Talames - Retrotek

Ik vind de bas iets te aanwezig, maar dat zal bij deze muzieksoort horen?? Mis een beetje de creativiteit. Het nummer swingt wel de pan uit. :okdan:
 
Groovet lekker weg, knap dat je 'm in 1 take neer hebt gezet. Iets te eenvormig voor mijn smaak, maar het is ook niet echt een genre waar ik thuis in ben. Leuke sounds iig.
 
Leuk dat het in 1 take is opgenomen, maar daardoor is het allemaal wel een beetje te simpel en monotoon naar mijn smaak. De bas zit de boel in de weg voor mijn gevoel, die begint heel snel irritant te worden.
 
One take was all it needed, netjes!
Leuke danceable track heb je gemaakt en als je het allemaal per spoor zou doen zou je hier en daar misschien wat details anders kunnen doen maar ik vind het knap in één keer.
 
Lekkere vibe en goeie groove met die bassline, ik zou er nog een mooie pad sound uit een jv1080 bij doen :)
 
Die arp is voor mij de basis van je hele track. Die blijft continue in G. En dat kan heel erg gaaf zijn als je met andere sporen daaromheen gaat variëren. De G komt in heel veel akkoorden terug natuurlijk. Daar zou je mee kunnen spelen om de track interessanter te maken. Het evolueert nu niet en dat is een gemiste kans wat mij betreft.

Het principe van slechts 1 grondtoon die gedurende de hele track aanwezig is, kan echt heel sterk zijn. Een prachtig voorbeeld daarvan is Dream within a dream van Propaganda. Ruim 9 minuten een enkele grondtoon, dezelfde bass, maar daaromheen zweven de andere partijen die werkelijk alle kanten opgaan.
 
Vreemd dingetje, wetende dat ik mezelf als house kerel beschouw vermits ik t al luister sinds de 80's - interessant. Ik denk dat t een groei track is, die meer al dan niet pakt bij herhaaldelijk luisteren.
 
Beetje laat om nog commentaar te posten, maar in dit geval.
Kijk net naar de uitslag en denk, wie zijn die 2 onderaan de lijst ook al weer, dus ik klik er eens op.

Lekkere licht hypnotiserende/opzwepende track, hoor.

Dus ik denk, deze heb ik natuurlijk alleen in de player geluisterd. Dan lees je niet dat het in één keer is opgenomen. Best indrukwekkend.
Dus ik denk, wat heb ik dan bij de eerste (en in dit geval enige) keer luisteren opgeschreven?

Nou, dit:

Cijfer: 8
Synth geluidjes: +++ (drie plusjes)
Originaliteit: +++
Comment: 'Iets te techno/sequenced voor mij, maar wel goed'

Dus naar mijn mening is je track misschien wel wat ondergewaardeerd. Had minimaal een plek of 20 hoger mogen eindigen. (Er was natuurlijk wel weer erg veel goede muziek dit jaar.)
 
Back
Top