Het grote "stomme vragen" topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik werd een keertje wakker op een ochtend en toen hoorde ik vanuit de tuin ergens een hele wrede gabberplaat op staan heel hard........

dus ik me iets concentreren en ik keek het raam uit : bleek het mn africaanse buurman te zijn die met een drilboor een gaatje in de muur aan het boren was ha ha ha
:D

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. Woonde voorheen in een studentenomgeving en bij de lokale supermarkt draaide een werknemer ipv de gebruikelijke sky radio gewoon dubstep, techno etc. in de winkel.

Op een dag was ik daar mijn boodschappen aan het doen, en door de hele zaak was er een rare brom te horen, een soort "vrrrrrbbbbbrrrrrmmmmmnnnnzzz" ofzo.

Dus ik sta bij de kassa, en achter me staat een jongen, type halflang haar, brilletje, ringbaardje, beetje artistiek, en die begint naar een werknemer, blijkbaar een bekende van 'm, te roepen: "Hey wat heb je nou aan staan joh? Industrial ambient ofzo? Dat kun je toch niet maken man! Ik kan wel horen dat het muziek is, maar voor andere klanten klinkt het net of er boven de winkel geboord wordt!"

"Euh...er wordt ook geboord....boven de winkel..."
 
Was van de week muziek aan het maken, precies in een stilte-momentje hoorde ik van buiten een constant getik komen. Ik begon me al te ergeren aan het feit dat iemand weer zo nodig in de straat moet gaan staan klussen terwijl ik me probeer te concentreren...

Ik loop naar het raam, luister buiten, geluid weg. Ik ga weer zitten, hoor ik het weer, ik luister weer buiten, geluid weer weg...

Wat bleek... het was de tape delay van Logic die op freeze stond en oneindig lang heel zachtjes een stukje percussie herhaalde...... :stupid:peukie:
 
Haha, wat een topic! Nog maar eens omhoog halen.

Vele dingen zijn hier ook wel herkenbaar. Vooral: "Wanneer wordt je nu bekend/ zien we je op tv?"
En "Waarom heb je 2 piano's nodig?" is hier ook al dikwijls gevraagd.

Onlangs kwam ook een vriend langs die hier een tijd niet geweest is.
Hij loopt meteen met een verbaasde blik naar een rackje met synthmodules, mixer, patchbay,...
Vraagt ie: Waarom heb je in godsnaam zoveel versterkers nodig, je hebt maar 2 speakers. :okdan:

Ander voorbeeld.
Ik: Hier, 'k heb gisteren een nieuw nummer gemaakt. Moet het wel nog mixen...
Vriend: Ja jong, je wordt precies een echte DJ hè.
:dj:
 
SAFE SEX

SAFE SEX

Ik krijg domme vragen natuurlijk altijd per email binnen. Daar kan ik inmiddels wel een leuk boekje van samenstellen.

Deze bijvoorbeeld:

good morning
i'm french
i seek a rubber for keyboard "korg poly 61"
have you a rubber for me?
how much?
thank you.

Natuurlijk houdt iedereen van z'n synth, maar dit vind ik toch een beetje pervers. :r
 
En dit vind ik inmiddels al heel gewoon. Daar heb ik al vele variaties van binnen gekregen:

Dear Sirs,
I have a Roland JX-3p with the following problems:

The bender doesn't work, in the full right side it takes on note down.
The edit slider doesn't work.
The key transport doesn't work.
The pitch bend width switch doesn't work.
The keyboard is out of key one or two notes.
What parts shall I buy?
 
En het Engels van deze knaap is niet helemaal perfekt, maar van hem krijg ik kennelijk binnenkort een geschenk:


Subject: Tape Worm

Hello!!
The sending it I have realized this morning to the direction that tape-worm the box of my sending. I have sent it in urgent mail...
regards!!

-----
Excellent! A tape worm is what I always wanted. Thanks mate! :D
Senso
 
alles wat begint met "Welke synth is het beste voor..." :stupid
 
Hello!!
The sending it I have realized this morning to the direction that tape-worm the box of my sending. I have sent it in urgent mail...
regards!!
klinkt als een rus :P
alles wat begint met "Welke synth is het beste voor..." :stupid
"ben ik geschikt voor deze synth" zou een leuke afwisseling zijn :D
 
En dit vind ik inmiddels al heel gewoon. Daar heb ik al vele variaties van binnen gekregen:

Dear Sirs,
I have a Roland JX-3p with the following problems:

The bender doesn't work, in the full right side it takes on note down.
The edit slider doesn't work.
The key transport doesn't work.
The pitch bend width switch doesn't work.
The keyboard is out of key one or two notes.
What parts shall I buy?

Een andere JX-3P kopen lijkt me een goede eerste stap. :P

(om er even serieus op in te gaan: bij deze synth zou het waarschijnlijk gewoon een losse bandkabel zijn)

Als mensen mijn plafondhoge modular zien, dan is "wat is dat dan?" niet de domme vraag. Die komen pas als ze zelf een gok doen: "wat voor een X is dit?" Waarbij X in het beste geval "mengpaneel" is. Altijd leuk, zo'n hobby from outer space. :maffia:
 
Welke synth is geschikt als ringtoon?
 
en welke is nou de echte .....

en welke is nou de goede.... tja het is er bijna tijd voor
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top