Hallo iedereen

Mika_K2500

Never enough synths
Lid sinds
24 mei 2012
Berichten
29
Locatie
Maarssen
Hallo beste synth-liefhebbers,

Ik begin maar met welke synths ik bezit, hoe lang ik al speel e.d.

Ik speel nu ongeveer 4 jaar synthesizer. Ik heb geen idee waar deze drang om dit te gaan doen vandaan kwam. ik speel al bijna 8 jaar gitaar, en 4 jaar geleden heb ik zomaar een casio keyboard aangeschaft om het eens te proberen.
Dat waardeloze ding heeft mij de beginselen van akkoorden geleerd en de rest heb ik allemaal zelf uitgezocht.
Een vriend van mij had een Korg Karma staan waar ik helemaal fan van was, dus ik denk dat ik daarom uiteindelijk tot aankoop van een eigen synthesizer ben overgegaan.
na een jaar hier en daar wat piano en keyboard gespeeld te hebben verkocht ik een basgitaar om plaats te maken voor mijn eerste 2 synthesizers.
Jawel 2 stuks, ze waren goedkoop vandaar.

Die twee synthesizers waren een Yamaha DX9 en een Roland D10
De roland vond ik erg leuk om zijn veelzijdigheid, en de Yamaha... ja, dat was gewoon goedkoop. 40 piek heb ik er neer voor moeten leggen.

Na een halfjaar ben ik ineens in de analoge fase terecht gekomen. Ik kocht een Roland Juno-106 die (je verwacht het al) een kapotte stem had. De D10 was ik onderhand ook zat omdat ik puurdere akoestische geluiden zocht (piano/orgel o.a.) daarom heb ik deze ook snel verkocht en is er een Alesis QS.8 voor in de plaats gekomen. wat een vooruitgang! Nu had ik er nog 3 over, de Juno, de DX9 en die Alesis.

Sinds ik in die tijd geen auto noch rijbewijs had was het erg lastig om de QS.8 te vervoeren. om deze reden heb ik een Yamaha CS1x gekocht omdat deze lekker licht en klein is, met sterke geluiden.

om het vervolgens maar kort te houden heb ik de roland verkocht, de dx9 ook en een NORD LEAD aangeschaft. hier was ik nooit fan van maar wat een ding! toen waren we alweer in 2012, en de alesis heeft begin dit jaar plaats moeten maken voor een Kurzweil K2500XS, YEAH!