Samenwerking Ytse - Danny

Ok, thx. 'k Ga er naar kijken. Hihat track kunnen we evt later nog kijken of het er in past.

Gitaar part krijg ik wat lastig in de mix. Zal vanavond wat posten wat ik nu heb , dan kan je aangeven of het beter is of wat advies geven.

Hoi :doei:
 
Wat leuk om mee te lezen..! Wordt tof, mannen :okdan:

Van dat gedoe met het syncen werd ik nieuwsgierig. Heb dat zipje van Ytse en de eerste twee audio-files van Danny beluisterd.

Zal ik 't nog vreemder maken.....? Aan mijn kant liep alles, van jullie beiden, keurig sync op 105.00 bpm (zonder warps). Raarrrr

De muziek in die tweede van Danny (met de clicktrack op het einde) liep ook goed, maar wel opvallend: juist het stukje clicktrack op het einde liep niet goed. Wel 't goede tempo, maar het hele loopje leek verschoven..

Oh well. Ter info, misschien handig.
 
Wat leuk om mee te lezen..! Wordt tof, mannen :okdan:

Van dat gedoe met het syncen werd ik nieuwsgierig. Heb dat zipje van Ytse en de eerste twee audio-files van Danny beluisterd.

Zal ik 't nog vreemder maken.....? Aan mijn kant liep alles, van jullie beiden, keurig sync op 105.00 bpm (zonder warps). Raarrrr

De muziek in die tweede van Danny (met de clicktrack op het einde) liep ook goed, maar wel opvallend: juist het stukje clicktrack op het einde liep niet goed. Wel 't goede tempo, maar het hele loopje leek verschoven..

Oh well. Ter info, misschien handig.
Leuk dat je meekijkt stoter. Thx.

Sync is nog wel een mysterie. Waar jeb je de bestanden in ingelezen?

We zijn nu wel zover dat sync geen issue meer is.
 
@Danny , nog niet je nieuwe bestanden ingelezen. Ik heb nog paar kleine aanpassingen en voor de rest de aanpassingen van gisteren gebounced. Vanavond niet meer energie voor meer. :z

Laat maar weten wat je vind van vooral aanpassingen op gitaar geluidje en deze in de mix. Misschien heb ik het wat overdone.
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse Danny v0.06.mp3
    10,4 MB
Hoi Ytse, ik luister nu vanop mijn werk :engel: dus da's niet echt een referentie, maar krijg wel een idee natuurlijk.

Ik heb de indruk dat de gitaarsound nu beter in de mix zit maar ik vind het wel jammer dat je er veel noten uit hebt gehaald. Vooral het stuk beginnend na het eerste refrein speel je er nagenoeg geen, wat ik wel jammer vind.

Ik zou wel een extra lijn met een gitaarachtige sound kunnen inspelen met de bedoeling dat jij dat met jouw gitaar naspeelt maar daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat ik mijn muzikale ideeën niet wil opdringen.
Maar vooral in de refreinen zou je mooi in kunnen spelen op een soort van vraag/antwoord principe.

Ik merk wel dat jouw woodblokje (mijn synthperc) veel meer naar de achtergrond ligt (wat overigens prima is) dus stel ik voor dit zo te laten ;). Ik ga vanavond thuis nog eens opnieuw beluisteren op de DT770, dan kan ik nog een beter oordeel vellen :).

:doei:
 
Hoi Danny, bedoel je in tweede verse net na drum bridge? Daar heb niks weggehaald. Maar kan is kijken of ik daar wat kan toevoegen. Als je dat stuk bedoelt.

Ik heb je nieuwe drum bounces nog niet verwerkt. Ik had wel in deze en vorige versie het woodblock/synthpercussietje wat eruitge eq-ed met dynamic eq. Dus qua drums ga ik eerst naar jouw nieuwe parts kijken en dan stuur ik die weer op.
8)
 
Nog een versie met kleine aanpassingen in gitaar part. Ik laat het even zo tot dat ik van je terug hoor. Hoor ook nog graag welk stuk je precies gitaar noten mist.

Thx :doei:
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse Danny v0.07.mp3
    9,7 MB
Hey Ytse, mooi hoor :okdan: . Het vormt nu beter een geheel.

Het stukje dat ik bedoel ligt tussen 1:34 en 1: 54. Ik vind dat daar gerust nog wat bijgespeeld kan worden. Misschien eens met wat staccato proberen of zo?

Ik denk wel dat, wanneer dat stuk opgevuld is, het stilaan af is, niet?

:doei:
 
Hey man ... keigoed :okdan:. De gitaar komt nu veel beter door en tot z'n recht. Ik heb de indruk dat je iets minder reverb gebruikt? Ook het effectje dat je hier en daar toegevoegd hebt, draagt bij aan het detailniveau van de track.

Je bent erin geslaagd om me kippenvel te bezorgen :halleluja . Nu nog een passende titel bedenken ;).

Voor wat mij betreft mag dit best het eindresultaat zijn, wat denk jij?


:doei: :koffie:
 
Ok, mooi. Wat mij betreft hebben we ook best wel goede track neergezet. :okdan:

Track naam, tja . . . :) Jij doet vaak iets met planeten in je tracknaam? Ik wel af en toe met quantumfysica of iets. Misschien een combi daarvan?

Qua eindresultaat, ik wil nog beetje hoog halen uit drums. Dan een beetje masteren en dan klaar wat mij betreft. Wat doe jij normaal met mastering?

:mega::mega:
 
Heu ... met mastering doe ik niets eigenlijk. Ik werk enkel met hardware en beschik niet over het budget, noch de kennis om deftig te masteren :D. Hoogstens normaliseer ik op -0.6 dB maar da´s dan ook alles.

Qua titel is het niet zo makkelijk, hè :). Gewoonlijk heb ik een idee in´n hoofd dat ik muzikaal wil beschrijven maar dat was in deze (overigens zeer leuke) samenwerking niet het geval.

Dus waarom niets in de aard van "Strangers co-operating" of zo? Vermits ik niets van quantumfysica af ken, verzin jij misschien wel een veel betere titel uit dat vakgebied?

Ik geef je groot gelijk dat we best een zeer deftig nummer neer hebben gezet, zeker gezien het feit we mekaar niet kenden, noch mekaars werk. Maar we hebben mekaar snel gevonden en efficiënt en behulpzaam samen gewerkt. Leuk, super leuk 👍 .

:doei:
 
Ok, ik zal beetje proberen te masteren. Alleen beetje maximizen.
Qua titel... Opposites Entanglement, Strangers Entanglement, Strangers Operate,... Die laatste is wel kewl.. :D
 
Back
Top