Earth to the West - demo

Alterkraft

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
110
Locatie
Antwerpen
Hey,

Geïnspireerd door Frank Zappa die nogal een uitgesproken mening had over de staat van onze westerse cultuur, wilde ik dit stuk interview, gezien al de problematiek die gaande is in de wereld momenteel, in een track gieten.

Vooral in the box gewerkt met Ableton Live en veel Discovery Pro 8 gebruikt aangezien dit een zinvol alternatief leek tot een Nord Lead 2X in huis te halen.



Bedankt voor het luisteren en commentaar is zeer welkom.
 
Gaaf nummer hoor...
gezien al de problematiek die gaande is in de wereld momenteel,
Die zijn er overal en die moeten opgelost worden en als ze opgelost zijn kun je aan de nieuwe problemen beginnen.
Maar wat ga je doen als alle problemen de wereld uit zijn? (...)🤔
 
Gaaf nummer hoor...

Die zijn er overal en die moeten opgelost worden en als ze opgelost zijn kun je aan de nieuwe problemen beginnen.
Maar wat ga je doen als alle problemen de wereld uit zijn? (...)🤔
Muziek maken die de schoonheid beschrijft en de problemen achter zich kan laten :).

Een goed muzikaal idee en de sfeer gaat goed met de betekenis van het interview samen! Dit zet tot nadenken over onze ´geavanceerde ´ westerse cultuur.

Ik bewonder Zappa al langer omwille van zijn inzichten en het feit dat hij ervoor uitkwam.

:doei:
 
Muziek maken die de schoonheid beschrijft en de problemen achter zich kan laten :).

Een goed muzikaal idee en de sfeer gaat goed met de betekenis van het interview samen! Dit zet tot nadenken over onze ´geavanceerde ´ westerse cultuur.

Ik bewonder Zappa al langer omwille van zijn inzichten en het feit dat hij ervoor uitkwam.

:doei:
Goed verwoord en idem hier; interessante visie van Frank Zappa overigens - ik moet eerlijk bekennen diens visie me onbekend was/is, dus ik ga me eens verdiepen in Frank Zappa. Maar dus, fijn nummer! Om toch één bemerking te geven: nogal een abrupt einde.
 
Nette track!

Waarom neem je niet een deel van de sample in het begin mee. Het zet dan wat meer de toon van de track. Je kan dan de muziek gebruiken om bijv. de ernst wat meer aan te zetten. Daarna kun je, zoals je al doet de hele sample afdraaien om de boodschap aan te zetten.

Hoe dan ook, goed concept. nette track!
 
Nette track!

Waarom neem je niet een deel van de sample in het begin mee. Het zet dan wat meer de toon van de track. Je kan dan de muziek gebruiken om bijv. de ernst wat meer aan te zetten. Daarna kun je, zoals je al doet de hele sample afdraaien om de boodschap aan te zetten.

Hoe dan ook, goed concept. nette track!
Goede tip!
 
Bedankt voor de reacties. Ben namelijk bezig met de voice van Zappa in een granulator te duwen, er iets meer muzikaals van te maken en coherenter. Wat denken jullie van de mix trouwens? Er zit niks op de masterbus, enkel de gain wat opgedreven omdat ik werk op -12dB doorgaans voor headroom. Panning op de drums en meer space creëeren is iets dat zeker nodig is. Amper compressie gebruikt, probeer alles clean te houden voor ik tijd verspil aan de mix zelf.
 
Back
Top