Nieuw muzikaal epos : Mars - IV (genre Vangelis etc)

Dat is idd een idee.
Je muziek kan zo makkelijk in een film of game! :okdan: :okdan:

En dat er niet genoeg animo is voor jou muziek is omdat de gemiddelde luisteraar overladen wordt met muziek en niet meer weet
wat ze nu mooi vinden of niet mooi vinden...
Letwel, veel mensen luisteren bijna alleen naar de tekst en muziekaal heel vaak een...:?:?

Dan is jou muziek genre ook voor een bepaald soort luisteraar
(waarvan 80 procent instrumentale muziek is)
Dan krijg je idd het gevoel dat jou muziek een beetje doelloos en "ongeïnteresseerd" overkomt,
terwel het een top productie is!

Ik zou zeggen : Volhouden met wat je doet.:mega::okdan:
 
@ResonantForce : Toch 3 jaar na dato weer een nieuwe luisteraar hier. Knap staaltje werk! Klinkt misschien een beetje raar maar mij doet het een beetje denken aan de wat oudere Japanse RPG's. Dat je door de wereld loopt met deze muziek op de achtergrond.
Dankjewel. Het is inderdaad al lang mijn droom om documentaire- of filmmuziek te maken maar ik vrees een beetje dat het ook niet meer dan een droom zal blijven. Desalniettemin beleef ik wel plezier aan het componeren met beelden in gedachte en dat komt toch ook al een beetje in de buurt :) .

Dat is idd een idee.
Je muziek kan zo makkelijk in een film of game! :okdan: :okdan:

En dat er niet genoeg animo is voor jou muziek is omdat de gemiddelde luisteraar overladen wordt met muziek en niet meer weet
wat ze nu mooi vinden of niet mooi vinden...
Letwel, veel mensen luisteren bijna alleen naar de tekst en muziekaal heel vaak een...:?:?

Dan is jou muziek genre ook voor een bepaald soort luisteraar
(waarvan 80 procent instrumentale muziek is)
Dan krijg je idd het gevoel dat jou muziek een beetje doelloos en "ongeïnteresseerd" overkomt,
terwel het een top productie is!

Ik zou zeggen : Volhouden met wat je doet.:mega::okdan:

Het is inderdaad moeilijk om in het grote aanbod van tracks iets wat met een specifieke smaak overeenkomt, terug te vinden. Dat is denk ik ook wel de grootste reden waarom er niet zoveel animo voor lijkt te zijn. Toen ik 20 jaar geleden lid van dit forum werd, was het een totaal andere situatie. Ten eerste werden er toen minder tracks gepost dus de potentiële luisteraar verzoop niet in het aanbod. En ten tweede behoorde bijna alle tracks tot het oergenre van synthmuziek dus de luisteraar wist dat, wanneer ie iets beluisterde, het heel waarschijnlijk ook binnen zijn smaakpalet viel.

Bedankt voor de steun in ieder geval :okdan:

:doei:

Danny
 
Dankjewel. Het is inderdaad al lang mijn droom om documentaire- of filmmuziek te maken maar ik vrees een beetje dat het ook niet meer dan een droom zal blijven. Desalniettemin beleef ik wel plezier aan het componeren met beelden in gedachte en dat komt toch ook al een beetje in de buurt :) .



Het is inderdaad moeilijk om in het grote aanbod van tracks iets wat met een specifieke smaak overeenkomt, terug te vinden. Dat is denk ik ook wel de grootste reden waarom er niet zoveel animo voor lijkt te zijn. Toen ik 20 jaar geleden lid van dit forum werd, was het een totaal andere situatie. Ten eerste werden er toen minder tracks gepost dus de potentiële luisteraar verzoop niet in het aanbod. En ten tweede behoorde bijna alle tracks tot het oergenre van synthmuziek dus de luisteraar wist dat, wanneer ie iets beluisterde, het heel waarschijnlijk ook binnen zijn smaakpalet viel.

Bedankt voor de steun in ieder geval :okdan:

:doei:

Danny

Misschien zelf filmpjes gaan maken?
 
Ok. Beetje afgeleid de laatste tijd. Zien of het me vanavond lukt.
 
Kijk eens naar de eerste post binnen deze thread ;):

"
Wil je ook de begeleidende animatie zien, dan is er het filmpje (ook best de moeite waard)
Bijhorende animatie Mars - IV
https://guy-lian-photo.be/Muziek/Solar%20System%20-%20Mars-IV.mp4
"

:doei:
Zit niet veel in die link. Ik krijg iig een 404'tje.
Verder: tja, dit geldt natuurlijk voor 99.9(tikkie overdreven) procent van alle muzikanten => Rijk en beroemd word je er niet van. De pro's zijn vaak degenen die meespelen in bands of projecten van anderen en qua verdiensten is dat nog steeds geen vergelijk met een 'normale' baan. Je moet het echt puur voor jezelf en wellicht een handjevol 'fans' doen en daar van genieten.
 
Wat vreemd dat er plots zoveel nieuwe interesse is in een oudere inzending ... maar ik kan het alleen maar toejuichen :).

@Grumble , @jserle , @Tukker , @ResonantForce : De linken van de video's (ook van de andere nummers) blijken inderdaad niet meer te wekren. Die van Mars heb ik opnieuw in orde gemaakt.
Solar System - Mars IV.mp4

:doei:

Danny
 
Goede muziek blijft goede muziek.
Zo heb ik ook ergens de klok horen luiden zonder precies te weten waar de klepel hangt.
Maar als je in een webadres % % % procent tekens tegenkomt dan betekent dat je ooit op die plaats een spatie hebt overgehouden waar later automatisch een % teken van gemaakt wordt.
Dit is te voorkomen door een spatie-streepje van te voren te plaatsen zoals dit : --------- (eentje is genoeg) dus vervang "%" door > "-"
Zo heb ik op de jacques serle soundcloud ook een streepje tussen mijn voor en achternaam gezet anders draait het `in de soep` .
 
@jserle : het niet meer werken van de link had niets te maken met spaties of "%20" maar gewoon omdat ik de filmpjes van mijn provider verwijderd had zodat ik geen onnodige diskspace in gebruik bleef houden :). Mars heb ik opnieuw geüpload en nu werkt die link terug ;).

:doei:
 
@jserle : het niet meer werken van de link had niets te maken met spaties of "%20" maar gewoon omdat ik de filmpjes van mijn provider verwijderd had zodat ik geen onnodige diskspace in gebruik bleef houden :). Mars heb ik opnieuw geüpload en nu werkt die link terug ;).

:doei:
Maar het is toch mogelijk gratis filmpjes te uploaden naar YouTube.?
Overigens met waardering voor uw componeer kunsten. De mp4 die ik zie geeft alleen geluid op die pagina terug hier. Normaal is geluid mp3 en beeld mp4.
Tjonge-jonge ik heb even die filmpjes met de MC-500 (midi) op andere plaatsen op het internet bekeken. En zelf heb ik deze of zo`n soortgelijk toestel ook nog eventjes gehad in de jaren tachtig kort -
letterlijk een blauwe maandag om hem dinsdag weer terug te brengen bij muziek-Verspuij . Met de eerste floppy het operating systeem in het geheugen laden wachten enz.
Bewondering voor het geduld.
 
Laatst gewijzigd:
Wat vreemd dat er plots zoveel nieuwe interesse is in een oudere inzending ... maar ik kan het alleen maar toejuichen :).

@Grumble , @jserle , @Tukker , @ResonantForce : De linken van de video's (ook van de andere nummers) blijken inderdaad niet meer te wekren. Die van Mars heb ik opnieuw in orde gemaakt.
Solar System - Mars IV.mp4

:doei:

Danny
Gaaf man. Topmuziek van het soort dat ik graag luister. Beetje Kitaro/Miyashita/Garrison erin. Echt mooi. Prachtige video.
 
Back
Top