Tiny - Space flight to the past

Tiny

Synth Basher
Lid sinds
31 Maart 2010
Berichten
138
Locatie
Lelystad
Eentje die al een tijdje op mijn harddisk staat te verstoffen....

 
Last edited by a moderator:
Tjsa dit is gewoon best een leuk italo nummer! Maar op mijn systeem super flats helaas.. (ik zeg bewust mijn systeem)
 
lekkere synth track van het soort dat ik op de achtergrond ook zelf aan zou kunnen zetten tijdens het werken.
lekker melodietje. De leadsound overheerst een klein beetje en bevat iets wat ik niet helemaal waardeer, maar ook niet helemaal kan plaatsen (ik denk dat er een effect op zit wat iets te extreem is gebruikt naar mijn smaak... een phaser/flanger misschien?), maar kan ook zijn dat dat enkel iets is wat mij opvalt omdat ie ook een beetje hard staat.
verder prima plaatje :)
 
Dit nummer heeft een leuk, catchy melodietje en geeft je echt een goed humeur. Zoals @MstrFX ook al aanhaalt, is de klankkwaliteit wat "platjes" en heeft op z'n minst wel wat EQ nodig, zowel in het hoog als in het laag.
Ondanks het riedeltje plezierig in het gehoor ligt, zorgt het aantal identieke herhalingen op de duur toch voor een beetje saaiheid. Dit kan je eenvoudig oplossen door enkele noten van de melodie te veranderen per keer dat je het herhaalt. Je kan ook na één of twee maal beginnen werken met een soort van vraag/antwoordprincipe. Je speelt je huidige riedeltje en in de pauze daarna speel je iets wat daarbij in de buurt komt maar met een andere sound (vraag <-> antwoord).
Ook kan je bij iedere herhaling een extra laagje bij spelen (ritme, arpeggio, tapijtje met een pad of zo) om zo het geheel interessant te houden.

Beschouw mijn hierboven aangehaalde punten zeker niet als aanvallende of negatieve kritiek. Ik vind het juist een heel leuk idee en hoop dat je het wat verder aan wil passen zodat het een volledig afgewerkt en sterk eindresultaat wordt :okdan:.

Je hebt in ieder geval mijn stem ;).

:doei:
 
Nu ik hem weer luister, misschien leuk om een keer Italo Brutalo te checken! :)
 
Dit jaar een record aan 80's achtige tracks.

Vind de drums en bas wel lekker klinken en het klinkt aardig gelukt.
 
leadgeluid te doordringend voor mij. aardige melodie, maar wordt te vaak herhaald. de basis (akkoorden) is ook ok, dus daar kan je meer mee doen, denk ik, qua afwisseling van instrumenten en melodieëen.
 
Meer 80ties, why not :P, best leuk, maar naar mijn idee kan je echt zo veel meer uit de 80ties sound halen dan wat meestal hier gepresenteerd wordt. 80ties sound zelf heb ik niet zo veel issues mee, maar maak het wat meer eigen naar deze tijd, be creative!!!
 
Ja leuke catchy melodie, heeft wat zwijmeligs en nostalgisch. Niet alle elementen komen even goed uit de verf in de mix.
 
Dankjulliewel allemaal voor het luisteren en nog meer voor de opmerkingen en tips!
 
Back
Top