Synthforum Contest 2023: de inzendingen

Omdat het zo te lezen echt geen contest is over de compositie zelf.
Wie maakt er een nummer met maar één hardware synth life?Bv.Split met aan de ene kant een sequence en een lead.
Direct mijn stem!
En laat ik de vraag voor zijn.Ik heb geen hardware synth(nog niet)
 
Laatst gewijzigd:
Omdat het zo te lezen echt geen contest is over de compositie zelf.
Dat is gewoon waar. en daar is men open over.

Elke stijl/duur is toegestaan. aldus de spelregels. volgens mij is de enige gestelde grens de bestandsgrootte (en dat er een synth gebruikt is lijkt soort van voordehandliggend, maar weet niet of dit een regel is). Dus de criteria om een stem op te baseren zijn vol-le-dig persoonlijk.

Als iemand 10 minuten witte ruis inlevert en ik vind dat origineel, dan mag ik daarop stemmen.
Als iemand een briljante compositie waar Bach van zou blozen inleverd en ik vind het ruk, dan mag ik die negeren bij het stemmen.
Als iemand een mooie profiel foto heeft en ik wil daarom stemmen... wie houd me tegen...
Ik zeg dit niet als een goed/slecht ding. Geen waardeoordeel.... dit is gewoon hoe de contest werkt... prima wat mij betreft.
Er is geen vak jury, geen genre categorieen, maar gewoon een "beste" track aangewezen door een enorm panel synthforum leden op basis van een setje persoonlijke criteria.

Lastig als je echt wilt winnen want je weet niet waar je op beoordeelt gaat worden (wel een beetje als je dit forum bijhoudt :)).
Maar ook leuk... geen regels, alles kan/mag. het is een prachtig moment ook voor experimenten lijkt mij, en dus ook voor de comments.
Met alle respect voor mensen die er anders over denken, maar conversatie genereren in de comments over mn bijdrage is het hoogst haalbare, dus ik doe mn best om die conversatie in leven te houden (ongeacht hoe dat het aantal stemmen zal beïnvloedden).
als die extra forum aanwezigheid een factor is die leidt to meer (of minder) stemmen... so be it. De converstatie is belangrijker voor mij (imho!)

Ik vind het verder zelfs een beetje raar als men voorstander zou zijn voor een meer gecategoriseerde wedstrijd om het stemmen 'meer inhoud' te geven, aangezien (zeker onze) muziek toch wel heel erg onderhevig is aan subjectiviteit maar ook omdat:

Pas op!
hier volgt een mening
: ( :) )

1) omdat dit je deelname een hokje in dwingt (of je moet een hokje kiezen bij meerdere inzendingen), staat haaks op het experimentele interesse van een groot deel van de deelnemers denk ik.
2) Dan word de wedstrijd interresant voor minder forummers (of te versplintert bij meerdere categorieen), ook wel jammer als participatie een doel is.

Maar onze eigen Appels vs Peren contest... das toch best leuk?
Dat aan het einde iemand zou kunnen winnen waarvan ik persoonlijk denk: "Dat is toch geen muziek?! deelnemer X was objectief veel beter want blah blah technisch geneuzel... blahblah mix & master... blah", dat stoort mij in zn geheel niet (relativeerd misschien ook wat makkelijker bij dik verlies :p).

De regels van de wedstrijd zijn simpel en ook die voor het stemmen.
Als het je lukt om binnen die kaders de wedstrijd te winnen, harstikke knap gedaan toch? de grillige natuur van de wedstrijd doet denk ik geen afbreuk aan een uiteindelijk winst.
(maar idd... de winnaar hoeft niet objectief de beste te zijn op alle fronten, zo'n wedstrijd is dit gewoon niet)
Ik zie hierin geen enkel aanleiding om cynisch te zijn, er word door de meeste deelnemers toch vooral veel plezier beleeft aan het meedoen. En de uiteindelijk winnaar doet echt wel iets goed!
of ik het er nou mee eens ben of niet :)
 
Ja,een contest waar alles kan.Maar in zoverre ik me kan herinneren blijkt dat de winnaars toch altijd zijn met een heuse mooie(melodische) compositie.
 
Ja,een contest waar alles kan.Maar in zoverre ik me kan herinneren blijkt dat de winnaars toch altijd zijn met een heuse mooie(melodische) compositie.
Dan weet ik wat ik moet afleveren als ik wil winnen ;)
helder! bedankt voor de tip
 
Van mij mag alles hoor. Als je elke reactie een heel relaas wil schrijven, en dat krikt je opvallen op in de contest en daarom win je, mag allemaal.
ik doe mee omdat t gezellig is, me uit mijn schulp haalt en motiveert, en omdat sf dan lekker even bruist.
winnen is t minst van mijn interesses. Maar in ben nooit competitief ingesteld geweest, dus heb al n tekst klaar over n loser 😅
 
Ik dacht net dat veel reageren op reacties je deelname in de kijker bracht. En dat wil ik nu net niet: via views meer stemmen halen. Dus ik doe zo min mogelijk reacties in mijn draad, maar ik waardeer ze allen!
Ik doe helemaal niet mee dit jaar dus als ik een reaktie geef is dat echt omdat ik iets over je track wil zeggen en niet om views te genereren.
Ik had trouwens jouw fetisjismetrack niet willen missen hoor en die is veel te interessant om dan geen commentaar te geven. :D
 
De regels van de wedstrijd zijn simpel en ook die voor het stemmen.
Als het je lukt om binnen die kaders de wedstrijd te winnen, harstikke knap gedaan toch? de grillige natuur van de wedstrijd doet denk ik geen afbreuk aan een uiteindelijk winst.
(maar idd... de winnaar hoeft niet objectief de beste te zijn op alle fronten, zo'n wedstrijd is dit gewoon niet)
Ik zie hierin geen enkel aanleiding om cynisch te zijn, er word door de meeste deelnemers toch vooral veel plezier beleeft aan het meedoen. En de uiteindelijk winnaar doet echt wel iets goed!
of ik het er nou mee eens ben of niet :)
Ja, zo zie ik het ook.
Het is toch vooral de lol die je met elkaar hebt om uitgebreid flink wat tracks van forumleden te beluisteren en er wat over te zeggen, meningen met elkaar delen, ik vind dat tof.
Wie wint heeft gewoon een hele goede track gemaakt denk ik en niet iemand die een track maakt die voor iedereen een beetje door de beugel kan zodat veel mensen er op stemmen.
Juist niet, originaliteit, arrangement, compositie en produktie dat zijn zaken die voor de meesten er toe doen anders kunnen we ook radio 538 wel aanzetten maar da's juist wat de leden niet willen.
Voor de rest blijft het ook een smaakdingetje want ik heb wel 'ns hele goede tracks gehoord in de contest die toch niet verder kwamen dan de middenmoot, ik weet zeker dat als je een goede jazzy track instuurt dat die toch minder scoort dan bijv een synthwavetrack want sommige genres zijn nou eenmaal minder populair.
 
Yes dat is het denk ik wel. En er zijn altijd wel meerdere goede tracks. wie er wint heeft zoiezo wat geluk nodig naast dat de track goed in elkaar steekt en bij veel mensen aanslaat.

Dit jaar heel veel 80's en synthwave.

Hoe je stemt mag je echt zelf weten. Ik stem ook op 'beginners' als ik maar een soort potentie hoor.
En is iemand ervaren en het spreekt me aan dan ook.
Als ik maar iets voel..iets echts..
 
En wie weet nog wie er vorig jaar won?En hoe klonk het winnend nummer nu weer al.
 
Meedoen is toch leuk? Nivo is verder niet belangrijk.
Volgens mij weet jij best waar middel C zit :)
 
Ik dacht net dat veel reageren op reacties je deelname in de kijker bracht. En dat wil ik nu net niet: via views meer stemmen halen. Dus ik doe zo min mogelijk reacties in mijn draad, maar ik waardeer ze allen!
doe ik ook, ik wil ook niet te veel mensen beinvloeden, laat de muziek voor zichzelf spreken. Ik waardeerde reacties wel enorm, dus dan doe ik wel een duimpje. Anders is het ook zo aso (vind ik dan) om helemaal geen reactie te geven.
 
Back
Top