digit62 - The Contorsionist

digit62

These are not the Droids you're looking for
Lid sinds
29 december 2008
Berichten
373
Locatie
Antwerpen, België
Na een gewogen audit door de kinderen als beste gekozen. Vandaar dat je in een knoop mag gaan :)


Contorsion.jpg
 
Last edited by a moderator:
ik voel wel iets van de relatie muziek en titel, maar ervaar ook een soort jungle met een inheemse stam die lekker aan het dansen is, dus het kan alle kanten op. mooie sfeer neergezet en niet niet te lang. je kinderen heb je goed opgevoed als ze dit leuk vinden...
 
Mooi, dat contrast van "rumble" met de "drogere" sounds. Speciale opbouw waar vooral de sfeersetting belangrijk is. Dit zou niet misstaan als ondersteunende soundtrack van een suspensthriller :okdan:.

Voor mij had het een klein beetje korter gemogen maar dat is slechts mijn mening natuurlijk ;).

:doei:
 
Niet mijn ding, maar het is wel goed in elkaar gezet.
 
boeiend ritme en mooi hoe die synth sound opzwelt to enorme proporties.
en een gedurfde hoelveelheid resonantie die niet vervelend word.
tis een beetje aan de lange kant, voor wat we allemaal horen, maar ik snap ook dat je die tijd nodig hebt om al je elementen smaakvol te presenteren.
Als je het allemaal in 2 minuten had gepropt was die mooie grote synth z'n impact wel kwijt geweest.

Het is gewoon geen fastfood, even voor zitten dus.

maar dat is ook het moeilijke van de synthcontest...
het ene liedje smikkel je zo naar binnen, maar dan moet je ineens weer even uitgebreid snuffelen, nippen, proeven...
Dit soort inzendingen belusiter ik daarom tot nu toe steeds 1.5x...

dan denk ik eerst "nee, saai..." maar dan begin ik er gaandeweg met een ander oor naar te lusiteren en dan hoor ik ineens dingen die me wel bevallen.
Dan zet ik hem terug naar het begin en luister het in zn geheel even opnieuw, en dan vind ik het ineens wel leuk.

jou track is daar een goed voorbeeld van, maar zeker niet de enige.
 
Complexiteit komt in mijn gedachte op bij het beluisteren van het eerste stuk..
Knappe compositie, kan ik wel waarderen. Misschien alleen wat Hi-cut op wat geluiden om het nog aangenamer te maken.
Cheers!
 
Het is weer eens wat anders dan K3. Lekker dreigende sfeer, en die donkere, lagere bas klinkt hier heel goed op de speakers. Hij gaat er ook uit met een knal.

Persoonlijk vind ik hem wel wat repeterend. Ik benader een nummer vaak als een verhaaltje, en in dit verhaal mag er voor mijn gevoel nog wel iets meer gebeuren. Ik denk vooral in dynamiek en spanning. In de leadpartij gebeurt dat wel, maar de bas en drums denderen vrijwel onveranderd door. Daar kun je misschien nog wat spelen met klein en groot en hard en zacht. Dat doe je aan het eind wel, met de snare erbij, de resonantie lekker ver open en de climax.

Dat gezegd hebbende vind ik het heel geslaagde track, die ik zelf nooit zou kunnen maken. Complimenten! Ook voor je kids en hun muzieksmaak. Dit komt er hier niet in 😁
 
Vette sounds, lekker freaken inderdaad. Van mij zou er ook nog wel wat meer verhaal in mogen, ik. heb nu de hele tijd het idee dat ik ergens heen ga, maar dan is de track ineens klaar....maargoed, de reis is dan ook weer belangrijker dan de bestemming :)
 
Lekker hoor! Miste iets van opbouw en een hoogtepunt, maar vind ik dat minimale juist ook wel erg lekker. Dikke track 🤙
 
Niet mijn smaak, maar het nummer boeit me wel. Toffe geluiden zitten in. Opbouwende spanning is goed. Bij mij komen sommige hoge tonen wel er scherp uit mij hoofdtelefoon.
Ga zo door!!!
 
Back
Top