Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orleans

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
197
Locatie
Arnhem
Kwam op mijn recent aangeschafte MPC One de Mellotron plug-in tegen inclusief Strings, en dit was voor mij de trigger om een van mijn favoriete nummers uit mijn vroege jeugd na te maken: Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans.

Verder te horen mijn Minilogue XD en Moog Grandmother. Ik heb het intro eraf moeten knippen omdat SoundCloud hem anders bouncet
 
Hemel die percussie was in my face.
Geweldig hoor, je hebt prutsers zoals ik, en dan heb je klasse bakken zoals jij :)

Ik ervaar de snares wel eigenaardig. Zit daar iets aparts qua fx op?
 
Hemel die percussie was in my face.
Geweldig hoor, je hebt prutsers zoals ik, en dan heb je klasse bakken zoals jij :)

Ik ervaar de snares wel eigenaardig. Zit daar iets aparts qua fx op?
Dank je klinkske! Teveel eer.
Bij de snares ben ik misschien wat overenthousiast geweest met de saturatie en had iets meer reverb niet misstaan 😬
 
Mooi gedaan, Stings mogen wel wat meer body hebben. Zijn nu eigenlijk het lead instrument maar klinken ielig op de achtergrond. Geldt ook een beetje voor de snares. Dus in de mix valt nog wat te verbeteren. Maar puik stukje werk. Bracht bij mij herinneringen op en ik heb die zang nooit mooi gevonden van dus fijn dat die ontbreekt 🤭
 
Jouw remake is aardig gelukt en daarvoor een pluim. Maar ik durf ook te zeggen dat je een beetje lui bent geweest, want de intro is helemaal niet zoals het origineel. Jammer, gemiste kans. Dus, als je remakes maakt, dan mag je de 'moeilijke' dingen niet uit de weg gaan... De mix is redelijk geslaagd, overall... 7/10.

Ik durf wel mee spreken over het namaken van tracks. Zelf tracht ik het origineel zo veel mogelijk te benaderen.
Inderdaad een hele uitdaging om sounds, look & feel zo goed mogelijk na te maken. En ik heb veel respect voor SF'ers die zich hieraan wagen. Want het is niet makkelijk.
Check bv mijn Gary Numan of Simple Minds

PS: ik (en ook een aantal anderen) vinden dat er in de tracks afdeling een aparte afdeling 'Remakes' moet komen.
Tracks nabouwen is fun en zéér leerrijk. Bovendien een perfect alternatief voor de momenten dat je geen inspiratie hebt.
 
Jouw remake is aardig gelukt en daarvoor een pluim. Maar ik durf ook te zeggen dat je een beetje lui bent geweest, want de intro is helemaal niet zoals het origineel. Jammer, gemiste kans. Dus, als je remakes maakt, dan mag je de 'moeilijke' dingen niet uit de weg gaan... De mix is redelijk geslaagd, overall... 7/10.

Ik durf wel mee spreken over het namaken van tracks. Zelf tracht ik het origineel zo veel mogelijk te benaderen.
Inderdaad een hele uitdaging om sounds, look & feel zo goed mogelijk na te maken. En ik heb veel respect voor SF'ers die zich hieraan wagen. Want het is niet makkelijk.
Check bv mijn Gary Numan of Simple Minds

PS: ik (en ook een aantal anderen) vinden dat er in de tracks afdeling een aparte afdeling 'Remakes' moet komen.
Tracks nabouwen is fun en zéér leerrijk. Bovendien een perfect alternatief voor de momenten dat je geen inspiratie hebt.

Zie mijn opmerking over intro. Het intro is feitelijk dezelfde vocal pad als die ik nu gebruikt heb, alleen detuned en met een hele berg distortion eroverheen. En een wat hogere flute patch die ook detuned is. Halverwege onderbroken door een square wave geluid, met natuurlijk een snare roffel die verzuipt in de reverb 😃.
Jouw remakes zijn trouwens echt heel gaaf, goed gedaan!
 
Mooi gedaan, Stings mogen wel wat meer body hebben. Zijn nu eigenlijk het lead instrument maar klinken ielig op de achtergrond. Geldt ook een beetje voor de snares. Dus in de mix valt nog wat te verbeteren. Maar puik stukje werk. Bracht bij mij herinneringen op en ik heb die zang nooit mooi gevonden van dus fijn dat die ontbreekt 🤭
De Mellotron strings bedoel je? Of die op de achtergrond? Dank voor je feedback 👍🏻
 
Zoals hierboven had een beetje meer body bij de strings wel gemogen maar bij elkaar toch wel lekker.
Maar goed gedaan, vind ook je produktie goed klinken, mooi!:okdan:
 
Erg goed gedaan, komt toch heel dicht in de buurt van het orgineel. :okdan: Als SC het hele nummer niet slikt, je kunt voor ons hier toch een mp3 bijvoegen?
 
Knap gedaan!! , wist niet dat dit mogelijk was met een MPC, geeft zin om weer één aan te kopen...
 
Back
Top