Synthforum Contest 2023: het stemmen is begonnen

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.662
Locatie
Utrecht
Vanaf nu kun je stemmen op je favoriete nummers uit de Synthforum Contest '23.

Dat stemmen gebeurt zoals ieder jaar via een poll. je kunt op zoveel nummers stemmen als je wilt. Het stemformulier vind je hier:


Lees ook even de toelichting onder het stemformulier. De spelregels vind je hier: Synthforum Contest 2023: aankondiging & spelregels

Alle nummers zijn hier te beluisteren: Synthforum Contest 2023
 
Ik heb mijn democratische plicht gedaan :) 11 stemmen uitgedeeld. Mijn favoriete track was die van Flyweight, mijn favoriete jam/synthtapijt van Kobuz, en Tom32 wint de originaliteitsprijs met zijn ringtone jam. De rest van mijn stemmen zijn naar tracks gegaan die mij het meest bevielen omdat ze mooi klonken, vernuftig in elkaar zaten of gewoon op een goede manier heel apart waren. Succes allemaal :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
33 stemmen uitgebracht! Gewoon op intuïtie en zonder lang bij stil te staan. Op alles wat ik leuk en/of goed genoeg vond voor een stem.

Voor de leuk hier een aantal highlights voor mij, zonder de rest tekort te willen doen, waarbij ik bijzonder onder de indruk was van de productie en/of muzikaliteit en/of sound design en/of originaliteit, e.d.: Danny, Demian, Droomsfeer, Dr. Ripsaw, Ernesto, Jason31, RFB, SanktPauli, Stoter
 
Ik vond deze editie de kwaliteit behoorlijk hoog, voor mij waren zo'n 60% denk ik van heel behoorlijk tot erg goed, ik heb daardoor met veel plezier geluisterd en 31 stemmen gegeven, dat zegt genoeg.
Ik had ook wat favorieten die er bovenuit staken zoals Danny, Demian, Dorian Urac, flyweight, lowieken, Payt, RFB, Rubbah en Dr. Ripsaw heb ik zelfs 4 x afgespeeld, dat was voor mij de knaller dit jaar.
 
Ik ben ook royaal aan de slag gegaan met stemmen uitdelen. Stuk of 20-30 uitgedeeld denk ik.

Wel wil ik ook even apart benoemen wie ik de beste inzendingen vond:

Mijn absolute favoriet:
@stoter
Heerlijk origineel en ook lekker geproduceerd. Als ik maar 1 stem had, dan had ik noet getwijfeld. Wat een winnaar!
Die komt in mn spotify lijst als je hem daar hebt staan!

Maar verder waren er nog een paar die een aparte vermelding zeer verdienen.
@bombario en @metatron .
Heel lekker. Ook gewoon mijn smaak... dus dat is wellicht makkelijk scoren.
toegankelijk, lekker geproduceert luisterd makkelijk weg. Dat vond ik van jullie tracks vorig jaar ook, en wellicht volgend jaar weer. Jullie weten prima waar jullie mee bezig zijn, em dat hoor je terug!

Winnaar in de categorie soundtracks!
@bijlevel .. schreef een fantastische soundtrack voor een rpg zonder te weten dat ie dat deed! :D. De sfeervolle soundtracj categorie is altijd goed vertegenwoordigd en om er dan uit te springen... das een prestatie! Chapeau!

Verder was ik ook zeer gecharmeerd van @=XTRECIST= en @Danny. Deze beidde inzendingen maken voor mij mn persoonlijke top 3 compleet (samen met de inzending van stoter).
Ook danny produceerde een track die prima aansluit bij wat ik lekker vind. Toegankelijk maar toch origineel (iets wat ik zelf hoopte te hebben ingezonden dit jaar, maar met minder succes ;) ) en dat middenstuk van de inzending... heerlijk.

Xtrecist pakte ff lekker uit met een stukkie old school hardcore, en daar heb ik ook gewoon een zwak voor.! Super inzending. Die zet ik ook gewoon voor de lol nog eens aan.
 
Dit jaar heb ik vijf stemmen uitgebracht. Erg streng natuurlijk, vergeleken met wat anderen tot nu toe hebben benoemd in dit topic. Er stonden nog een stuk of tien tracks op de shortlist. Die hadden allemaal wel goede elementen, maar misten nét dat kleine beetje voor mij. De ene keer was het een General MIDI-achtig geluidje wat niet goed klonk in het geheel, de andere keer het gebruik van vocalen. En soms iets te weinig variatie bij een lange track. De vijf die zijn uitgekozen, vind ikzelf ook écht goed en zijn meerdere keren met plezier beluisterd.

@Exoterrestrial - Backwards Living
De meest gestructureerde verhaal vertellende Ambient track, met bovenal een positieve en hoopvol klinkende sfeer.

@H-Man - Modesto
@metatron - Fake Reality
@Mr_Synth - Mystic & Mr_Synth: Loved by you
Energieke Dance tracks met elk een eigen thema. "Loved by you" zou ik sowieso eens inzenden naar een commerciële partij, die wat connecties heeft met mainstream radiostations. "Fake Reality" en "Modesto" liggen meer in het straatje van 5+ minuten Techno/Trance, wat meer tot z'n recht komt in nachtelijke uitgaansgelegenheden. Deze twee zouden ook wel ergens terecht moeten kunnen bij een kleinschalig Dance label.

@Void Pointer - Schlankzaal
Een zeer gedurfde én geslaagde Ambient track. Deze verdient sowieso de originaliteitsprijs in de contest, vanwege de vele experimentele geluiden die zijn samengesmolten tot één geheel. Dit klinkt heel makkelijk om te maken, maar is juist het tegenovergestelde. Het kan namelijk al snel ontaarden in rommelige nonsens.
 
Iedereen een stem van mij, omdat iedereen het echt verdiend heeft, heb zitten genieten van al jullie muziek, bedankt👍👍

Daar sluit ik me volledig bij aan 👍 Het is zo appels met peren vergelijken. Ik hoorde vanochtend via de player hardcore nummer en daarna een viool-stuk. Ik vond ze beiden tof!
 
Daar sluit ik me volledig bij aan 👍 Het is zo appels met peren vergelijken. Ik hoorde vanochtend via de player hardcore nummer en daarna een viool-stuk. Ik vond ze beiden tof!
Dan moeten we een ander betekenis voor contest zoeken.Bv mijn nummer van het jaar.
 
Dan moeten we een ander betekenis voor contest zoeken.Bv mijn nummer van het jaar.

Om het woord Contest twijfel ik ook jaarlijks of ik zal meedoen. Want muziek is voor mij nu juist géén wedstrijd. Het gaat van ambient naar hardcore, en van aalglad naar ongepolijst. Hoe kan je dan zeggen wat 'het beste' is? Achtergrond, muzikale voorkeuren en zelfs de stemming waarin je een nummer beluistert nog daargelaten. Het wedstrijd-element benader ik daarom wat anders.
 
1705855789319.png
 
Om het woord Contest twijfel ik ook jaarlijks of ik zal meedoen. Want muziek is voor mij nu juist géén wedstrijd. Het gaat van ambient naar hardcore, en van aalglad naar ongepolijst. Hoe kan je dan zeggen wat 'het beste' is? Achtergrond, muzikale voorkeuren en zelfs de stemming waarin je een nummer beluistert nog daargelaten. Het wedstrijd-element benader ik daarom wat anders.
Ik zou liever eerder een nummer posten in,'maak's wat cinematic/arty/sound design/soundscape/Electronic/experimental....topic hier.Dat is eerder mijn genre.
 
Om het woord Contest twijfel ik ook jaarlijks of ik zal meedoen. Want muziek is voor mij nu juist géén wedstrijd. Het gaat van ambient naar hardcore, en van aalglad naar ongepolijst. Hoe kan je dan zeggen wat 'het beste' is? Achtergrond, muzikale voorkeuren en zelfs de stemming waarin je een nummer beluistert nog daargelaten. Het wedstrijd-element benader ik daarom wat anders.

maar wat wél gebeurt; je luistert elkaars muziek mét aandacht. de reakties zijn voor mij het belangrijkst. en dat je wordt geluisterd, en dat ik iedereen beluister.
vaak zijn er mensen in de contest die niet veel of vrijwel niets (ik heb geen cijfers...) in 'tracks' plaatsen. en dat is ook eigenlik niet van belang.

je neemt de tijd voor elkaar, voor elkaars muziek, wat je maakt. én dat lijkt mij het belangrijkste.

het contest element verplicht je, om het zo te zeggen, de nummers goed te beluisteren.......... of is een groot onderdeel ervan.

als het géen contest zou zijn, maar een reaktie-tijd (????). we nemen de tijd om reakties te schrijven over elkaars nummers? werkt toch anders denk ik.
 
Back
Top