P-Nutz - Solus Rising

P-Nutz

Stamgast
Lid sinds
19 oktober 2022
Berichten
136
Locatie
op de heide in Veluwe
Wanneer ik muziek publiceer, dan vraag ik me af: inspireert dit positiviteit?
Dit lied is voor degenen, die de moed uit hun tenen moeten halen.
Ik dacht deze contest is een kans om, met muziek, aan mensen te laten weten dat ze sterker zijn dan ze zouden denken.






Mocht je dit lied positief waarderen, help dan ajb om mijn (kersverse) YT kanaal te doen groeien dmv een like: zie mijn profiel.
 
Begint heftig en had even het idee dat er een dikke beat en rapper de song zouden overnemen. Ondanks het niet direct mijn ding is (de synth geluiden pakken me niet helemaal) vind ik het knap gemaakt. Drums en bass is vet gedaan.
 
Net als metatron had ik het idee in de eerste secondes dat er wel eens dikke hiphop beat zou kunnen volgen.

Maar het werd iets compleet anders.
Je zei al als reactie op mijn track dat je ook iets had met vgm. Dat is goed terug te horen. De muziek doet me aan de ps one tijd denken. Aan de fantasy games van die tijd.

De brass die op 1:05 ongeveer klinkt, en de trompetten die door het hele nummer heen te horen zijn maken het nummer. Die spelen de sterkste, mooiste melodieen. Het orgelachtige geluid doet me denken aan een ouder spel (actraiser snes).

De drums vind dan het zwakste element, wel leuke ritmes gepakt hoor, maar ze maken het geheel juist weer minder vgm-achtig, en dat had voor mij persoonlijk niet gehoeven :D

Verder zal ik zo direct eens even wat knoppen indrukken op je YT profile :)
👍
 
Zit een hoop creativiteit in, doet me denken aan een soort avonturenhelden game, maar het klinkt me ook wat scherp in de oren en vind het wel erg druk.
 
Opnieuw een track waar de nadruk meer op het muzikale ligt dan op sounddesign :okdan:. Knap gedaan! Het ligt misschien minder in de verwachtingen van de gemiddelde forumcontent hier maar dat maakt het niet minder. Je had hier en daar misschien wat meer gebruik kunnen maken van reverb of delays maar dat is maar detailgeneuzel.

Stem.

:doei:
 
De track heeft wel een spannende opbouw afwisselt met euforische momenten.
Mix technisch zou er nog wat gesleuteld kunnen worden.. maar ach, de track kon me zeker tot het einde bekoren.
 
Laatst gewijzigd:
Hi JSerle, die heb ik wat opvallender neergezet nu, in de 'ondertekening' bij mijn berichten. Ook onder 'Over' op mijn profiel, als je doorklikt op mijn avatar.
Overal op klikken maar ik krijg niks.
Het kan hier ook kijk naar dat achtje dat een beetje op zijn kant ligt.
dit > . . . . hier kun je een LINK dit als voorbeeld. onder verbergen.
 

Attachments

  • linke link.jpg
    linke link.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 33
Hmm, ja, dit ligt toch wat buiten mijn muziekale bereik. Als die een beetje meer dancy wordt is het wel beter, maar het clashed teveel met het, in mijn oren, general midi standaard klank pallet en de (te) happy (klassieke) melodieen.
 
Ik denk dat je deze track even moet laten liggen en later weer eens rustig beluisteren. Duidelijk muzikale capaciteit maar persoonlijk kan er wel wat af... gaat beetje richting kakofonische.
Hoor ook 808 toms? Beetje gekke combo maar ja hoor wel een heel orkest.. dus ja wel knap en interessante mix van sounds maar denk dat ik die brass / horn hoe je het ook noemt beetje ouwbollig vind.. ik slaap er nog een nachtje over. Maar zie het aub positief dat ik wat kritisch ben.
 
Klinkt super positief en op een goede manier.

Mooi gemaakt,

Had hier leiver echte drums bij gehoord dan electronische.
 
Had hier leiver echte drums bij gehoord dan electronische.

Hihi, ik ook! Had achteraf samples kunnen gebruiken, bij gebrek aan een drummer. Maar op een gegeven moment moet ik een track echt afronden.

Thanks, flyweight, Jason31, Fifth Bot en MstrFX, voor de feedback. Ik herken wel het 'ratatouille'/'allegaartje' waar sommigen naar verwijzen. Zo is de track ook bedoeld: alle kanten op schietend, maar gedragen en bij elkaar gehouden door een zekere factor x.

Interessant hoe er hier artiesten zijn die gevoelig zijn voor klankkleur en -textuur (Fifth Bot, MstrFx?). Ik ben juist gevoelig voor patronen en structuren.
 
Back
Top