Hallo iedereen

Mika_K2500

Never enough synths
Lid sinds
24 mei 2012
Berichten
29
Locatie
Maarssen
Hallo beste synth-liefhebbers,

Ik begin maar met welke synths ik bezit, hoe lang ik al speel e.d.

Ik speel nu ongeveer 4 jaar synthesizer. Ik heb geen idee waar deze drang om dit te gaan doen vandaan kwam. ik speel al bijna 8 jaar gitaar, en 4 jaar geleden heb ik zomaar een casio keyboard aangeschaft om het eens te proberen.
Dat waardeloze ding heeft mij de beginselen van akkoorden geleerd en de rest heb ik allemaal zelf uitgezocht.
Een vriend van mij had een Korg Karma staan waar ik helemaal fan van was, dus ik denk dat ik daarom uiteindelijk tot aankoop van een eigen synthesizer ben overgegaan.
na een jaar hier en daar wat piano en keyboard gespeeld te hebben verkocht ik een basgitaar om plaats te maken voor mijn eerste 2 synthesizers.
Jawel 2 stuks, ze waren goedkoop vandaar.

Die twee synthesizers waren een Yamaha DX9 en een Roland D10
De roland vond ik erg leuk om zijn veelzijdigheid, en de Yamaha... ja, dat was gewoon goedkoop. 40 piek heb ik er neer voor moeten leggen.

Na een halfjaar ben ik ineens in de analoge fase terecht gekomen. Ik kocht een Roland Juno-106 die (je verwacht het al) een kapotte stem had. De D10 was ik onderhand ook zat omdat ik puurdere akoestische geluiden zocht (piano/orgel o.a.) daarom heb ik deze ook snel verkocht en is er een Alesis QS.8 voor in de plaats gekomen. wat een vooruitgang! Nu had ik er nog 3 over, de Juno, de DX9 en die Alesis.

Sinds ik in die tijd geen auto noch rijbewijs had was het erg lastig om de QS.8 te vervoeren. om deze reden heb ik een Yamaha CS1x gekocht omdat deze lekker licht en klein is, met sterke geluiden.

om het vervolgens maar kort te houden heb ik de roland verkocht, de dx9 ook en een NORD LEAD aangeschaft. hier was ik nooit fan van maar wat een ding! toen waren we alweer in 2012, en de alesis heeft begin dit jaar plaats moeten maken voor een Kurzweil K2500XS, YEAH!

dat is dan ook mijn huidige kit: een K2500XS en de Lead, voor jawel: de Lead geluiden.

Momenteel speel ik in een Progrock band met 3 anderen. hier voel ik mij helemaal in thuis want het is gewoon mijn stijl :) pink floyd, porcupine tree, noem maar op!

ik heb nog wel wat issues met de K2500, o.a. zijn de effecten soms vals, dit gebeurt af en toe en af en toe niet, een effectprocessor met een humeur zeg maar. ik zal hier elders op het forum ook een discussie over starten.

ik zoek ook vaak naar leuke sounds die andere K2500 gebruikers hebben, dat is het voordeel je kunt alles op floppy zetten en importeren in de K2500. Dus als jij een K2500 gebruiker bent die bereid is zijn sounds te delen, ik hoor het graag!
 
Hallo Mika

Leuk dat er nog meer Kurzweil liefhebbers zijn! Ik heb zelf onlangs een K2500 kunnen kopen met bijna alle opties erin (behalve de sampling optie). Inmiddels heb ik al een hele bieb opgebouwd met geluiden en samples. Als je interesse hebt kunnen we wel wat ruilen. Kijk ook maar eens op de Yahoo groepen.
Heb je ook SCSI? (Ik heb een CD, ZIP, HD, cardreader voor mijn K2500)

Groetjes

Michel
 
Hallo Mika

Leuk dat er nog meer Kurzweil liefhebbers zijn! Ik heb zelf onlangs een K2500 kunnen kopen met bijna alle opties erin (behalve de sampling optie). Inmiddels heb ik al een hele bieb opgebouwd met geluiden en samples. Als je interesse hebt kunnen we wel wat ruilen. Kijk ook maar eens op de Yahoo groepen.
Heb je ook SCSI? (Ik heb een CD, ZIP, HD, cardreader voor mijn K2500)

Groetjes

Michel
Hi Michel,
ik bezit de K2500XS (88 toetsen) dus met sampling optie. KDFX en alle leuke ROM dingetjes mis ik wel. hoeveel was jij kwijt voor je K2500? en hoeveel toetsen heb je? ik bezit alleen de base ROM.

SCSI heb ik niet, wel Floppy's en een handige externe floppy drive voor de computer.
Geluiden ruilen ben ik altijd voor in!

ik zit wel met een probleem bij mijn kurzweil zie hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=157960

maar ik hoop hier snel een oplossing voor te vinden!

Groetjes,
Mika
 
M'n K2500 heeft 76 toetsen, KDFX, alle ROMs, een ingebouwde harddisk van 8 Gb.
Er heb er slechts 475 euro voor betaald ; volgens mij een koopje met al die opties!
De main output heeft wel een probleem dat audioniveau af een toe heel hoog wordt.
Waarschijnlijk iets met de KDFX ; via de andere outputs werk het prima.

Groetjes

Michel
 
M'n K2500 heeft 76 toetsen, KDFX, alle ROMs, een ingebouwde harddisk van 8 Gb.
Er heb er slechts 475 euro voor betaald ; volgens mij een koopje met al die opties!
De main output heeft wel een probleem dat audioniveau af een toe heel hoog wordt.
Waarschijnlijk iets met de KDFX ; via de andere outputs werk het prima.

Groetjes

Michel
volgensmij stond er ook iets over die main outputs op deze discussie van een ander forum: http://www.gearslutz.com/board/elec...03448-kurzweil-k2500r-problem-distortion.html
 
Er staat hier nog ergens een materialenlijstje van mij...
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1479878&postcount=439
Er is ondertussen nog wat zooi bijgekomen o.a.
Roland JV1080, Roland MC-808, Korg Poly61, 2e Roland A880, BCR2000, octapad....
En nu moet ik stoppen met kopen.... geen plaats meer.... ik kan het zowaar als boterhambeleg gaan gebruiken! :dubbel:
 
Er staat hier nog ergens een materialenlijstje van mij...
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1479878&postcount=439
Er is ondertussen nog wat zooi bijgekomen o.a.
Roland JV1080, Roland MC-808, Korg Poly61, 2e Roland A880, BCR2000, octapad....
En nu moet ik stoppen met kopen.... geen plaats meer.... ik kan het zowaar als boterhambeleg gaan gebruiken! :dubbel:
WOW wat een snoepwinkel! ik heb helaas de ruimte niet om te sparen. daarnaast ben ik ook gitarist, dus er staan ook 2 combo versterkers: Peavey ValveKing 212 (100W) en een Fender Twin Reverb (130W) plus nog een zooitje gitaren.
Qua versterking van mijn synths gebruik ik een Boss BX-600 mengpaneeltje (om alles in op te vangen) en een Equalizer van Phillips, die gaat naar een Onkyo versterker waar 2 enorme Pioneer speakerkasten aan hangen (14 inch woofer,5 inch mid en tweeter)

maar het leukste klinkt gewoon een AKG koptelefoon in die onkyo :)
 
Aan alles is een begin Mika ;)
Er zijn nu eenmaal prioriteiten in het leven die belangrijker zijn dan gear kopen.
Niettemin ben je al aardig op weg en heb je er goed aan gedaan lid te worden van dit fijne forum :mega:
True! Ik kwam hier in eerste instantie om hulp te zoeken voor mijn K2500XS probleem, maar nu ik eenmaal bezig ben hier vermaak ik mij zeer!
 
Back
Top