Nap - Zolderversum

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.898
Locatie
Den Bosch
Mijn inzending van dit jaar heet Zolderversum, en is een ode aan alle slaapkamerstudio’s en zolderkamerproducenten. Het Zolderversum is de plek waar ik de wereld buitensluit maar ook weer, onder mijn voorwaarden en condities, naar binnen haal. Waar ik met mijn gear reis door een multiversum van geluiden, sferen en verbeelding. Of mijn tijd verdoe met (social) media en bitchen op Synthforum. De samples in deze track zijn allemaal zogenaamde ‘found sounds’, live opgenomen tijdens mijn strooptochten over Radio.Garden en X, en afkomstig van bronnen over de hele wereld. De gesproken talen ben ik zelf niet machtig, het gebruik van deze samples is dan ook niet bedoeld om enig statement te maken.

 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hoge verwachtingen van je... het idee manier hoe je jezelf opstelt op het forum, de dingen die je koopt voor je studio, en tja, gewoon hoge verwachtingen :D. De track neemt me mee op een avontuur over de wereld en diep naar binnen. De geluiden zijn mooi, er worden elementen toegevoegd wanneer dit nodig is, en weet me tot het einde m'n aandacht erbij te houden.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zeer leuk @Nap . ik hou wel van de drums, lekker groovy.
voor mij was ie iets te lang. Ik vond de track ook een beetje te kabbelend, ik had op een golf gehoopt (zo’n golf waarop je kan surfen he)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Niet verrassend voor een synth-fanaat als jij... de geluiden zijn mooi. de effecten niet overdadig maar prominent aanwezig.
ik had niet anders verwacht.

Wel een aparte keuze al die samples van die ... weet nie.. toespraken voor groot publiek ofzo?
kwestie van smaak, maar ze halen mij er wel een beetje uit... maar dat is echt puur smaak, want je hebt ze er wel heel kundig in gemixed met de juiste dosis processing; ik gok dat het precies zo klinkt als je bedoelt had.

Drums en rest van de synths en geluiden.... heerlijk.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Doet me denken aan de `ver-weg-radio` de lange golven, de ruis, slechte verbindingen.
Het klopt maar ik was slechts hobyist in de hogere frequenties (van 144Mz) zodat ik Londen en Denemarken haalde verder niet. Het avontuur met dezelfde geluiden. Mooi.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Dank voor het luisteren en de reacties!

Betreffende kabbelen - that's what I do :) Het leven heeft soms al genoeg golven, af en toe lekker relaxed met de rivier mee is ook gewoon fijn.
Betreffende samples - dit is altijd een afweging, ik vind het zelf vaak sfeervol en spacy, maar kan me voorstellen dat het ook afleidend of storend kan zijn.
Betreffende 'ver-weg-radio' - dat is inderdaad de sfeer die ik wilde bereiken, het oppikken van exotische signalen en er zelf een verhaal bij verzinnen.

Crew:
Pads/chords: stack van Moog One en Oberheim OB-X8
Lead 'flute': Moog Matriarch
Percussie: Erica Synths Perkons, Erica Synths LXR-02, Roland TR-6s, Soma Pulsar-23
Subkick/bas: Moog Mariana plugin
Choir: EastWest Hollywood Choirs
Samples: Roland SP-404 MKII, Roland XV-5080, Ableton Live
Diverse mix en FX plugins, o.a. Fabfilter Pro-Q3 / Saturn 2 / Pro-MB / Pro-L2, Audio Ease Altiverb 8, Native Instruments Replika, Baby Audio Spaced Out
 
Laatst gewijzigd:
Mooie synths! Mooie film muziek, maar mocht wel wat spannender, je raakt me een beetje kwijt vanaf 3:00. Ik vind je sound design super, de opbouw van de track wat minder, maar overall dus vet gemaakt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zo ik heb jou voor de wat latere kritiek en waardering bewaard omdat je zo'n grote mond hebt op het forum! :D
Eerlijk is eerlijk dit is gewoon een pro productie en ik moet eigenlijk meteen aan buddha bar denken. Wat natuurlijk een zeer veel geluisterde en gewaardeerde sound is (forgive me if i am wrong) Ik heb ook niet geskipt in je track en echt alles rustig laten binnenkomen. Ik heb het nog steeds een beetje in me om heel snel te oordelen om een playlist selectie te maken maar daar kom ik langzaam af. Heel kundig en ja die grote mond gewoon houden denk dat menig waaronder ik van leer. Enige wat ik persoonlijk niet zou doen maar dat is wellicht een beetje aan de spirituele kant.. je gebruikt samples maar je weet niet wat de betekenis is.. Ik zou dat nooit doen al klinkt het mooi, ik wil weten wat ik de ether in gooi. Alles is energie in mijn optiek.

Puik! Kanshebber..
 
Lekker creatief in elkaar gezet.
Vind wel af en toe de geluiden wat druk terwijl de muziek dan relaxed is.
Maar wel lekker verder.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
wat je al niet nodig hebt aan gear en plugins om dit te maken, maar goed het resultaat is er ook naar. ja golvende samples en zoals je ze gebruikt is verstaanbaarheid niet nodig, de sfeer die het meebrengt van verre oorden is al genoeg. het koor aan het eind vind ik minder geslaagd, heeft een wat onduidelijke functie, misschien iets subtieler of 'eastwest symphonic choirs platinum' kopen... maar verder een heel fraai nummer!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zo ik heb jou voor de wat latere kritiek en waardering bewaard omdat je zo'n grote mond hebt op het forum! :D
Ja dat is altijd een risico :D Metatron had ook al hoge verwachtingen. Laten we voorop stellen dat ik mezelf meer als gearhead dan als muzikant beschouw :D
 
Intro doet mij heel erg denken aan een van mijn favoriete game soundtracks (Command & Conquer: Red Alert). De mix klinkt lekker breed en open, heb een groot deel van het nummer met veel plezier geluisterd; aandacht zakte na verloop van tijd wel in; kabbelen is zeker goed (hou ik ook wel van), de kunst is dan om de aandacht nog net even wat langer vast te houden met wat verrassende elementen of afwisselingen; kan heel subtiel. Ik zou eerlijk gezegd alleen niet direct weten hoe ik dat zou moeten doen in een nummer als deze, want er zit al zoveel goeds in ;-) Ik vind het erg knap wat je hebt gedaan met de algehele brede soundscape feel!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Chille track, mooi sfeertje! Klinkt goed allemaal.
De stemmetjes in het begin geef ik niet zo om.
Koortje later is wel erg leuk!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top