Seyor - Live Life

seyor

Jeroen van Dijk
Lid sinds
9 augustus 2018
Berichten
420
Locatie
Oss
M'n 6e inzending, had dit jaar eigenlijk een ander nummer willen insturen, maar qua gebrek aan tijd/vocals/inspiratie is het een ouder nummer geworden. Merendeel van de gebruikte geluiden zijn Plug-ins zoals Spire, Omnisphere en de gebruikelijke Logic Pro geluiden. Deepmind 12 ook gebruikt.
Vanwege het ontbreken van nieuwe vocals heb ik de vocals van Aigel weer gebruikt, die heeft toendertijd aardig wat voor me ingezongen. De mannelijke stem is AI gegenereerd via LaLas.com, t'is tenslotte 2023 *D

Gebruikte equipment:
Behringer Deepmind 12 (Inmiddels geupgrade naar een Novation Summit) . MacBook pro 2015, Logic Pro 10.7.9, Plugins Spire, Omnisphere, Adams A7X.
Jammer genoeg kan ik niet meer over naar de laatste versie van Logic Pro (te oude Macbook Pro), daar schijnt een geheel nieuwe Mastering engine in te zitten.

Zoals altijd weer aardig wat tijd gespendeerd aan het bouwen/mixen van het nummer. Volgende keer ga ik meer voor het experimentele, toffe geluiden uit de Summit toveren.
Veel plezier met luisteren , alle kritiek is welkom.
Benieuwd reuze benieuwd naar de andere inzendingen. Vorige jaar zaten er echt toffe nummers tussen.

 
Aan het begin vond ik hem niet zo sterk.
Maar op 1:30 komt hij er heel lekker in. Fijne drum en aangename synthlijntjes.
Vanaf dat moment blijft hij ook leuk.
Speels, plezierig en toegankelijk.
 
Als je dit kunt maken ben je in mijn ogen wel echt een muzikant! Maar die mastering, deze track verdient beter!
 
Mooie vocals en synthsounds, drums vallen ook positief op. Geinig die ai mannenvocals. Gebeurt vrij veel in de track, mooi hoor.
 
Aan het begin vond ik hem niet zo sterk.
Maar op 1:30 komt hij er heel lekker in. Fijne drum en aangename synthlijntjes.
Vanaf dat moment blijft hij ook leuk.
Speels, plezierig en toegankelijk.
Daar was ook niet helemaal tevreden met het begin (iets te lief), heb overigens nog een ander begin gemaakt, maar niet afgekregen.
Bedankt voor je commentaar.
 
Als je dit kunt maken ben je in mijn ogen wel echt een muzikant! Maar die mastering, deze track verdient beter!
Thanks! Ik weer dat mijn mastering en mixing altijd niet zo denderend is, zie vorige inzendingen/commentaren.
 
Net zoals bij @Sankt Pauli stel ik ook weer hier dat, bij afwezigheid van @sKeLeTvM jouw track de nodige aandacht vangt :okdan:. Misschien dat de mastering beter kan (ben zelf niet bij machte om daar echt over te oordelen) maar dat neemt niet weg dat deze track staat als een huis!

Stem

:doei:
 
Seyor, je hebt de gave om muzikaal héél mooie schetsen neer te zetten. Je tracks raken me. Elke contest opnieuw. Er zitten mooie verhalen in.
Maar ik moet als ouwe muzikant ook eerlijk zijn. Wat jij nodig hebt is een producer die jouw talent keihard in goede banen leidt. Iemand die de boel polijst en afwerkt.
(ik heb ooit een poging ondernomen, maar wegens tijdgebrek nooit af kunnen maken, remember...?)
Never the less, je krijgt mijn stem en ik hoop op een mooie top-7 plaats voor jou. Want in jou schuilt echt een goeie songwriter!
 
Net zoals bij @Sankt Pauli stel ik ook weer hier dat, bij afwezigheid van @sKeLeTvM jouw track de nodige aandacht vangt :okdan:. Misschien dat de mastering beter kan (ben zelf niet bij machte om daar echt over te oordelen) maar dat neemt niet weg dat deze track staat als een huis!

Stem

:doei:
Bedankt voor het luisteren en voor het fijne commentaar.
 
Seyor, je hebt de gave om muzikaal héél mooie schetsen neer te zetten. Je tracks raken me. Elke contest opnieuw. Er zitten mooie verhalen in.
Maar ik moet als ouwe muzikant ook eerlijk zijn. Wat jij nodig hebt is een producer die jouw talent keihard in goede banen leidt. Iemand die de boel polijst en afwerkt.
(ik heb ooit een poging ondernomen, maar wegens tijdgebrek nooit af kunnen maken, remember...?)
Never the less, je krijgt mijn stem en ik hoop op een mooie top-7 plaats voor jou. Want in jou schuilt echt een goeie songwriter!
Wauw, bedankt voor je commentaar. Jij slaat de spijker precies op z’n kop, een producer zou zeker welkom zijn, eentje die qua composities en sounds het een en ander kan toevoegen. Ben vaak naar een bepaalde sound/vibe/sfeer aan het zoeken en dat is best lastig. Als iemand nog een producer te leen heeft? 😀 ook een zangeres 😀
 
Wel echt een song, mooie opbouw en arrangement.
Begin was minder ook in de vocals maar daarna gaat de track helemaal aan.

Mooi
 
je kunt je track rustig laten beginnen op 1:30... mooi "poppy" nummer, wat triestig, maar dat vind ik juist wel fijn. mooie arp's en bijbehorende akkoorden. een echt goede producent kan trouwens 90% van de inzenders wel gebruiken, mijzelf incluus. waar waren de beatles anders geweest, wrsch nog steeds in berlijn. maar een goed nummer blijft een goed nummer, zelfs als het nog in de kinderschoenen staat. dat is dus bij jou ook het geval, klaar.
 
Zit veel muzikaliteit in deze track, met heel veel mooie en energieke elementen. Het nummer voelt echter nog niet af, op een aantal moment nog erg onsamenhangend. Veel potentie!
 
Vind het wel lekker zo met die stem er bij. Word mooi begeleid met de synth geluiden en weet me daarmee (ook als de beat er bij komt) emotioneel te raken. De drums zouden iets meer punch mogen hebben, en wellicht iets beter in de mix worden geplaatst. Je shaker staat daarentegen iets te hard naar mijn gevoel. De mannenstem vond ik iets minder, wellicht zou dit beter uit de verf komen als de geen AI zou zijn. Wie weet? Zoals Dr. RIPsaw aangeeft, klinkt de track hier en daar nog een beetje te onsamenhangend. Denk dat als je hier een paar goede momenten aan geeft je een dikke track hebt. Desalniettemin scoort ie hoog bij mij op de lijst.
 
Ik hou altijd wel een voice met een randje! Ik zou de reverb wel een tikkeltje terugschroeven is nu net te aanwezig. Lekkere poppy track verder, gebeurt genoeg in deze track. De overall sound(mix) had naar mijn smaak wel iets moderner gemogen, maar ik weet hoe lastig dat kan zijn: keep on practising!
 
Back
Top