Shadows of the Past

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf
Shadows of the Past

Met de ontdekking van film en het maken van filmbeelden aan het einde van de 18e eeuw ontstond ook een kunststroming die experimentele films maakte. Vaak gebruikte men in die tijd daarvoor projectie- en schaduweffecten. De beelden in de video stammen uit de periode 1920-1923. Heerlijk, als je bedenkt dat die alweer 100 jaar oud zijn en dat de makers daarvan (Hans Richter, Man Ray, Laslo Moholy-Nagy) weer even op het podium mogen verschijnen onder het motto: "Je bent pas echt dood als niemand je meer herinnert en alle sporen van je bestaan zijn gewist".

Gebruikte hardware:
* Akai MPC-One
* Roland V-synth 2 (tevens masterkeyboard)

Opname: Bitwig Studio



Hopelijk bevalt ie !!
 
Laatst gewijzigd:
Muziek en beeld past goed bij mekaar. Mooi gedaan met weinig middelen :okdan:

Dank je wel Danny ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘. Het is inderdaad zo dan je eigenlijk niet heel veel nodig hebt om muziek te kunnen maken. Soms maak ik muziekstukken met slechts een enkele sample omdat dat me helemaal terugbrengt naar de basics.


Ja mooie track en oude experimentele film, vind de drums ook wel gaaf met die uitgerekte snare.
Dank je wel Jando. Super dat je hem kunt waarderen.๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
 
"Het is inderdaad zo dan je eigenlijk niet heel veel nodig hebt om muziek te kunnen maken. Soms maak ik muziekstukken met slechts een enkele sample omdat dat me helemaal terugbrengt naar de basics."

Dat bewonder ik in de mensen die dat kunnen. Iedere keer ik het probeer beperkt te houden, betrap ik me er zelf op om al snel over de 10 kanalen te zitten met tal van geluiden. Niet echt het ยดlessen is moreยด principe :dubbel:.
 
Back
Top