NGNS - Maiden Voyage

Er zitten inderdaad al wel flink wat interessante elementen in maar ik zou ook wat minderen met de reverb of de dry/wetbalans (of eventueel met de early reflections spelen) zodat sommige geluiden wat beter tot hun recht komen.

Met nog wat extra TLC kan deze track nog een flink stukje groeien :okdan:

:doei:
 
Ok ik wilde eerst een antwoord clonen maar neem toch effe de tijd, ik vind dit een hele spannende track. Alleen de lead die in en uit fade (2:56) had van mij weg gelaten mogen worden en meer dynamiek en spelen met de rest.. Maar al met al gewoon goed en knap!!
 
Old skool klanken, waar ik op zich wel van hou, maar ik mis wel wat samenhang in deze track, althans de eerste helft van de track, de 2e helft klinkt al een stuk beter/consistenter. Ik snap de intentie denk ik wel, maar ik weet niet zo goed verder aan te geven wat er dan anders/beter zou moeten...
 
Het idee vindt ik wel goed, al komt ie wat druk op me over.
Ik denk met wat minder reverb en de geluiden nog iets beter hun plekje in de mix geven, dan krijgt het wat meer lucht.
 
zal zeker een heel werk geweest zijn om al deze geluiden überhaupt in je nummer te verwerken en dan ook nog goed te mixen. in vind het allemaal wel creatief, maar ietwat doods of zoiets. komt wrsch omdat de track praktisch één volume heeft.
 
Ik hoor diverse toffe elementen en goeie sounds, maar mis een duidelijke richting en spanningsboog.
De break die begint rond 1:55 vind ik goed, en die had denk ik zelfs nog beter kunnen werken als je die korte 16e noot hihats/click sound eruit had gehaald (ik weet niet precies wat ik hoor voor sound); er zit al een mooie pulse in andere sound, en zonder die hihat zou de break nog meer open klinken.
 
Ik kan hem wel volgen hoor.
Ook weer zo een die wat vibes heeft van de wat obscuurdere duistere electro scene (ik hoor meerdere wumpscut achtige sounds).
Vooral kwa sound design (niet zo zeer kwa drum en arrangement).

Wellicht dat idd de reverb wat veel is hier en daar, maar anders dan dat vind ik dat je hem leuk ontwikkeld van begin tot eind. Ongebruikelijk, maar zeker lekker.
De klaterende drums zijn heerlijk.
De synth sounds aangenaam en het geheel veranderd heel de tijd dus ondanks het ontbreken van een duidelijk herkenbare liedjes structuur kon ik hem echt wel waarderen.
 
Niet geheel mijn nummer, al klinkt het niet verkeerd. Beetje moeilijk door heen te komen, maar dat is puur mijn muzieksmaak.
 
De sounds zijn cool en de drum effecten ook, maar ik ervaar hetzelfde als tragmadat, dat ik er een beetje zeeziek van wordt, waarschijnlijk door de vele panning enzo, terwijl ik wel wat kan hebben :)
 
Beetje hypnotiserende track met een rustig evoluerende maar wel interessante opbouw vind ik, goed gedaan wel.
Je moet dit een beetje over je heen laten komen, kan me voorstellen dat toen ik vroeger nog blowde dat dan zo'n track luisteren je helemaal meeneemt.
Deed me wel een beetje terugdenken aan Can bijv, die hadden ook dit soort songstructuren.
 
Back
Top