven proberen, vooral dat mixen…😅
 
Vind het wel lekker zo met die stem er bij. Word mooi begeleid met de synth geluiden en weet me daarmee (ook als de beat er bij komt) emotioneel te raken. De drums zouden iets meer punch mogen hebben, en wellicht iets beter in de mix worden geplaatst. Je shaker staat daarentegen iets te hard naar mijn gevoel. De mannenstem vond ik iets minder, wellicht zou dit beter uit de verf komen als de geen AI zou zijn. Wie weet? Zoals Dr. RIPsaw aangeeft, klinkt de track hier en daar nog een beetje te onsamenhangend. Denk dat als je hier een paar goede momenten aan geeft je een dikke track hebt. Desalniettemin scoort ie hoog bij mij op de lijst.
Dankt je voor je commentaar, wat je over de mannenstem zegt klopt, achteraf had ik die niet moeten gebruiken.
 
Een betere mix zou inderdaad meer uit het nummer halen, maar ik vind het helemaal zo gek nog niet hoor. Goede muziek laat je dingen laten voelen en dat doet dit nummer zeker wel. Ik vind de rauwe randjes eigenlijk wel iets toevoegen :) Thumbs up!
 
Mooi hoor. Muzikaal zeer geslaagd. Verder is deze track een ruwe diamant.
Veel potentie, maar verdient op diverse punten echt een betere afwerking.
 
Dit is zalf voor de oren, gewoon een vriendelijke, hele luisterbare synthpop track.
Maar dan wel gestoken in een prima arrangement, goede sequences/arps, fijne instrumentatie, compositie ook dik in orde, zit gewoon goed in elkaar.
Vind dit echt een mooie hitgevoelige track
 
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren. Het is gewoon een heel goede popsong. Jammer van de mix. Het is me iets te mak, vooral de drums mogen een opfrisbeurt krijgen. Maar zoals gezegd, het nummer zelf is uitstekend.
 
Mooie track weer @seyor ! Begin vond ik wat rommelig maar eens het tempo erin komt dat goed. De mannelijke AI vocal vond ik juist wel leuk, beetje creepy uncanny valley. Het is een beetje jammer dat je het knip en plakwerk hoort bij de andere vocals. Ze heeft een heel mooie stem, maar je hoort dat het verschillende stukken zijn, niet in 1x ingezongen. De muziek daarentegen is weer dik in orde, top!
 
Ik vind het allemaal een beetje als los zand aan elkaar hangen, ik mis een duidelijke visie/lijn in de song - het is meer 'gooi alles er maar in en hopen dat het werkt'. De vocals klinken alsof de lieve meid opgesloten zit in de kelder met de mic bij de kelderdeur die heel af en toe wordt opengezet zodat het ineens wel een paar seconden helder klinkt. Ook niet overal even zuiver. Hier en daar goede passages met toffe geluiden maar deze track heeft voor mijn gevoel nog een heleboel liefde en vakmanschap nodig voordat de potentie er echt uit komt.
 
Tot 1:30 is het niet helemaal mijn smaak, het schuurt allemaal wat heb ik het idee. Daarna krijg ik er een fijn nostalgisch gevoel bij, beetje eind jaren 90, begin zero's :)
 
Een betere mix zou inderdaad meer uit het nummer halen, maar ik vind het helemaal zo gek nog niet hoor. Goede muziek laat je dingen laten voelen en dat doet dit nummer zeker wel. Ik vind de rauwe randjes eigenlijk wel iets toevoegen :) Thumbs up!
Is wel een dingentje bij mij dat mixen, dat blijft maar niet goed lukken...
 
Mooie track weer @seyor ! Begin vond ik wat rommelig maar eens het tempo erin komt dat goed. De mannelijke AI vocal vond ik juist wel leuk, beetje creepy uncanny valley. Het is een beetje jammer dat je het knip en plakwerk hoort bij de andere vocals. Ze heeft een heel mooie stem, maar je hoort dat het verschillende stukken zijn, niet in 1x ingezongen. De muziek daarentegen is weer dik in orde, top!
Klopt helemaal wat je zeg wat betreft de vocals, het zijn verschillende takes en toendertijd (>7 jaar geleden) had deze dame niet echt de spullen om goed op te nemen. Inmiddels wel,
zag dat ze (Aigel) inmiddels tegen de miljoen streams per maand heeft, dus die gaat sowieso niet meer voor me zingen.
Bedankt voor het commentaar.
 
Ik vind het allemaal een beetje als los zand aan elkaar hangen, ik mis een duidelijke visie/lijn in de song - het is meer 'gooi alles er maar in en hopen dat het werkt'. De vocals klinken alsof de lieve meid opgesloten zit in de kelder met de mic bij de kelderdeur die heel af en toe wordt opengezet zodat het ineens wel een paar seconden helder klinkt. Ook niet overal even zuiver. Hier en daar goede passages met toffe geluiden maar deze track heeft voor mijn gevoel nog een heleboel liefde en vakmanschap nodig voordat de potentie er echt uit komt.
Zie commentaar bij @SmartBits wat betreft de vocals (volgens mij zat ze in de kelder),
Liefde gooi ik er overigens wel in, vakmanschap kan zeker beter. Bedankt voor je commentaar.
 
Ik zou van sommige stukken vocals zeker t laag verwijderen, een flike low cut tot minstens 100hz of nog meer. Dat scheelt voor mijn vocals veel, dan ben je dat boomy mud kwijt.
En misschien ook nog een keer op de master alles onder de 30hz er uit mocht je dat al niet gedaan hebben.
Nummer stoort me verder helemaal niet, en geloof me ik ben niet voor de poppy shit muziek :) - is dus n compliment
 
Ik zou van sommige stukken vocals zeker t laag verwijderen, een flike low cut tot minstens 100hz of nog meer. Dat scheelt voor mijn vocals veel, dan ben je dat boomy mud kwijt.
En misschien ook nog een keer op de master alles onder de 30hz er uit mocht je dat al niet gedaan hebben.
Nummer stoort me verder helemaal niet, en geloof me ik ben niet voor de poppy shit muziek :) - is dus n compliment
Bedankt voor de tips, daar heb ik wat aan. Bedankt voor je commentaar!
 
Op zich een prima song. Niet mijn cup of tea, wel goede ideeën. Ik hoor links en rechts wat timing issues met de vocals. Dat zou je volgens mij zelf prima kunnen recht trekken. Ook het bewegen van de vocal zou je iets aan kunnen doen. Deze track vraagt om een wat energieker ingezongen vocal naar mijn smaak. Eventueel zou je in je arrangement nog wat contrast kunnen aanbrengen.
 
NIet slecht hoor. maar DACG.. daar is toch een zekere durf voor nodig om zo'n uitgekauwd schema te gebruiken en zie dat maar als compliment, want het werkt wel. je hebt hier duidelijk veel werk in gestoken, en ik heb er met plezier naar geluisterd :)
 
Back
Top