Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik krijg soms wel leuke melodietjes, maar als ik alleen op de witte toetsen speel dan klinkt het zo "klassiek" & als ik alleen op de zwarte speel dan klinkt het zo "chinees" (k zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden).

Hebben jullie misschien wat tips voor mij over hoe ik deze witte & zwarte toetsen met elkaar kan combineren ?
 
Geniaal!!!
schater.gif
 
Niet echt een vraag, maar wel een stomme situatieschets (tijdens Haagse Koninginnennach aantal jaren geleden) :

Ik :'Eeeeh we moeten maar ff iets snels eten, Burger King ofzo, want zo direct wil ik Ilse de Lange zien optreden.:

de Ander (geen affiniteit met muziek) ) : ' Doe nou niet zo gehaast. Ik heb haar nieuwste CD thuis en die kan je toch gewoon een keer lenen ?'




Goed, de naam Ilse de Lange kan door iedere willekeurige artiest worden vervangen,maar ik denk dat de strekking duidelijk is :confused:

CJ
 
Deze heeft mijn zus wel eens echt gevraagd aan haar vriend in de tijd dat internet in opkomst was een jaartje of 10 geleden...

"Is internet ook in kleur?"
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
"midi", dat zijn dan de kleinere synthesizers? ;)


Nog een heel mooie die je vaak hoort: "Maak jij muziek met MIDI? Maar dat klinkt toch erg slecht!?"
ik ken het .. leg maar eens uit dat alle electronische zooi dmv midi gemaakt is ...

btw waarom zitten er geen synths in mobieltjes? die kunnen toch midi?
 
Origineel geplaatst door Ramoonus

btw waarom zitten er geen synths in mobieltjes? die kunnen toch midi?

jaja! kunne we illegale mob-synths naar mekaar SMS-en + hoef je nog minder mee te nemen als je live speelt.
Sterker nog, je kan zelf staan shaken tussen 't publiek terwijl je stiekem je solo speelt.
 
Totaal niet synth gerelateerd, maar wel een hele domme opmerking van de verkoper:

Ik ging kijken voor een digitale videocamera bij een best wel luxe profi zaak.
Ik had al een bepaald type op het oog en voor de lens zit een soort stukje plastic met een rechthoekige grote opening.
Natuurlijk wist ik al dat dat ervoor zorgt dat je niet teveel licht van buitenaf van bepaalde hoeken op je lens valt om zo vervelende reflecties te voorkomen, zoals lensflare etc...

Ikke toch ff vragen: "waar is dat voor?"
Verkoper: "Dat is voor het breedbeeld effect!"

Serieus menen he :stupid

Mooi dat ik 'm uiteindelijk ergens anders heb gekocht! 8o)
 
Origineel geplaatst door Subgroover
...
Ikke toch ff vragen: "waar is dat voor?"
Verkoper: "Dat is voor het breedbeeld effect!"
...

Meen je dat nu werkelijk
schater.gif
 
je kan soms niet geloven hoe onwetend mensen kunnen zijn:

als ik op evenementen met een digibeta rondloop
zo'n ding dus,
digibeta.gif

blijf ik mensen tegenkomen die denken dat je foto's aant maken bent.
Dan komen ze naar me toe vragen ze of ze op de foto mogen, zet ik mn lamp aan die erop gemonteerd staat en blijven ze staan als verblinde stokstaatjes die juist een UFO hebben zien landen.
Daarna krijg ik dan meestal de vraag of ze hun kiekje kunnen bekijken...
:stupid :stupid :stupid

nog een klassieker als ik klankman speel:
moet er elk half uur wel een snuggere grapjas zijn die denkt dat hij super-origineel is omdat hij de eerste is die me ervan bewust komt maken dat Samson boven op mn stok zit :frons:
 
Dijkman

Dijkman

Ik stond bij Djikma in AMsterdam en er kwam een klein jongetje en die vroeg aan een mijnheer: wat kan je hiermee: zegt die dijkman: daar zit muziek in! Toen de verkoper weg was, pakte dat jongetje die synthesizer op en begint net zolang te rammelen tot ie wat hoorde...
 
op dit forum

op dit forum

Had geen zin om te zoeken:
maar een paar weken geleden kwam ik het volgende tegen:

Wat voor een compressor kunnen jullie mij adviseren?

En in het draadje na het antwoord: Waar dient compressie eigenlijk voor?(door dezelfde persoon)...
...
en daarom ben ik nou tegen een gekozen burgemeester!
 
Met mijn zus in de taxi.

Zus tegen taxi chauffeur : Jeetje wat schakelt u soepel, ik voel dr helemaal niks van...

Taxi Chaufeur : Ehrm.... dit is een automaat...
 
Terwijl je PC een hardboot heeft gedaan door je buggy geluidskaartdrivers en je net je beste piano-roll-arrangement van de avond had gemaakt en je schuimbekkend van woede naar je zwarte monitor kijkt, vraagt iemand die naast je zit: Hoe kan dat nou? ;{
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Terwijl je PC een hardboot heeft gedaan door je buggy geluidskaartdrivers en je net je beste piano-roll-arrangement van de avond had gemaakt en je schuimbekkend van woede naar je zwarte monitor kijkt, vraagt iemand die naast je zit: Hoe kan dat nou? ;{
Is nog niet eens zo'n stomme vraag. Als ik mijn virus TI uitzet terwijl mijn compu nog aan staat wil ie ook wel eens spontaan rebooten, dan vraag ik mezelf hetzelfde af... ;{ ;)
 
Origineel geplaatst door JazzMann

digibeta.gif

Ben ook regelmatig op klussen waar grote studiocamera's te vinden zijn:
eqim_2829_5077_min.jpg


Dan is er altijd wel een fijne home video amateur met opmerkingen zoals:

-Waarom zijn die camera's zo groot? Mijn camera kan ik in mijn hand houden en is óók nog eens digitaal!
-Waarom zit er nog zo'n dik snoer aan? Die van mij is gewoon draadloos!
-Waarom is het scherm in zwart/wit? De mijne is kleur!
-Waarom moeten jullie zelf scherp stellen? Bij mij gaat dat allemaal automatisch!

Nog een ander "schattig" vooral. Was afgelopen week op vakantie in Dubai waar in het hotel zo'n irritante muzikant in het restaurant zat te pingelen. zijn Gear: een Korg IX300 workstation, een ouwe afgetrapte Peavy mixer (6 kanaals met ingebouwde amp en enorme stoffige koelribben) en dito speakers. Hij had wel een pc bij zich waar hij de begeleiding van alle liedjes uit de media speler liet komen. Kortom: ziet er niet uit.

Zit aan het tafeltje naast ons een nederlands echtpaar. Zegt die man: "Ik heb net eens even gekeken bij die muzikant, maar die heeft daar een GIGANTISCH instrumentarium staan, ON-GE-LO-FE-LIJK!!!" :D

Ach, ik heb die man maar gelijk gegeven.....
 
Geen vraag, maar een review:

The only big problem i have with this synth is the sounds. 70 percent of the sounds are techno/drum n bass/in your face sounds. I have edited mine a lot to get it suitable for the music i am making (ambient/electronic). If you are into your dance, this is a good synth as it does have some good hard bass. Some more pad sounds would be nice though.

Dan heb ik een vraagje: als je enkel presets oproept en die een beetje edit, waarom heb je dan net al je geld uitgegeven aan een synth die bezaaid is met draaiknoppen? Er bestaat ook nog zoiets als een keyboard. Als je dat wilt koop dat dan, er zitten pareltjes bij die ook nog eens propvol presets durven zitten. Niks mis mee. Maar als je een synth wilt en je wilt "some more pad sounds" MAAK ZE DAN ZELF. Daar dient hij voor.

Maar goed, in een wereld waarin velen keyboard en syntehsizer als benaming door elkaar heen gebruiken, verbaast het me niks dat men het ene koopt terwijl men het andere zoekt.
 
Origineel geplaatst door spookkoops
Het is al een eerder gezegd maar oudere cd-spelers willen nog wel eens moeite hebben met sneller gebrande cd-tjes (probeer maar es uit in de praktijk). Theoretisch kan ik het niet onderleggen maar dat hoeft ook niet aangezien de huidige generatie cd-spelers daar geen enkele moeite mee hoeven te hebben.....

Ik denk dat dit te maken heeft met de foutcorrectie. Foutcorrectie is noodzakelijk om een CD af te kunnen spelen, aangezien een klein krasje op een CD een gedeelte al onleesbaar maakt. Foutcorrectie gaat via ingewikkelde wiskundige berekeningen en algorithmes, maar het komt er op neer dat de CD-speler uitrekent wat er had moeten staan op de plek die onleesbaar is geworden. Bij oudere cd-spelers is de foutcorrectie gewoon minder goed dan bij nieuwere spelers.

On topic:

Toen ik mijn eerste synthesizer kocht, zei mijn vader: "Kun je niet veel beter gewoon met software beginnen?". Op zich helemaal geen stomme vraag, aangezien ik op dat moment een minuscuul slaapkamertje had en dus helemaal geen ruimte voor synths. Maar voor een hardware liefhebber natuurlijk wel pijnlijk :stupid

edit: ik herinner me er nog eentje. Een willekeurig persoon kwam langs, ziet mijn RM1x staan en vraagt: "Heb je een nieuw mengpaneel?" :P
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top