Talames - Retrotek

Talames

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2016
Berichten
88
Locatie
Brussel
Retrotek is geïnspireerd op de 90ies old skool tech house.
Alles opgenomen in een take; geluid van de Digitone, Nord drum 3p en Tb-03, gesequenced met de MC707.
Gemastered in Ableton.

 
Last edited by a moderator:
Ik ken nix van old skool tech house, was een leuke kennismaking.
Mss wat meer tijd steken in het uitwerken van de geluidjes. klonk een beetje te droog, maar mss is dit genre specifiek.
 
Lekker catchy baslijntje en mooie speels met de acid. Heb het idee dat er nog wat bij zou kunnen hier en daar.
 
Leuk dat je zoiets maakt in 1 take.
Die 90's sfeer zit er in.

Doordat het 1 take is mist het natuurlijk de variatie die een uitgekiend, door en door gearangeerd nummer heeft, maar dat hoort er in dit geval bij.

Dat heeft wel een leuk effect, namelijk:

Ik (ouwe gamer) vind dat het wat erg heeft van menu-muziek van ouwe videogames. Denk aan extreme g voor de N64 of ouwe racegames voor de ps one.

DIt was niet jou intentie zo te lezen, dus ik zeg het er even bij: ik bedoel dit als compliment.
Alles wat me aan ouwe games doet denken geeft mij een warm gevoel.
 
Lekkere groovy bassline :okdan:
Misschien toch ook als aparte tracks opnieuw opnemen en verder uitbouwen.
Idee is gaaf en er zitten gave sounds in.
 
Gaande weg wordt ik steeds kritischer ;) Erik-e zou zich omdraaien in zn graf. of leeft ie nog? Ok dat is wel extreem, maar mis wat funk.
Je hebt top notch gear! ik was hier vast klant vandaar dat ik wat overdreven doe.. check it out! Vooral doorgaan!

 
Ben beginnen rechtstaan en swingen, leuk. Maar na een tijd begon de repetitiviteit van de bass me lichtelijk te storen. Automations zouden daarbij kunnen helpen.
Succes!
Gloomy
 
De opzet is leuk. Leuke geluiden maar de bas is wat droog en beweegt niet zo.
Lekker die acid geluidjes samen met de synth lijn.
 
Beetje eentonig, maar maar wel een toffe sound.
 
Ik weet niet of dit nou echt onder house valt, maar maakt verder ook niet uit. De repeterende bassline werkt op een gegeven moment wel op de zenuwen (meer dan die acid line) dus daar zou je nog wat mee kunnen varieren.
 
Back
Top