Bahamut - Guitar Miniature 1

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.306
Locatie
Nijmegen
Heb een aantal ambient tracks gemaakt dit jaar waar ik niet ontevreden over ben, maar omdat ik daaruit geen keuze kon maken, heb ik voor deze gekozen, vanwege de eenvoud, expressie en de spontane manier waarop het tot stand is gekomen. Het is weer eens wat anders... :)

Opgenomen in Cubase met de Omnisphere Nylon Sky Sonic Extension.
Spelenderwijs gecomponeerd en geheel live ingespeeld op de Roland HP-505.

Allemaal veel plezier met de contest!

 
Ah lekker hoor,m even een beetje relaxen met wat gitaarwerk (nouja Omnisphere dan). Fijn stukje muziek :)
 
Hartelijk dank voor de reacties.
De gebruikte patch is "Legato Blues" (met her en der wat kleine tweaks).
Die is zo mooi om te bespelen dat ik geïnspireerd raakte. Ik waande mezelf gitarist.
Of het realistisch is, dus of dit daadwerkelijk op gitaar valt te spelen, weet ik zo even niet, maar maakt me verder niet uit. :)
 
Mooi ingetogen compositie van grote schoonheid, het ontroerde me zelfs een beetje, bedankt!
Mooie heldere mix ook, hier gaat een stem naar toe en het maakt me niet uit dat het geen gitaar is als je zo keyboard speelt.
 
Als je dit niet met een echte gitaar hebt ingespeeld, heb je me met succes voor de gek gehouden, en is 't een zeer geslaagde inzending.

Well there you go. Daar gaat m'n aantekening, haha! Super man.

En nog es mooie muziek ook..
 
Erg tof, eens wat anders. Erg muzikaal en knap gemaakt. Zit deze gitaar overigens standaard in Omnisphere?
 
Dank allen. Fijn dat het gewaardeerd wordt!

Nog even voor de duidelijkheid:
De gitaar komt dus uit een apart verkrijgbare Sonic Extension voor Omnisphere genaamd Nylon Sky.
Het is de patch "Legato Blues" met de reverb open gedraaid en wat kleine tweaks aan de instellingen.
De reverb genaamd Sky Verb hoort ook bij de Nylon Sky extensie en is erg mooi.
De gitaar klinkt zo out of the box. Behalve een beetje limiting op de grootste pieken, heb ik verder niets aan externe effect plugins gebruikt.
 
Mooi, heel erg pakkend. Fijne overgangen tussen de verschillende frases, waardoor er een verhaal ontstaat met een mooie spanningsboog. Het gitaarspel heb je knap nagebootst; een echte gitarist (wat ik niet ben) zou het misschien wel horen dat er dingen inzitten die normaal niet kunnen, maar als je niks had gezegd dan had ik er waarschijnlijk lang over gedaan om door te hebben dat het met toetsen is ingespeeld. Knap gedaan!
 
Heel mooi. Je zou bijna denken dat het een echte gitaar is. Dus ook goed gespeeld.
Is dit nu je eigen compositie?
 
Heel mooi. Je zou bijna denken dat het een echte gitaar is. Dus ook goed gespeeld.
Is dit nu je eigen compositie?

Dank je.
Ja, de muziek is spelenderwijs/improviserend op het gehoor ontstaan en is in enkele sessies wat verder gefinetuned. Vervolgens zat het goed genoeg in de vingers om op te nemen.
Dit is in zekere zin de meest lazy track van de hele contest. Maar muzikaal gezien lukt me zoiets zeker niet elke dag. Ik had blijkbaar die mooie gitaar patch nodig om geïnspireerd te raken.
 
Het is natuurlijk vrij basic .... een gitaar-patch en een melodie.... en toch kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om dat (of iets anders) als negatief te becommentariëren.
Het was mooi, heel mooi. heb hem voor m'n eigen plezier nog een keer aangezet.
 
Back
Top