Dragio Mari (Digitone & Nord drum 3P)

Hij klinkt erg zacht, ik zou 'm zetten tussen de -12 en de -9 LUFS. Selecteer 8 bars en luister dat alles goed doorkomt. Die vocal bvb is veel te zacht op een bepaald moment. De repetitiviteit van de bass heeft wel iets, ik vind het het groovy nummer, maar er is idd nog werk aan de winkel :) Goed zo, all ready.
 
Lekkere sounds en atmosfeer.
Dankuwel!

Hij klinkt erg zacht, ik zou 'm zetten tussen de -12 en de -9 LUFS. Selecteer 8 bars en luister dat alles goed doorkomt. Die vocal bvb is veel te zacht op een bepaald moment. De repetitiviteit van de bass heeft wel iets, ik vind het het groovy nummer, maar er is idd nog werk aan de winkel :) Goed zo, all ready.
Ik heb Youlean gevonden als gratis plugin om er in Ableton eens naar te kijken. ik zat op -23 dB integrated LUFS maar met nog 6 dB headroom op de master, ben ik met een simpele muisklik al tot aan -15 dB LUFS geraakt. Voor de overige 3 a 6 dB komt het er dus op aan om limiters en compressors te gebruiken om de pieken te vangen en het geheel op te drijven door wat dynamiek op te offeren?

Ik heb nu ook eens een master gekocht bij Soundcloud zelf, klonk wel goed, die ga ik ook eens proberen inladen en proberen namaken.
 
Back
Top