Stel; je moet helemaal opnieuw beginnen, waar geef je dan je budget aan uit?

Als ondernemer moet je vooral goed met mensen kunnen opschieten en 'likable' zijn. Vaak is het ook zo mensen je (zeker in het begin) iets moeten gunnen. Met daarnaast inderdaad een goede werkethiek en kunnen doorpakken. Het is niet zo dat meer analytische mensen dat niet kunnen, maar het is wel iets wat je in je moet hebben.
Je moet vooral ook gewoon weten waar je mee bezig bent, overzicht hebben, strategisch en analytisch kunnen denken, mensen begrijpen, vertrouwen hebben en geven, plannen en financiën beheren, ideeën en visie hebben, iets kunnen ontwikkelen en volhouden, is allemaal belangrijker dan likable zijn, uiteraard werkt het wel in je voordeel als je likable bent, maar likable mensen kunnen totale failures zijn zakelijk gezien, het is dus niet het eerste wat je nodig hebt.
 
Je moet vooral ook gewoon weten waar je mee bezig bent, overzicht hebben, strategisch en analytisch kunnen denken, mensen begrijpen, vertrouwen hebben en geven, plannen en financiën beheren, ideeën en visie hebben, iets kunnen ontwikkelen en volhouden, is allemaal belangrijker dan likable zijn, uiteraard werkt het wel in je voordeel als je likable bent, maar likable mensen kunnen totale failures zijn zakelijk gezien, het is dus niet het eerste wat je nodig hebt.
Of weten waar je talenten liggen en die optimaal benutten en weten waar ze niet liggen en zorgen dat je mensen die die talenten wel hebben om je heen verzamelt.
 
Of weten waar je talenten liggen en die optimaal benutten en weten waar ze niet liggen en zorgen dat je mensen die die talenten wel hebben om je heen verzamelt.

Precies, ze zeggen wel dat de 'baas' nooit de slimste is van het stel, maar meer het gemiddelde. Maar wel slim genoeg om te beseffen dat hij of zij de expertise van iemand anders kan gebruiken. Likable in die zin is overigens niet een dat je een soort allemansvriend bent, maar meer dat je goede social skills hebt. Je hebt toch met mensen te maken en door eerst die connectie te bouwen kun je daarna verder. Dit kan overigens ook totaal nep zijn, het zijn ook functies die nare narcissisten aantrekt die dus wel heel goed alsof kunnen doen in eerste instantie.
 
Of weten waar je talenten liggen en die optimaal benutten en weten waar ze niet liggen en zorgen dat je mensen die die talenten wel hebben om je heen verzamelt.
Het is alleen geen of, maar en.

Een goede ondernemer beschikt over veel verschillende competenties, met slechts enkele kom je er meestal niet.
 
Je moet vooral ook gewoon weten waar je mee bezig bent, overzicht hebben, strategisch en analytisch kunnen denken, mensen begrijpen, vertrouwen hebben en geven, plannen en financiën beheren, ideeën en visie hebben, iets kunnen ontwikkelen en volhouden, is allemaal belangrijker dan likable zijn, uiteraard werkt het wel in je voordeel als je likable bent, maar likable mensen kunnen totale failures zijn zakelijk gezien, het is dus niet het eerste wat je nodig hebt.
Je noemt heel wat dingen op en da's ook waar natuurlijk dat je als ondernemer gewoon van verschilende markten thuis moet zijn, de skills die je opnoemt zijn allemaal waar maar daar denkt een ondernemer niet over na omdat veel van deze disciplines voor hem/haar heel vanzelfsprekend zijn, een goede ondernemer is een flexibel persoon die inspeelt op datgene wat zich voordoet.
Maar eerlijk is eerlijk; wat voor jezelf heel vanzelfsprekend is dat is voor sommige anderen schijnbaar nog niet zo gemakkelijk, als ik soms zie hoe sommigen een puinhoop van hun financieëen maken in een normaal simpel huishouden en totaal geen overzicht hebben over wat er in komt of uitgaat dan lijkt het zo gewoon als 1+1=2 maar voor sommigen is zelfs dat al lastig om te regelen en zitten altijd met schulden.

Of weten waar je talenten liggen en die optimaal benutten en weten waar ze niet liggen en zorgen dat je mensen die die talenten wel hebben om je heen verzamelt.

Ook dat want een simpel eenmansbedrijfje is qua boekhouding wel te doen maar een flink bedrijf heeft gewoon een boekhouder in dienst om maar iets te noemen.

Ik moet ook zeggen dat een eenmansbedrijfje runnen flink wat tijd opslokt en beslist geen 9 tot 5 baantje is, ik had het na wat jaren wel gezien.
 
Hebben ze meestal geen tijd voor.

Voor synthforum.nl natuurlijk wel, kwestie van prioriteiten. :D
 
ondernemersforum.nl

Kennelijk is dit hét ondernemersforum van Nederland:


Ik associeer die naam met hele andere dingen. Geeft wellicht een verklaring voor e.e.a., tenminste voor die ondernemers die ik ben tegengekomen...

:D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Je noemt heel wat dingen op en da's ook waar natuurlijk dat je als ondernemer gewoon van verschilende markten thuis moet zijn, de skills die je opnoemt zijn allemaal waar maar daar denkt een ondernemer niet over na omdat veel van deze disciplines voor hem/haar heel vanzelfsprekend zijn, een goede ondernemer is een flexibel persoon die inspeelt op datgene wat zich voordoet.
Maar eerlijk is eerlijk; wat voor jezelf heel vanzelfsprekend is dat is voor sommige anderen schijnbaar nog niet zo gemakkelijk, als ik soms zie hoe sommigen een puinhoop van hun financieëen maken in een normaal simpel huishouden en totaal geen overzicht hebben over wat er in komt of uitgaat dan lijkt het zo gewoon als 1+1=2 maar voor sommigen is zelfs dat al lastig om te regelen en zitten altijd met schulden.
Nou, zo vanzelfsprekend hoeft dat niet te zijn, als ondernemer heb je ook gewoon een leercurve, maar sommigen hebben een voorsprong van huis uit, of hebben bepaalde opleidingen gedaan, anderen zijn een born natural en weer anderen moeten dagelijks aan zich zelf werken om verder te komen. Weer anderen zijn autodidact en weer anderen hebben voornamelijk geluk bij alles wat ze doen. Het is allemaal niet zo zwart wit.

Verder ben ik het wel met NAP eens eigenlijk.
 
Misschien moet je het in de volgende context zien?

Een goede fotograaf weet een mooie foto te maken met een camera in iedere prijsklasse. Je kan een Leica SL2 met een nog duurdere lens aan een onervaren iemand geven, en de kans is groot dat de foto niet veel beter word dan wanneer deze persoon het met z’n mobiel maakt.

 
Als ik helemaal opnieuw zou beginnen zou ik me nu geen raad weten, veels te veel om uit te kiezen. Nou vooruit:

  • Behringer Deepmind keys
  • Roland TR-8
  • Presonus StudioLive gratis, laptop heb ik al voor school
  • Behringer interface
  • Squier en/of Ibanez gitaar en bas
  • Blackstar ID:Core V3 Stereo 20 gitaarversterker combo
  • Behringer pendaaltjes
  • Setje Adam TV5
  • Behringer microfoon

Klaar, kom maar op met je Spotify
 
Misschien moet je het in de volgende context zien?

Een goede fotograaf weet een mooie foto te maken met een camera in iedere prijsklasse. Je kan een Leica SL2 met een nog duurdere lens aan een onervaren iemand geven, en de kans is groot dat de foto niet veel beter word dan wanneer deze persoon het met z’n mobiel maakt.
Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Mensen vinden zichzelf of een ander al snel een goede fotograaf, echt heel veel hoef je er niet voor te kunnen eerlijk gezegd vind ik dan. Het origineel wat je op de foto ziet bevind zich buiten de camera en is er al, je moet alleen een even dat vastleggen nog. Maar dat wat er gefotografeerd wordt en wat zo mooi is, dat is er dus al, daar kan je toch geen credits voor nemen ?

Zou net zoiets zijn dat ik een band ga opnemen en dat ik dan de credits krijg voor de mooie muziek .. Ja euh, die muziek was er toch al ?
 
Dat zijn 2 verschillende toepassingen, maar serieus, een echt goede foto waar het vooral aan de fotograaf lag dat de foto zo fantastisch is, die zijn er maar weinig. Het gros zijn leuke foto's met dank aan allemaal factoren die buiten de fotograaf om liggen. Ik schoot laatst wat foto's in Frankrijk van wat natuur en dat zijn hele leuke foto's geworden, maar om me zelf nou een goede fotograaf te noemen, ik deed weinig anders dan camera stil houden, inzoomen en klik. Maareuh.. mooie foto's hoor..!
 
Tsja, de goede geluiden zitten al in m'n gitaar en rompler. Het enige dat ik hoef te doen is er een beetje op slaan en dan vind ik het al snel goed klinken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Het origineel wat je op de foto ziet bevind zich buiten de camera en is er al, je moet alleen een even dat vastleggen nog. Maar dat wat er gefotografeerd wordt en wat zo mooi is, dat is er dus al, daar kan je toch geen credits voor nemen ?

Een goede fotograaf ziet vooraf hoe je de beste foto kan nemen. Het gros van de mensen schiet lukraak wat plaatjes als ze bijvoorbeeld in de natuur zijn, maar een fotograaf met talent ziet dat hij/zij beter op die boomstronk kan klauteren voor de beste hoek, of juist op de hurken moet. In die zin kun je niet zeggen wat op de foto komt, "dat is er dus al", het vergt inzicht om dat voor je camera te krijgen voor een echt goede foto. En een fotograaf mag daar best credits voor nemen.
 
Tsja, de goede geluiden zitten al in m'n gitaar en rompler. Het enige dat ik hoef te doen is er een beetje op slaan en dan vind ik het al snel goed klinken.
Als ik op een knopje druk van mijn synth druk dan heb ik een geluidje. Als ik op het knopje van mijn camera druk heb ik gelijk een hele foto.

Waar het interessant wordt is wat de toevoeging is van de maker, dus de compositie. In het geval van een muzikale compositie moet je vrij veel doen om iets zinnigs neer te zetten, ik geval van een foto hoef je naar mijn mening minder te doen om een leuke foto te maken.

Het is natuurlijk wat anders als een fotograaf complete decors gaat maken en allerlei dingen met belichting etc gaat doen, dat kan heel ver gaan, maar een gegeven moment is het dan ook niet alleen meer een foto maken maar een complete scene waar meer competenties bij komen kijken dan die je als fotograaf alleen nodig hebt.
 
Dat zijn 2 verschillende toepassingen, maar serieus, een echt goede foto waar het vooral aan de fotograaf lag dat de foto zo fantastisch is, die zijn er maar weinig. Het gros zijn leuke foto's met dank aan allemaal factoren die buiten de fotograaf om liggen. Ik schoot laatst wat foto's in Frankrijk van wat natuur en dat zijn hele leuke foto's geworden, maar om me zelf nou een goede fotograaf te noemen, ik deed weinig anders dan camera stil houden, inzoomen en klik. Maareuh.. mooie foto's hoor..!
En jouw punt is?
Fotografie is volgens jou geen kunstvorm die enig talent vereist, gewoon inzoomen en afdrukken?
Interessante kijk op zaken. :peukie:
 
Back
Top