HaBoo heeft ook de weg naar dit forum gevonden..

HaBoo

Nieuwkomer
Lid sinds
3 december 2023
Berichten
1
Locatie
Rotterdam
Hallootjes..


Hans hier. Bouwjaar 1967: Het jaar van de mooiste Mustang dus dat moet wel goed zijn he? :okdan:

Als lief klein jongetje ooit verblijd door opa met een casio herrie ding waar heel wat uurtjes op zijn gemaakt. Als puber even een wat minder toetserige fase gehad wat na het ontdekken van de SKVR hier in Rotterdam snel anders werd. Bij Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam op keyboard les gegaan. Op een bepaald moment ook "echte" pianolessen gaan volgen. Ook nog drum lessen.. Een gebruikte Korg m1 aangeschaft. Kwam later nog een 4de hands Korg Wavestation bij en tijdens het opfrissen van de synth afdeling bij de SKVR voor weinig een behoorlijk misbruikte DX7 over kunnen nemen.

En toen kwam de popwerkplaats... Iets nieuws binnen de SKVR waarbij je met wat mensen in een bandje werd gefrot om zo samen te leren spelen. De naam van de opleiding veranderde regelmatig maar het idee bleef het zelfde. Best lang met wat jongens samen gespeeld en erg leuke optredens mee gedaan. Allemaal door/via/met de SKVR natuurlijk. Tot er bij de start van een nieuw jaar 2 dames bij kwamen.. Dit gaf wat gedoe helaas wat er voor heeft gezorgd dat ik nooit meer in een band ga spelen.:D

Door "het leven" raakte het spelen steeds meer op de achtergrond. Bij kind 2 was mijn hobby kamer ineens verdwenen en omgebouwd tot baby kamer. Er was geen plek meer voor mijn spulletjes en er werd toch niet meer op gespeeld dus de boel maar verkocht. Kind 3 kwam.. Werk werd wat belangrijker. bladiebla... Kids werden ouder en knul 2 ontdekte een aantal jaar geleden de basgitaar. Na een kleine 2 jaar werd hij steeds fanatieker en begon het muziek maken bij mij toch ook weer wat te kriebelen en zo is het weer op gang gekomen.. Inmiddels is er een aardige collectie Korg Volkaatjes, sequencers, midicontrollers en een pc met Ableton en als Korg fanboy bijna alle Korg VST's. Regelmatig doe ik samen met mijn zoon wat aan lummelen maar nog vaker zit ik lekker alleen om te proberen mijn vroegere vingervlugheid en links/rechts coördinatie weer terug te krijgen.:D

Nu was ik een tijdje terug bij BAX Shop hier in de buurt en daar was een verkoper bezig met een klant bij een modulair systeem... Dat vond ik wel heel erg interessant en heb zijn verkooppraat en demo mee beluisterd/bekeken. Toen de beste man met zijn klant de aanschaf in orde ging maken heb ik nog even zelf wat stekkers staan pluggen en vond het toch wel erg leuk. Alleen de prijs kaartjes vond ik wel een dingetje.. Maar daar had ik na een speurtocht op het interwebs al snel een digitale oplossing voor gevonden. (VCV) Dat het niet 100% hetzelfde is geloof ik direct maar het benaderd het wel aardig. Sowieso goed om te kijken of dit een korte interesse fase is of dat ik kan gaan kijken om er toch een echte hardware start mee kan/wil (en mag?:engel:) maken.

Spijtig genoeg nog geen eigen plek.. Dit omdat ik onze jongens het huis maar niet uit krijg.:dubbel: Nah.. Het is beregezellig met alles nog thuis maar het was wel zoeken en onderhandelen om ergens een plekje te vinden voor mijn spulletjes. Maar het is gelukt! :okdan:

Fotootje toegevoegd van hoe het er nu even bijstaat. Dat kan en zal zeker nog wel een paar x veranderen.


Dus... dat :)

setup.jpg
 
Hola leuk hoor dat je dan weer bezig bent.
En kan je doen wanneer he tijd hebt.

Groeten van andreos.
 
lekker hoekie zo HaBoo! Leuk om te lezen dat elke goede vader ruimte maakt voor z’n kids, om na verloop van tijd toch weer z’n eigen plekkie op te eisen vanwege de muziekale jeuk. Hier precies t zelfde!

Welkom en have Fun!
 
Welkom Hans, leuk dat je de draad weer hebt opgepakt.

Maar daar had ik na een speurtocht op het interwebs al snel een digitale oplossing voor gevonden. (VCV) Dat het niet 100% hetzelfde is geloof ik direct maar het benaderd het wel aardig. Sowieso goed om te kijken of dit een korte interesse fase is of dat ik kan gaan kijken om er toch een echte hardware start mee kan/wil (en mag?:engel:) maken
Je vindt op youtube zat voorbeelden van mensen die een klein setje hebben met een paar modules en bijv een semi modular erbij, er is genoeg keus en dan hoef je het niet zo heel duur te maken.
 
Back
Top