techno - Erotic Remix

t'is altijd een beetje een gok om een typische genre track te remixen.
Een paar leuke elementen, de brug in t' midden is mss wat te lang, de originele baslijn miste ik het meest.
 
Ik vind hem best geslaagd.
Ik moest het origineel er even bijzoeken en die heb ik er ook even bij beluisterd.
Vind ik toch dat je er aardig in geslaagd bent om het origineel leuk om te bouwen naar een moderne dance track.

Ook leuk voor de variatie in de synth contest. Je komt hier echt van alles tegen. Ambient, dance, remixes, rock achtige dingetjes. Leuk toch.

Als nummer op zich vind ik het verder ietsjes eentonig, maar eerlijk is eerlijk... dat vind ik ook van t origineel, en dan zou ik persoonlijk jouw versie eerder aanzetten ;)
 
Tja ... ik heb totaal geen affiniteit met de Newbeat. Het hypnotiserende, low pitch voortstuwende ritme capteer je in ieder geval wel zoals voor dit genre gekend is.

De productie lijkt me wél dik in orde, dat wel.
En uiteindelijk illustreert het wel dat echt ontzettend veel uiteenlopende genres op dit forum vertegenwoordigt worden en dat is wel heel mooi om zien :).


Maar verder doet het me wel weinig maar dat ligt gewoon aan smaak.

:doei:
 
Tof dat je meedoet met een remix. Zeker als er dan ook nog eens veel creativiteit in zit. :okdan:
Het origineel is trouwens mee gemaakt door mister Sherman (heel actief in die periode).
 
Met new beat bedoel je die Belgische grondleggers? Had daar nog platen van.. Klinkt goed! Voor het eerst hoor ik iets te veel bass alleen.. maar kan aan mij liggen heb beetje met settings lopen rommelen.

Ok toch effe op yt gegaan.. ja dit is zo nostalgisch voor mij, het origineel is zo authentiek. Je remix heeft wel wat weg van moby go.. Ja lekker doorgaan remixen kun je dat is duidelijk!
 
Ik had toch graag wat meer van het originele teruggehoord, maar deze is ook wel bom. Jullie weten ondertussen dat Gloomy zijn muziek inspiratie haalt uit New Beat en Metal :)
Stem

Gloomy
 
Ken het origineel niet, wel "Free Your Mind... and Your Ass Will Follow" maar dat is van 1970 van Funkadelic en dat klinkt heel anders. :) Niet aan mij besteed sorry.
 
Ik zie wel veel asses moven als dit ergens wordt gedraaid. Lekker nummer. Alleen lijkt de drumloop sample die er vanaf de break in komt niet helemaal sync, dit leidde mij een beetje af van de rest.
 
Verwachte meer techno track vanwege je handle. Best wel goede club track afgeleverd. Enige wat mij lichtjes stoorde was drumloop die in de break er bij komt.
Drumloop na de break, is het originele uit het nummer destijds
 
wanneer de vocals wegvallen, na een minuut vind ik 'm lekker te vinden. dieper, krachtiger.

(in het begin vond ik het te standaard remix)

newbeat heb ik een groot zwak voor gehad. (en denk het nog.)

ik luister alles minimaal 2 keer, maar soms, heb je dat nodig terwijl je een reaktie schrijft, om smaak wat minder invloed te laten geven, en je op te laten nemen.

en dat lukt, bij de 2e keer, inderdaad.

en dan: een lekkere track!
 
Back
Top