Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orleans

Knap gedaan!! , wist niet dat dit mogelijk was met een MPC, geeft zin om weer één aan te kopen...
Voor mij is de MPC One een game changer. Ik moest aanvankelijk erg wennen en vindt de leercurve op zijn zachtst gezegd uitdagend, maar ik merk dat ik veel meer op muziek en spelen gefocust ben en veel minder op het meer technische deel of op het zoeken naar een nog perfectere reverb, EQ-setting of het turen naar spectrum analyser (in plaats daarvan gebruik ik mijn oren meer 😬).
Bovendien zit ik voor mijn werk al vrijwel de hele dag naar een scherm te kijken, en ook dan is zonder DAW werken fijn voor mij. Alleen afmixen doe ik nog in Studio One
 
Voor mij is de MPC One een game changer. Ik moest aanvankelijk erg wennen en vindt de leercurve op zijn zachtst gezegd uitdagend, maar ik merk dat ik veel meer op muziek en spelen gefocust ben en veel minder op het meer technische deel of op het zoeken naar een nog perfectere reverb, EQ-setting of het turen naar spectrum analyser (in plaats daarvan gebruik ik mijn oren meer 😬).
Bovendien zit ik voor mijn werk al vrijwel de hele dag naar een scherm te kijken, en ook dan is zonder DAW werken fijn voor mij. Alleen afmixen doe ik nog in Studio One
Net de reden waarom ik het opgaf bij MPC, de leercurve, structuur, werking waar ik waar ik niet mee om kan/wil. Maar top wat jij eruit haalt zeg!
 
Net de reden waarom ik het opgaf bij MPC, de leercurve, structuur, werking waar ik waar ik niet mee om kan/wil. Maar top wat jij eruit haalt zeg!
Ja snap ik. Als je Song mode door hebt dan lijkt het erg op Ableton volgens mij (ben nooit verder gekomen dan de trial versie): je hebt een aantal sequences die je kunt triggeren, waarbij je tracks kunt muten etc. Het is even doorzetten, maar wat mij aanspreekt is dat het lijkt op hoe je tracks in de eighties (mijn decennium qua muziek) maakte. Nu nog een DX7 erbij en dan ben ik klaar 😉
 
Zulke mooie herinneringen aan dit lied, ik was gelijk fan van OMD, ze waren ook een keer live op de radio bij Veronica met Talk Talk en nog wat van dit soort bands, ik had dat op cassettebandje opgenomen en scheel gedraaid. Later kon ik ze eindelijk zelf live zien toen ze in de HMH speelde met Simple Minds samen.
Ik vind jouw versie erg goed gedaan, erg knap hoe jij al die remakes maakt!

edit: het concert staat nog op YT ook:
 
Heel knap gedaan! Intro'tje erbij maakte de flashback wel compleet. Fijn dat je die nog even hebt toegevoegd.

Waar doen de algoritmes van SoundCloud dan zo moeilijk over? Misschien een mooi compliment, dat ze denken dat je het origineel wil uploaden... :)
 
Heel knap gedaan! Intro'tje erbij maakte de flashback wel compleet. Fijn dat je die nog even hebt toegevoegd.

Waar doen de algoritmes van SoundCloud dan zo moeilijk over? Misschien een mooi compliment, dat ze denken dat je het origineel wil uploaden... :)
Thanks stoter! Volgens SoundCloud is het een copyright violation
 
Back
Top