SmartBits - Postcard from Nomansland

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.498
Locatie
Nijmegen

De rode draad in al mijn inzendingen voor de SF contest is inmiddels duidelijk: ik begin altijd veel te laat. Afgelopen week druk bezig geweest om toch iets in te leveren, voor de rest is de muzikale output dit jaar helaas nihil geweest.

Afgelopen jaar is het voor het eerst voorgekomen dat iemand met wie ik in een bandje heb gezeten (veel te jong) overleden is. Dus het leek me mooi om daar iets mee te doen. Ik heb met hem eind jaren '90 een aantal jaren samengewerkt en we hadden destijds een soort instrumentaal intermezzo voor liveshows gemaakt wat we maar een paar keer gedaan hebben. Nooit verder goed opgenomen, ook geen liveopnames voorzover ik weet. Na wat grasduinen door de archieven vond ik 8 bars van zijn partij, een rustige gitaartokkel met delay er al op. Een ander stuk van hem wat we nooit gebruikt hebben, een loodzware riff van 8 bars die rechtstreeks op MiniDisc is opgenomen, leek me leuk om er bij te passen. Het origineel heette "01:01 Nomansland", dit stuk heb ik als verwijzing "Postcard from Nomansland" genoemd.

De dialoog die er in zit is in de jaren '90 rechtstreeks van VHS op MiniDisc gezet, beetje obscure film (ook niet een hele beste film). Bonuspunt voor degene die als eerste de film raadt... :duivels:.
Alles volledig op mijn laptop (met koptelefoon op) gemaakt, die het zojuist begeven heeft. Gelukkig had ik het eindresultaat al ergens online geparkeerd.
Ik ben weer benieuwd naar de inzendingen!
 
Lekker gitaartje (vooral de ruigere stukjes) en een mooi eerbetoon.
De film samples geven beetje surreele sfeer ook vanwege de vreemde delivery gezien de inhoud van de dialoog.

Ik herken de dialogen, en dus de film, niet trouwens ;)

Wat mij betreft had het nog wel wat ruiger gemogen kwa synth sounds. Vooral richting het einde kreeg ik het idee dat ik de ruige gitaar wel wat hulp kun gebruiken van een scheurende industrial achtige synthesizer (maar dat is natuurlijk subjectief).

Al met al met plezier naar geluisterd.
 
Super knap dat je dit op je labtop hebt gefixed want klinkt echt muzikaal. Maar dit soort gitaarspel haak ik helaas af, te duister..
 
ik vind hem fijn en gevarieerd maar die dialoog had er een beetje bij gekunt.
Daar had ik voor in de plaats wat gezongen.
 
Rampage (Friedkin, 1987)

"He is a pleasant-looking young man with a smile on his face. Perhaps too bland a smile, as if he is not smiling about anything - as if the smile is a mask. He goes into a sports store to buy a gun, and makes small talk with the clerk, who apologizes that there is an obligatory waiting period. Hey, no problem! He comes back two days before Christmas to pick up his purchase, and then walks into a home and shoots people dead and carves out parts of their bodies with the precision of an experienced butcher.“
 
hé aparte stereo zoals het op mijn monitor klinkt, dat hoge geluidje zit extreem ruimtelijk links en rechts. heel apart, maar mooi effect. je hebt toch niet iets met dolby gedaan? ik hou wel van zo'n ruige gitaar, omdat het geluid lekker breed is. klinkt echt live, ook de drums. wel als soort muziek buiten mijn comfortzône, maar ik hou (of hield?) toch ook wel van 'the who' of 'status quo' enzo.
 
Niet mijn ding, maar ik vind het een waardig eerbetoon aan je overleden vriend; heel mooi dat je een herinnering op deze manier in leven houdt.
 
Ah, zo kennen we je weer (heeft die disco comment je getriggerd? ;))!! Lekker slepende beat met stoner guitars (denk ik? niet zo thuis daarin, lekkere fuzz in ieder geval). Jammer van de vocal samples, ik had toch liever je eigen vocals hierin terug gehoord denk ik, deze vinnik toch net niet helemaal passen.
 
Zou mooi zijn als je nog wat tijd in de track kan stoppen. Muzikaal vind ik 'm wel goed. Als de mix wat beter is dat het je speakers uit blaast zou het wel een vette track zijn. Vooral wat aanpassingen aan drums en de bas denk ik zo ver ik nu heb geluisterd
 
Pompt wel lekker weg, maar ik struikel een beetje over de stijlverschillen. De ene gitaar klinkt vrij heavy, de andere komt uit een andere tijd, meer de Cure enzo.
 
Hey, da's weer 's wat anders, leuke track hoor. Gitaren en drums vet gedaan. Best apart die tempo veranderingen.
Geen fan van de stemmetjes tussendoor.
 
Back
Top