Samenwerking Ytse - Danny

Ha Danny,
Dit zou 'm dan moeten zijn. Kijk nog even of je rare dingen hoort. Vind gitaar geluidje nog niet helemaal lekker in de mix liggen. Maar misschien ben ik te veel aan het focussen. :)

1 klein dingetje in arrangement gewijzigd. Ben benieuwd of je die opvalt.
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse Danny v0.09 Master v0.02.mp3
    9,8 MB
Hey Ytse :doei: . De melodie van de gitaar zit consistenter in mekaar, vind ik. Ik snap wel dat je ze nog niet 100% goed in de mix vindt zitten. Probeer de reverb eens minder wet te zetten. Werkt het misschien beter met een delay?

Wat ik wel minder vind dan in de vorige versies is het volume van de eerste snare in de loop. Je hebt de meer naar de achtergrond geplaatst en dat zou ik niet doen. Die mag wat mij betreft terug naar het oude volume, vind je niet?

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik dit op m´n telefoon moet beluisteren. Ik zal het morgen voormiddag over koptelefoon beluisteren. Als kritiek van hierboven dan niet meer zou gelden, laat ik je dat zeker weten ;).

:doei:
 
Goedemorgen Ytse,

Ik heb de track nu over koptelefoon beluisterd en er is niets mis met de snares. Ik moet dat inderdaad niet beoordelen over een smartphone :engel:. Eén detail stoort me persoonlijk wel een beetje. In de eerste vers komen mijn hoge strings te hard over. Ik zou die 2 à 3 dB naar beneden brengen. Jouw gitaarlead is daar belangrijk en het volume van die strings leidt de luisteraar daar een wat van af.
En de track wordt iets te snel afgebrokgen (op 4:13) terwijl de delay van dat effect nog weg moet ebben ;).

Voor de rest klinkt het toch wel goed, hoor. Wat heb je dan aan het arrangement gewijzigd (ik interpreteer dit als een wijziging in compositie en daar merk ik geen verschil). Ik hoor wel (of denk te horen) dat je sommige zaken gelayerd hebt, hier en daar een detail erbij of aangesterkt. Dus je houdt me een beetje in spanning ;).

Wat dacht je trouwens van de titel "Strangers Connect" in plaats van "Strangers Operate"? Ideetje van mijn vrouw :D.

:doei:
 
Goed, ik ga kijken naar eerste vers. Tail aan het eind ga ik chekcen. Raar dat ie dat zo doet.
Qua arrangement, op 1:53 zit nu effectje net voor gitaar opmaat ipv gelijk. :D Verder niks eigenlijk.

Durf je vrouw niet tegen te spreken. :D
Kan me er wel in vinden. Evt: Strangers Connect, Strangers Operate
Het combineren?
 
Perfect :okdan: .

En daarmee zit april erop en hebben we de deadline makkelijk gehaald.

Als ik afgelopen maand bekijk, zie ik dat de start nogal in mineur gestart is met een griep. Desondanks had ik veel zin om eraan te beginnen.
Jouw initiële idee lag best ver van mijn persoonlijke smaak en daarom wilde ik zeker met dat verdergaan.
Het duurde niet lang of ik kon een deel van mijn idee aan het jouwe vastplakken en dat werkte perfect.
Van het begin af aan was ik vooral door het drumritme en -sounds gefascineerd: levendig, snappy en "krokant". Het tapijtje dat je aanbood, waar de track mee begint, heeft me ook gefascineerd (hoewel ik wat heb moeten zoeken welke noten het waren). Maar eens gevonden, was het inspirerend genoeg en kwamen de ideeën vanzelf.
Waar de synchronisatieproblemen vandaan kwamen, weet ik nog steeds niet maar gelukkig zijn ze op tijd opgelost geraakt e hebben we er iets mooi van gemaakt.
Ook de samenwerking op zich vond ik heel leuk. Er was een mooie wisselwerking tussen ons twee en ondanks het verschil in achtergrond voelden we mekaar goed aan.

En daarom als slotbemerking: bedankt Ytse voor het plezier dat je me de laatste maand hebt geboden door samen te werken :okdan: .



Is het verder de bedoeling dat forumleden onze track en die van de andere kandidaten bespreken of beoordelen?

:doei:
 
Was een fijne samenwerking. Beiden met andere smaken maar we hebben elkaar in het midden gevonden en zijn beiden blij met het resultaat. Was indrukwekkend hoe snel Danny goede synthpartijen heeft neergezet. :okdan:
 
Back
Top