Stel; je moet helemaal opnieuw beginnen, waar geef je dan je budget aan uit?

Aanstormend AI generatie denkt er anders over.Die zitten te zoeken naar de beste art generator voor gemakkelijk geldgewin.
Zo werd er heel wat jaren terug ook vast gekeken toen bepaalde apparaten/software nieuw was en je nu waarschijnlijk dagelijks gebruikt.
 
Zo werd er heel wat jaren terug ook vast gekeken toen bepaalde apparaten/software nieuw was en je nu waarschijnlijk dagelijks gebruikt.

Ik vergeleek het onlangs met digitale fotografie. Opeens zou iedereen professionele foto's kunnen maken. Maar dat valt in de praktijk enorm tegen. Een professional maakt veel betere foto's en dat zit hem niet in de apparatuur, maar in talent, kennis en ervaring.
 
Muziekant is analoog, organisch

VS

AI is Digitaal, koud

Krijgen we dat spelletje weer: ANALOG is beter
 
De jeugd vindt t geweldig. Ik behoor daar al even niet toe. Elk doet zijn ding verder. Klaar
 
Ik vergeleek het onlangs met digitale fotografie. Opeens zou iedereen professionele foto's kunnen maken. Maar dat valt in de praktijk enorm tegen. Een professional maakt veel betere foto's en dat zit hem niet in de apparatuur, maar in talent, kennis en ervaring.
Precies. Het is gewoon een nieuwe tool die je kunt gebruiken of niet.
 
Een professional maakt veel betere foto's en dat zit hem niet in de apparatuur
Volledig mee eens!

De fotograaf maakt de foto, niet het toestel.
is ook zo’n beetje het eerste dat je leert op de fotovakschool 🤔

En het zelfde geldt voor synths,

In jouw handen gebeuren er andere dingen dan wanneer ik er iets mee doe.
 
Hola.
Niet iedereen die een universiteit opleiding heeft gehad word ondernemer.
Dat moet in je zitten.
En dat geld ook voor muziek.
30 procent talent de rest
doorzettingsvermogen.


Groeten van andreos.
 
Sterker nog; de meeste ondernemers hebben geen universitaire opleiding maar zijn meer doeners dan denkers over het algemeen.

Ja, dat heb ik gemerkt in een baan waarbij ik veel in aanraking kwam met ondernemers. Veel winkeleigenaars, horeca, e.d. Het viel me op dat velen niet bijster intelligent waren. De kwaliteiten die je als ondernemer moet hebben zal, in sommige branches althans, niet op dat vlak liggen.
 
Detailhandel en horeca zijn bepaalde branches, maar de ene horeca-ondernemer is de andere niet, de ene heeft een café en zuipt net zo hard mee, de ander heeft 5 café's, een hotel, 2 restaurants en organiseert daarnaast nog toffe evenementen. Generaliseren is altijd leuk, maar het zegt vrij weinig over iemand capaciteiten.
 
Laatst gewijzigd:
Volledig mee eens!

De fotograaf maakt de foto, niet het toestel.
is ook zo’n beetje het eerste dat je leert op de fotovakschool 🤔

En het zelfde geldt voor synths,

In jouw handen gebeuren er andere dingen dan wanneer ik er iets mee doe.
Dan pakken we de fotograaf zijn toestel af en kijken we naar hoe goed het resultaat wordt.
 
Ja, dat heb ik gemerkt in een baan waarbij ik veel in aanraking kwam met ondernemers. Veel winkeleigenaars, horeca, e.d. Het viel me op dat velen niet bijster intelligent waren. De kwaliteiten die je als ondernemer moet hebben zal, in sommige branches althans, niet op dat vlak liggen.
Zoals Demian al zegt; het zegt niets over iemand z'n capaciteiten, vaak zijn het slimme mensen met een (vooral) praktische instelling die graag aanpakken ipv vele jaren in de schoolbanken te zitten, het zegt niets over iemand z'n intelligentie.
Uit een onderzoek van Mensa (de club voor intelligente mensen) is gebleken dat striptekenaars gemiddeld het hoogst scoorden, dat zijn creatievelingen en vaak niet de mensen die jaren op de universiteit zitten, veel kennis van een onderwerp zegt niet veel over intelligentie uiteindelijk, en je hebt verschillende intelligenties, naast iq heb je bijv eq of sociale intelligentie om maar iets te noemen, er zijn in totaal acht verschillende intelligenties geclassificeerd.
 
Detailhandel en horeca zijn bepaalde branches, maar de ene horeca-ondernemer is de andere niet, de ene heeft een café en zuipt net zo hard mee, de ander heeft 5 café's, een hotel, 2 restaurants en organiseert daarnaast nog toffe evenementen. Generaliseren is altijd leuk, maar het zegt vrij weinig over iemand capaciteiten.

Als ondernemer moet je vooral goed met mensen kunnen opschieten en 'likable' zijn. Vaak is het ook zo mensen je (zeker in het begin) iets moeten gunnen. Met daarnaast inderdaad een goede werkethiek en kunnen doorpakken. Het is niet zo dat meer analytische mensen dat niet kunnen, maar het is wel iets wat je in je moet hebben.
 
Als ondernemer moet je vooral goed met mensen kunnen opschieten en 'likable' zijn. Vaak is het ook zo mensen je (zeker in het begin) iets moeten gunnen. Met daarnaast inderdaad een goede werkethiek en kunnen doorpakken. Het is niet zo dat meer analytische mensen dat niet kunnen, maar het is wel iets wat je in je moet hebben.
Ja, ik heb vroeger bijv een rijschool gehad en dan komt het er vooral op aan dat je goed met mensen kan omgaan, stof kan over brengen en daarnaast dat je een beetje kan organiseren en je administratie bij kan houden.
 
Ik kom uit een middenklasse gezin en m’n pa heeft heel wat schoenen moeten repareren om z’n kids te kunnen laten studeren. Heel slimme vent maar na je werkdag moet je ook nog eens gaan verdiepen in regeltjes/wetgeving/belastingrecht.. we hebben het als familie echt samen moeten doen om het rond te breien hoor.
Zitten er nu warmpjes bij gelukkig maar m’n pa is wel totaal versleten


Ps ga niet de schoenenhandel 🤣
 
Back
Top