SystemX

Kunnen er wat pics / tekeningen gepost worden zonder dat het achter een muurtje zit?
ASK PERMISSION ? ? ?


Ben wel benieuwd
 
Ja tijd voor een update. Een goed idee is 1 ding, een goed produkt iets anders. De laatste status was dat het bewijs geleverd was voor onszelf dat het idee uitvoerbaar is. Er was een prototype dat het deed naar wens en dachten zodoende niet ver van een release te zitten. We hadden toch een geweldig uniek produkt waar iedereen op zit te wachten. Helaas ging het voor sommigen niet snel genoeg waardoor de een na de ander afhaakte. Dat waren ook precies de mensen die niet begrepen wat je er nou eigenlijk aan had zo'n geautomatiseerd patchbay. We zijn nu weer met zn tweeen, allebei nog even enthousiast.

We hebben er toen bewust voor gekozen geen nieuwe mensen meer erbij te betrekken en alle energie te stoppen in pcb / behuizing ontwerp en webdesign. Geen tussentijdse updates, liever in 1 keer met een zo compleet mogelijk verhaal komen. De website is te zien op www.anatal.io

De mini pcb versie , 16 kanalen cross IO met minijack interface is op voorraad en kan geleverd worden zonder behuizing. Het lukt helaas niet op dit moment gratis test exemplaren uit te leveren vanwege te krap budget. De grotere versies worden op dit moment gefabriceerd maar zijn nog niet getest. Het gaat echter alleen maar om meer van dezelfde chips dus ik verwacht geen problemen, zeker geen grote. Zodra die door de test zijn zullen ze leverbaar zijn.

De moduleborden vco,vcf,adsr,vca zijn tevens ter fabricage aangeboden. Voor de dare devils kan ik aanbieden mee te bouwen met ons tegen kostprijs. Je krijgt dan een unieke inkijk in wat spullen kosten aan materiaal en hoe apparatuur in elkaar zit. Dit niet omdat jullie zo aardig zijn ;) maar om een fanatieke testgroep op te bouwen zodat we vlot een stabiel produkt kunnen uitleveren. We verdienen er dus geen cent aan maar kunnen zo wel de kosten drukken omdat we met een groep zijn. Je loopt enig risico dat we tegen hardware fouten aanlopen. Er zal dan een nieuwe pcb gemaakt moeten worden. We werken met sockets waarin de chips geplaatst kunnen worden maar ook weer eruit gehaald indien nodig. Ik kan/mag geen bedragen noemen maar de prijs van een pcb is haast verwaarloosbaar tov de eindprijs van electronica producten. De dure chips kunnen dan verplaatst worden naar een nieuw pcb. Wie interesse heeft kan een prive bericht sturen. Dus nogmaals onze website is www.anatal.io waar alle info staat. Er is nog een update gallery zonder inlogmuurtje van google op thegrid.ai/mrx , dat is een soort webdesigner robot die van een berg plaatjes iets moois probeert te maken. Voor mij is dat makkelijk als ik even snel wat wil laten zien zonder te moeten coderen. Het lijkt me leuk als ik hiermee jullie interesse weer op kan wekken, stel ajb vragen als je iets niet begrijpt of meer wilt weten. Ik beantwoord ze graag en vind het altijd leuk om het over de mogelijkheden te hebben. Alles wat op de site staat kun je gewoon bestellen maar is dus niet direct leverbaar. Als je iets besteld dan crowdfund je ons feitelijk waar we zeer blij mee zouden zijn. We begrijpen echter goed dat het nogal wat is om te betalen voor iets wat nog gemaakt moet worden. Daarom het aanbod mbt het meebouwen tegen kostprijs, vanzelfsprekend zit daar wel een grens aan qua aantallen.
 
Dit zijn ontwerpen voor de 19 inch pro versie, kisten zijn leverbaar



b0711d1cc84fcf663ca937abbdcdff0be4080cbe.png
8da93c5dac3cd3b4f0969fc468fb367171f631d1.png
ba93f9ed-47d3-4024-b29a-a6866c5cca55.png
15810ba231f45ec52123970b7fa9b994939f6f0d.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Je kan een standaard behuizing nemen of je eigen ontwerp maken op https://rack247.com/nl/frontpaneel-op-maat

Hieronder een schematische weergave van hoe de schakelchips onderling verbonden zijn in de behuizing, elke ingang kan naar elke uitgang gestuurd worden. Meerdere ingangen naar 1 uitgang en andersom kan ook. Het gaat in dit voorbeeld om 64 kanalen cross IO

image.jpg

Zelf spelen met configuraties kan hier http://www.anatal.io/sw-demo.html , het is een visualisatie van het schakel algoritme door ons gemaakt om te testen en bewijzen dat je altijd gegarandeerd een route naar de uitgang hebt. Uitgang is niet perse altijd naar buiten via een jack of xlr. Als je met interne modules werkt dan is de uitgang de ingang van een andere of dezelfde module.
 
Vanaf de ipad kan maar 1 plaatje per post ingevoegd worden, zodoende nieuwe post. De software verbergt uiteraard de complexiteit van al die losse systematisch aan elkaar gekoppelde chips. Het systeem wordt gepresenteerd als een simpel grid waarin met 1 klik een verbinding kan worden gelegd. Hieronder een screenshot van een leeg grid zonder labels. Je verbind eenmalig al je apparatuur en brengt ook eenmalig de labels aan zodat je goed ziet wat er op een kanaal zit. Vanaf dat moment kan je alles met elkaar verbinden op elke mogelijke manier en kun je elke configuratie opslaan en later weer oproepen. In het voorbeeld gaat het om de mini versie met 16 kanalen. Je kan hiermee dus al 16 effect pedalen op elke manier configureren zoals je wenst en in een split second van configuratie wisselen. Probeer dat maar eens live met een handmatige patchbay of nog erger met losse kabels. Modulaire synthesizers kun je er echt patch memory mee geven. Wat patch memory heet bij fixed route synthesizers is geen echt patch memory maar cv settings memory.

image.jpg


Zelf proberen kan hier http://www.anatal.io/aos/index.html
 
Back
Top