Seyor - This book of Lies

seyor

Jeroen van Dijk
Lid sinds
9 augustus 2018
Berichten
420
Locatie
Oss
Jubileumpje, mijn 5e inzending:kroon: de ingezonden track had ik al zeker een jaar of 7 op de spreekwoordelijke "plank" liggen, nu toch maar eens begonnen om het geheel af te maken, compleet op z'n kop gegooid.
Heb een spoor uiteindelijk vervangen door een gitaar, werd allemaal ander iets te "synthie", met dank hiervoor aan de gitarist. Zangeres Aigel is ook een bekende , ze heeft ook op mijn eerste inzending gezongen, helaas is ze niet meer te boeken via Fivver vanwege haar booming carriere.
Mijn gebruikte equipment is eigenlijk gelijk aan voorgaande jaren al is er een Behringer Deepmind 12 bij gekomen. MacBook pro 2015, Logic Pro, Plugins Spire, Omnisphere. Veel standaard/aangepaste instrumenten van Logic Pro zelf kunnen gebruiken.
Heb me in iedergeval goed kunnen vermaken met het inspelen, bouwen en mixen van deze track.

Versterker aan, koptelfoon op en luisteren maar, ben benieuwd naar jullie mening..

 
Last edited by a moderator:
Ik ben altijd benieuwd naar jouw tracks, want jij weet me vaak echt te raken met je liedjes. Bij deze heb ik dat persoonlijk iets minder helaas. Het klinkt in mijn oren een beetje of de zangeres er niet zoveel zin in heeft ofzo. Qua compositie en mix grijpt het me ook net iets minder. Nog steeds een erg goede track hoor en ik vind de gitaren ook erg gaaf!
 
Bedankt allemaal, voor jullie commentaar, wat betreft de zangeres had ik liever ook iemand anders gehad, liefst diegene van de inzending van 2019, “5 years ago” bijvoorbeeld. Lastig om iemand te vinden die goed bij je nummer past.
 
vind de zang wel ok. De track is echt een heel verhaal en vind het knap gedaan vooral een mooie wending.
 
zang doet wat ie moet doen denk ik, niet storend, ook geen blikvanger. gelukkig maar, want de synths zijn echt heel goed en had ik niet willen missen :)
 
Seyor is steevast een van de eersten die ik beluister. Je hoort dat hier veel werk is ingekropen. Maar anderzijds vind ik het niet makkelijk om vat te krijgen op deze track. Misschien wat teveel waardoor de essentie wat verloren gaat?
 
Seyor is steevast een van de eersten die ik beluister. Je hoort dat hier veel werk is ingekropen. Maar anderzijds vind ik het niet makkelijk om vat te krijgen op deze track. Misschien wat teveel waardoor de essentie wat verloren gaat?
Bedankt voor je commentaar, zit inderdaad stiekem veel tijd in.

Dat je geen vat op het nummer krijgt kan, misschien de track nog eens luisteren? 😜
 
Hier zitten alle elementen in om zo'n festival knaller te zijn, inclusief springstukjes....echter lijkt het wat te tam te blijven, alsof de rem erop zit. Dat gezegd hebbende is het wel een top track, mooi compositie en inderdaad een heel verhaal :okdan:
 
Bijzonder nummer dit en er gebeurt heel veel in korte tijd. Ik mis wel wat contrast. Vanaf 0:37 bouwt hij op. Dan mag hij daarna ook echt even knallen, echt feest. En dan weer ingetogen verder. De percussie mag van mij ook wel wat meer. Je hoort wel dat er veel tijd inzit, bijvoorbeeld in die gedubbelde vocals, echt tof gedaan. Sowieso is de zangpartij goed gedaan 👍

De synth-solo op 2:52 gaat goed samen met de gitaar. Zelf ingespeeld? Dan bouwt hij weer op.... en mag hij van mij nog wel een keer los gaan. Maar dat gebeurt niet en het nummer stopt wat abrupt.

Ik heb Euphoria van Loreen nog even aangezet op YouTube. Daar doet dit nummer me wel wat aan denken. Daar zit het contrast ook heel sterk in. Klein en ingetogen, dan trekken ze de boel opeens helemaal open en vervolgens wordt het weer klein. Dat mag voor mijn gevoel nog wat meer. Maar heel muzikaal en knap gearrangeerd ook. Ik was al 10 keer vastgelopen bij dit nummer 😁
 
Echt een hele goede track, goede instrumentatie met een prima opbouw en in de laatste minuut als hij naar het einde toegaat lekkere solo's ook nog 'ns, helemaal goed!:okdan:
Enigste wat niet meeging in de opbouw was de zangeres vind ik, ondanks dat haar stem okay is blijft het wat onderkoeld allemaal, da's jammer want iets meer zich inleven had geen kwaad gekund in deze.
Goed dat je 'm hebt afgemaakt in ieder geval na zoveel tijd, ik heb ervan genoten!
 
Bijzonder nummer dit en er gebeurt heel veel in korte tijd. Ik mis wel wat contrast. Vanaf 0:37 bouwt hij op. Dan mag hij daarna ook echt even knallen, echt feest. En dan weer ingetogen verder. De percussie mag van mij ook wel wat meer. Je hoort wel dat er veel tijd inzit, bijvoorbeeld in die gedubbelde vocals, echt tof gedaan. Sowieso is de zangpartij goed gedaan 👍

De synth-solo op 2:52 gaat goed samen met de gitaar. Zelf ingespeeld? Dan bouwt hij weer op.... en mag hij van mij nog wel een keer los gaan. Maar dat gebeurt niet en het nummer stopt wat abrupt.

Ik heb Euphoria van Loreen nog even aangezet op YouTube. Daar doet dit nummer me wel wat aan denken. Daar zit het contrast ook heel sterk in. Klein en ingetogen, dan trekken ze de boel opeens helemaal open en vervolgens wordt het weer klein. Dat mag voor mijn gevoel nog wat meer. Maar heel muzikaal en knap gearrangeerd ook. Ik was al 10 keer vastgelopen bij dit nummer 😁

Bedankt voor je commentaar/input, guitarsolo heb ik laten naspelen, het was eerst een synthsolo, maar vond een guitar beter passen. Zonet Euphoria van Loreen beluisterd, snap nu wel wat je bedoeld. Wel een heel ander type track.
 
Echt een hele goede track, goede instrumentatie met een prima opbouw en in de laatste minuut als hij naar het einde toegaat lekkere solo's ook nog 'ns, helemaal goed!:okdan:
Enigste wat niet meeging in de opbouw was de zangeres vind ik, ondanks dat haar stem okay is blijft het wat onderkoeld allemaal, da's jammer want iets meer zich inleven had geen kwaad gekund in deze.
Goed dat je 'm hebt afgemaakt in ieder geval na zoveel tijd, ik heb ervan genoten

Zangeres komt uit Rusland, waarschijnlijk dat het daarom allemaal een beetje onderkoeld is. Blijft ook lastig om iemand "remote" aan te sturen hoe je het wilt hebben. Volgende keer maar een zangeres hier in de buurt zoeken, suggesties...?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top