Nap - Zolderversum

De synths en de drum geluiden zijn geweldig. De track of de mix ervan is ook mooi in balans. De intro zette me ook op het verkeerde been. De stemmen op het einde hadden er voor mij niet bij gemoeten.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooie intro, daarna een wat jaren 90 trip-hop achtige vibe met een flink exotisch sausje space. Saw af en toe wat overheersend.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Fascinerende track. Erg tof al die 'random' recordings. Het geheel luisterde heel fijn weg. Heel lush allemaal. Het onverwachtse koor maakte 'm af :)

Enige minpuntje voor mij was de ethnische drum (tabla?) loop. Dit deed me te erg denken aan de oude Vengeance sample CDs en haalde me er een beetje uit. Wellicht omdat ik ze zelf te vaak heb gebruikt in het verleden :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Enige minpuntje voor mij was de ethnische drum (tabla?) loop. Dit deed me te erg denken aan de oude Vengeance sample CDs en haalde me er een beetje uit. Wellicht omdat ik ze zelf te vaak heb gebruikt in het verleden :D
Deze was toch echt vers door mij gesampled van echte trommelaars op een Afrikaanse radiozender :)
 
Lekkere slowfi chillout track van je met een fijne akkoordenprogressie vanaf 1.30, lekker naar geluisterd in ieder geval.

De samples in deze track zijn allemaal zogenaamde ‘found sounds’, live opgenomen tijdens mijn strooptochten over Radio.Garden en X, en afkomstig van bronnen over de hele wereld. De gesproken talen ben ik zelf niet machtig, het gebruik van deze samples is dan ook niet bedoeld om enig statement te maken.
Als ik het goed hoorde waren verschillende passages toespraken van de Ayatholla waarin hij hel en verdoemenis uitsprak over Moog en andere westerse bedrijven en muziek de toorn Gods over zich heenkrijgt.:D
 
Mooie sounds die superfijn samen klinken, toffe track om je te pochen met hoe mooi het geluid uit mn studio monitors komen ;). Vet hoe die swell naar buiten toe weg ebt :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooi breed uitwaaierende sounds. Ik hou ook wel van die exotische samples er in, geeft een schijn van een verhaal. Fraai sounddesign.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik vind de intro veel belovend. Goede opbouw van spanning en daardoor verwacht je de totale apocalyps. Maar dat gebeurd niet en vind ik erg jammer.
Het begint dan wat te kabbelen en ik bleef eerlijk gezegd op m'n honger zitten. Maar toch geef ik een stem omdat het toch ongewoon diep is deze track met mooie akkoorden progressie.
My vote sir.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
2023 was voor jou een "somatisch" jaar, leek me. Dus je verraste me, met deze. Ik verwachtte een kaasplank voor fijnproevers. Dat bleek het ook te zijn, doch met toegankelijkere smaken dan verwacht.

De intro is heel spannend, in de stijl en op het niveau van FSOL (imho) - en daarna valt die spanning weg en gaan we chillen. Aan dat laatste moest ik wennen (chillen na spanning geeft altijd wat inkak), maar hij is gaaf hoor. Mooie muziek, top-notch productie.

Eens met @MstrFX over samples waarvan je eigenlijk niet weet wat de betekenis is - dat kan tricky zijn..

Goeie titel en intro-tekst trouwens. Denk dat we ons daar allemaal wel in herkennen. Ik althans wel.


Laten we voorop stellen dat ik mezelf meer als gearhead dan als muzikant beschouw :D

Smoesjes.... ;)
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Soms zijn er goeie woorden om iets uit te drukken.
GEWELDIG
is er een.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooi Nap,

Heeft ook wat aanstanjagens,begin van een oorlog.
Laten wij hopen dat het wegblijft.

Groeten van Andreos :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Eens met @MstrFX over samples waarvan je eigenlijk niet weet wat de betekenis is - dat kan tricky zijn..
Ja, daar ben ik me ook bewust van, vandaar ook de disclaimer in de openingspost. Als ik deze track breder zou releasen zou ik ze er ook niet instoppen denk ik (even los van copyright/clearing issues), we weten immers hoe gevoelig iedereen tegenwoordig overal voor is en voor je het weet heb je gezeik aan de broek omdat iets of iemand zich zwaar geschoffeerd voelt of denkt dat je heult met de vijand oid.
 
Laatst gewijzigd:
Mooi Nap,

Heeft ook wat aanstanjagens,begin van een oorlog.
Laten wij hopen dat het wegblijft.

Groeten van Andreos :)
De donkere wolken die zich overal lijken samen te pakken en het daarvoor af willen sluiten (maar dan toch weer toegeven aan 'doomscrolling') speelt zeker een rol in deze track. En ik hoop met je mee. Dank :)
 
Ik vind het gewoon een prima inzending. Mag dat ook? Heel misschien zou je bij de eerste (en eventueel tweede) keer dat die solo synth erin komt, die brede gruizige dragende synth eruit kunnen halen voor wat meer dynamiek in je compositie.

Ik herken je beschrijving van je zolderversum. Zelf zou ik het een zolderfilter noemen denk ik. Koptelefoon op, storende elementen buitensluiten en alleen doorlaten wat op dat moment relevant of gewenst is.

Tot slot, de opmerkingen over de gebruikte vocal samples snap ik op zich wel, maar het lijkt erop dat je deze als deel van de compositie zelf hebt gebruikt en dan is wat mij betreft alles geoorloofd. Geen moeite mee dus.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Tot slot, de opmerkingen over de gebruikte vocal samples snap ik op zich wel, maar het lijkt erop dat je deze als deel van de compositie zelf hebt gebruikt en dan is wat mij betreft alles geoorloofd. Geen moeite mee dus.
Het grote risico is dat er misschien wel de meest verschrikkelijke dingen gezegd worden en dat de luisteraar (die het toevallig zou verstaan) zou aannemen dat jij het daar als componist mee eens bent. En dan is dan wellicht lastig uit te leggen of hard te maken dat dat toch niet het geval is. Ben je ook ineens keihard gecanceld.
 
Back
Top