Rush Hour Serenity

ModuSpaSm

Music Is Expanded Present
Lid sinds
28 mei 2023
Berichten
93
Locatie
Tienen
Hoi

Bij deze mijn eerste track die ik op dit forum én het net gooi: . Track staat ook in bijlage. Ableton Live Suite 11 heb ik aangeschaft via een forumlid en ben ik nog aan het leren middels online lectuur & filmpjes, maar je moet ooit eens knopen doorhakken:) Ter info: ik ben enigszins muziektheoretisch onderlegd en speel al zo goed als mijn hele leven piano (niet-professioneel weliswaar, maar ik heb wel een academisch diploma notenleer/piano behaald en ik blijf mezelf verdiepen in muziektheorie en muziekpraktijk).


In elk geval: commentaar is zeker welkom!


Enige uitleg die ook op Soundcloud vermeld staat:


TECHNICAL DETAILS

- made in Ableton 11 Live Suite
- used only one sample: the traffic sound you hear in the beginning and in the end, is also used to create the ambient sound
- pad sound is played by me on a Roland A-88
- text is written by me, spoken by a text-to-speech generator, delay has been applied on certain words (as you can hear)

LYRICS

in the waning twilight of asphalt dreams, I find myself behind the wheel
navigating the winding highways that stretch like veins across the landscape of the infinite

the hum of the engine becomes a rhythm
a steady pulse that syncs with the beating of my heart
propelling me forward into the unknown expanse of the horizon

in this fleeting moment of liberation
I am untethered from the constraints of reality
a solitary traveller navigating the labyrinth of existence

the car becomes an extension of myself
a vessel hurtling through the void towards an uncertain destination
time becomes fluid
a concept lost in the endless expanse of the open road

as the world fades into darkness and the stars ignite the sky above
I am consumed by the exhilarating rush of freedom

a lone figure on a journey into eternity
where the road stretches out before me like an endless ribbon of possibility
and the night becomes my companion in this timeless voyage
 

Attachments

  • Rush Hour Serenity.mp3
    5,6 MB
Hola ModudspaSM;

Ja Leuke trek :okdan:
Om het Spannend te maken zou ik een stereo erop zetten en reverb.
Op je stem dan he.

Groeten van andreos:)
 
@peterdh & @andreos: Alvast dank om te luisteren! Stem: ik ga eens nieuwe pogingen ondernemen. Stereo/reverb op de stem: simpel idee, maar een goed idee inderdaad - ik occupeer me ermee één van de komende dagen! Het bewerken van stemmen in Ableton heb ik me tot op heden nog niet in verdiept...
 
De stem en vocoder komen niet tot een mutualisme, zelfs geen commensalisme... Dit ligt of aan mijn beperkte bekwaamheid of er is gewoon geen mogelijkheid om met die vocoder plugin tot een degelijk resultaat te komen. Vervolgens heb ik gespeeld - neen, geëxperimenteerd! - met "Warp Pro mode" en de plugin genaamd "Stereo Touch". Het resultaat kunt u hier met uiteraard uw eigen oren beluisteren!

In elk geval @peterdh @andreos Dank voor de tips: ik heb ze ter harte genomen. Verder heb ik nog een langere fade out voorzien alsook een snuifje wind... Wat die fade out betreft: een audiovriend van mij - en forumlid ( @mv30 ) - had die tip gegeven, en, ook dat advies heb ik zo goed en zo kwaad als ik kan opgevolgd zonder mezelf te verliezen ;)

 

Attachments

  • Rush Hour Serenity v2.mp3
    11,4 MB
@peterdh Dank je!

@flyweight Alvast dank om te luisteren. Het verschil is ook zeer groot tussen de geëxporteerde MP3 versus rechtstreeks via Ableton, en, dat ligt volgens mij aan mijn beperkte kennis over 'mastering'... Dat is een kunst waarin ik me meer wil verdiepen, maar de tijd schiet me, zoals zo vaak in ons aards bestaan, tekort :)
 
Interessant concept.
Ik verwachtte nog iets van een dikke breakbeat als climax :)
Dank je om te luisteren. Climax: ja, ook geen slechte tip! Ik ben opnieuw aan het sleutelen aan die track, en, neem ook die tip mee. Het blijft nu te lang "kabbelen". In elk geval: het hier op het forum gooien is interessant, en, perfectie bestaat niet ;)
 
Back
Top